MuscleMeat

Hoe belangrijk zijn snelle suikers direct na de training???

sloan135

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m80
Vetpercentage
1%
Hoi,

ik kamp al een tijdje, nu bijna een jaar met maagzuur problematiek (reflux) en en ik moet toegeven (uit eigen ervaring) dat wanneer ik snelle suikers en/of verzadigde of transvetten consumeer; ik meteen prijs heb! Dan krijg ik dus het maagzuur…

Sinds kort ben ik terug begonnen met fitness en bodybuilding en ik vroeg mij af of het echt zo’n kwaad kan als ik snelle suikers direct na de training toch zou vermijden?

Of heeft iemand een tip of een alternatief hiervoor?

Alle mogelijke tips en adviezen zijn welkom…

Ik neem ze nooit en ga goed. Probeer gewoon uit hoe je erop reageert, een maag die van slag is is sowieso niet goed voor je.

Niet erg, gewoon een vorm van carbs (liefst niet alleen fructose) nemen + eiwit na het trainen.

• Topic Starter Topic Starter
Niet erg, gewoon een vorm van carbs (liefst niet alleen fructose) nemen + eiwit na het trainen.

Hoe bedoel je?:rolleyes:

---------- Post toegevoegd Fri 26 Oct 2012 om 13:28 ----------

Dat topic had ik al eens volledig gelezen, echt een zeer mooi topic inderdaad.

Met transvetten bedoel ik dan gebakken frietjes, chips en dat soort rotzooi, dus daar krijg ik meestal ook het zuur van:o

Probeer het gewoon. Is de enige manier om te weten te komen wat voor jouw lichaam werkt

Ik denk dat het grote plaatje veel belangrijker is voor je gains. Slim trainen, meer eten dan je nodig hebt, macro's halen en voldoende slapen. Dat bepaalt in grote lijnen op lange termijn of je spiermassa aanzet.

Als je echt naar de details wilt kijken kun je overwegen om dextrose met whey te nuttigen na je training. Lees dit topic eens even door:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/perfecte-voeding-voor-na-training-35652/

Zorg ook dat je een goede post workout maaltijd nuttigt als je thuis komt. Dit moet (nouja, moet...) de grootste maaltijd van de dag zijn (vooral carbs en eiwitten).

Ik denk dat het grote plaatje veel belangrijker is voor je gains. Slim trainen, meer eten dan je nodig hebt, macro's halen en voldoende slapen. Dat bepaalt in grote lijnen op lange termijn of je spiermassa aanzet.

Als je echt naar de details wilt kijken kun je overwegen om dextrose met whey te nuttigen na je training. Lees dit topic eens even door:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/perfecte-voeding-voor-na-training-35652/

Zorg ook dat je een goede post workout maaltijd nuttigt als je thuis komt. Dit moet (nouja, moet...) de grootste maaltijd van de dag zijn (vooral carbs en eiwitten).

Hoeveel gram carbs per kg lichaamsgewicht raad je dan aan bij voor de post-workout maaltijd?

1/4e van je dagtotaal ofzo.

Stel je eet 400 gram carbs per dag, neem dan een gram of 100 post workout.

haha... en dat hadden we dus exact gelijk gepost.
Er zijn veel verschillende manieren om je schema samen te stellen.

Ik ga uit van
2-2,5 gr eiw/ kg lich gewicht
1 gr vet/ kg lich gewicht
de rest van je benodigde cal haal je uit KH

hoe je die precies verdeelt over de dan maakt niet heel veel uit
er zijn een paar dingetjes die je in acht neemt, maar die zijn niet heel strikt

snelle KH bij het ontbijt en bij de training
verder langzame carbs
snelle eiwitten onmiddelijk na de training
langzame eiwitten voor het naar bed gaan

ongeveer een uur na de training een grote volledige(KH/eiw/v) maaltijd

anderen beperken de KH veel meer, of doen aan carb cycling
of je kan kiezen voor IF... met zijn eigen principes

waar jij goed op gaat moet je toch een beetje zelf ondervinden.

Koolhydraten na je training zijn belangrijk voor je herstel. Het vult je glycogeenvoorraden aan en de koolhydraten die je op dat moment nuttigt zullen minder snel gebruikt worden als vet opslag (het lichaam heeft andere prioriteiten). Tevens geef je een signaal aan het lichaam dat je weer anabool wordt.

Wat Dinky en ik zeggen is in principe hetzelfde. Ik geef je alleen een richtlijn zodat je de grootte van die maaltijd in kunt schatten. Het is niet zo dat het MOET, maar het kan alleen maar in je voordeel werken als je het goed plant.

Oké, thanks voor de tips;)

Fructose is net een minder handige carb voor na het trainen. En eiwit is belangrijker dan carbs.

Beide is belangrijk. We leven niet in een land dat we alleen maar eiwit kunnen eten in de herfst. :P

Misschien is waxy maize wat voor je? Ik weet t niet, heb t zelf nog nooit geprobeerd, maar t is t proberen waard.

Terug
Naar boven