Fitness Seller

Hoe doen jullie je HIIT training?

FitnessPaul

JULLIE HELD
Elite Member
15 jaar lid
Waardering
29
Ik vraag me af hoe jullie je HIIT training indelen.

Gebruik voor me HIIT de loopband

ikzelf doe 3min warmingup met 8km/u
Dan van minuut 3 tot minuut 18 iedere 30sec wisselen tussen 8km/u en 18km/u

Ik doe niet echt zoiets, maar ik raad je toch aan tussen de warming-up en de echte training te stretchen.

Ik doe mijn cardio met een hometrainer.
Jij doet 15min met om de dertig sec switch...
Ik zou dit instellen tot 1.00 gewoon, 1.30 18 km/h, lijkt misschien veel, maar dat versta ik onder high-intensity zie je...

Het is ten slotten maar een kwartiertje dat je echt loopt.

Hometrainer is totaal iets anders als een loopband, maar heb dit wel eens gedaan aan het kanaal, en het lukte prima, probeer het eens...

• Topic Starter Topic Starter
De HIGH sprint moet niet langer duren dan de low sprint lijkt me:)

Mja, daar doet ieder zijn zin zie je.

Ik probeer het wat langer te doen, om zo de uithouding er wat sneller op vooruit te laten gaan, en dat werkt bij mij.

Ik heb nog geen jarenlange trainervaring, dus ik kan me niet baseren op het vermogen van iemand anders...

Ik loop buiten gewoon vollenbak een heuvel op, wandel aan redelijk tempo terug de heuvel af en dan terug sprinten. Werkt prima voor mij.

Bij mijn cardiosessies doe ik gewoon aan één weerstandsniveau, en zorg voor een hartslag tussen 60-70% van men max

Zwemmen, baan heen op vol vermogen, baan terug rustig aan.

Op de fiets:

5 min infietsen L8

------------------------
1 min voluit L11
2 min rustig L6
----------------------- 6 keer

2 min rustig L6
4 min L8
2 min L3

ik doeniet aan HIIT ik doe gewoon uurtje fietsen op 70 tot 75 procent van me hartslag :)

Op de loopband:

3 tot 4 min. warming up, 8 km/u
1 minuut lopen, 4 km/u
1 minuut rennen, 13 km/u met helling
1 minuut lopen, 4 km/u
1 minuut lopen, 4 km/u
1 minuut lopen, 4 km/u

en zo maar door.. tot ik niet meer kan..

daarna 3 tot 4 min. uitlopen, van 8 naar 4 km/u

Ik ben het aan het opbouwen nu. Doe het op de hometrainer, 1min normaal tempo, dan 30sec zo snel als ik kan, dan weer 1min normaal, dan weer 30sec zo snel als ik kan. Voordat ik er aan begin doe ik eerst 5 minuten op een normaal tempo fietsen, zodat ik een beetje warm ben. Na afloop 5 minuten cooling down. Als m'n conditie wat beter is, ga ik langere sprints doen, maar nu heb ik nog genoeg aan 30sec. Elke sessie probeer ik 1 cycle van 1min normaal en 30sec snel meer te doen.

HITT doe ik door 30 sec te sprinten en dan 30 tot 45 sec te wandelen (wel met flink tempo toch nog)
en dit doe ik in het begin van de cut 12 min (zonder warming up erbij gerekend dan) en aan het eind doe ik dan 30 min.
ik combineer HITT wel met cardio waarbij je een uur bezig bent want ik geloof niet in 1 soort cardio dat werkt maar een combi van.

HITT doe ik door 30 sec te sprinten en dan 30 tot 45 sec te wandelen (wel met flink tempo toch nog)
en dit doe ik in het begin van de cut 12 min (zonder warming up erbij gerekend dan) en aan het eind doe ik dan 30 min.
ik combineer HITT wel met cardio waarbij je een uur bezig bent want ik geloof niet in 1 soort cardio dat werkt maar een combi van.

ik geloof ook dat afwisseling de sleutel is..

Yup, zeker weten. Vooral als je, net zoals als ik, cardio oersaai vind. Plus, dat het gewoon het beste werkt, beide soorten cardio combineren.

ja man, cardio zuigt.. big time.. dus moet je wát! en zelfs met cardio denk ik dat je lichaam prikkels nodig heeft.. win-win dus.

Lyle McDonald heeft wel eens een aardig idee uit de doeken gedaan over een combi van HIIT en slo mo cardio. Door de HIIT komen er dan vetzuren vanuit "stubborn fat" gebieden in de bloedbaan die je dan met je slo mo cardio verbrand. Dus eerst HIIT en dan even later slo mo cardio is zeker een optie (vooral als het wat moeilijker wordt om vet kwijt te raken)

• Topic Starter Topic Starter
Ikzelf heb niet echt een hekel aan cardio. Doe 2x in de week 50min loopband(10km/u) en dan zaterdagmorgen me HIIT. Als ik crosstrainer ofzo heb heb ik het gevoel dat ik niks gedaan heb:)

ik doe ook een combinatie van de 2.
op mijn hometrainer : 5min op warmen, dan om de 30 sec 2niveaus zwaarder zetten en alles geven en weer 30sec normaal tempo(min 5-15) en dan nog een 10tal minuten gewone cardio.
alleen gaat men hartslag nog niet boven de 155 en ik dacht juist dat je eigelijk op je hartslag moest werken bij HIIT of niet soms?
op niet trainingsdagen doe ik smorgens op nuchtere maag een uurtje gewone cardio.

Terug
Naar boven