MuscleMeat

Hoe diep ga jij bij Dumbbell Shoulder Presses

Peiling Peiling Hoe diep

• Foto 1

Stemmen: 92 82,1%
  • Foto 2

Stemmen: 20 17,9%

• Totaal stemmers
    112
Het poppetje op "foto" 1 is veel gespierderder, dus zo diep ga ik ook. :)

serieus, in de smith ga ik met de stang tot tegen mijn kin. Niet dieper, want dat geeft te veel kracht op mijn schouderpezen en dat moet ik dan weer bezuren met een paar dagen pijn (of erger).

Ik zak zo diep mogelijk zodanig dat het toch nog altijd goed aanvoelt..
Dus meer foto 1

Normaal gesproken dieper als bij 2, maar minder diep als bij 1.

Meestal tot de occipitale uitstulping(bultje aan de achterzijde van de schedel) . Als ik dieper ga dan voel ik meer rek op m'n pezen zonder echt extra profiet te hebben van dat beetje extra bewegingsuitslag.

Soms verdeel ik de oefening in twee delen en ga dan met een lichter gewicht van onder tot ongeveer bovenkant schedel gevolgd door een set waarbij ik het gewicht flink verhoog en alleen topside doe (zeg maar foto 2).

Op die manier omzijl je het feit dat het zwaarste punt het gewicht bepaald.

hm ietsjes onder parallel. dat zal dan wel bij dat bultje / tussen kin en voorhoofd zijn ongeveer :cool:

foto 1

tussenin ongeveer

Tot dumbbells mijn schouders raken, ik druk ze wel niet volledig uit tot mijn armen gestrekt zijn.

Ik probeer ze meestal me schouderkoppen te laten aantikken en soms nog wel iets meer naar beneden, maar enkel als ik lichte gewichten gebruik voor dropsets of iets dergelijks, als ik zwaar ga dan is het bij mij een kwestie van de reps zo snel mogelijk te volbrengen.

p*ssy!

foto 2 : mij is gezegd dat een hoek vormen van 90° met de schouders voldoende is........

tussenin ... ongeveer op mondhoogte

foto 1

Monsterrom op foto 2. Foto 1 dus.

Feauteau 1

foto 1 en iets hoger ik wil er wel spanning ophouden. bij extreem zware setjes iets lager dan foto 2 het lieft bij de iets zwaardere setjes bankje iets schuin 80-85 graden ofzo

5cm boven schouder

Normaal gesproken dieper als bij 2, maar minder diep als bij 1.

Meestal tot de occipitale uitstulping(bultje aan de achterzijde van de schedel) . Als ik dieper ga dan voel ik meer rek op m'n pezen zonder echt extra profiet te hebben van dat beetje extra bewegingsuitslag.

Soms verdeel ik de oefening in twee delen en ga dan met een lichter gewicht van onder tot ongeveer bovenkant schedel gevolgd door een set waarbij ik het gewicht flink verhoog en alleen topside doe (zeg maar foto 2).

Op die manier omzijl je het feit dat het zwaarste punt het gewicht bepaald.

Door je volledige ROM te gebruiken belast je de schouderspier toch meer? MAar jij vindt dat dat beetje 'meer' nietr opweegt tegen het blessure risico?

Terug
Naar boven