XXL Nutrition

hoe en hoeveel creatine nemen

robin1930

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
71kg
hey ben nieuw hier op het forum
ben al effjes bezig met fitnessen en heb net creatine gaan halen
nu is men vraag hoe en wanneer moet je dit nemen ?

heb al gelezen :
Oplaadfase

5 dagen

20 gram/dag
of
0,3 gram/kg/dag​

Onderhoudsfase
2 - 4 weken

2-5 gram/dag
of
0,03 gram/kg/dag​

is dit nu correct of niet en welke tijdstippen fitnnes 5 dagen de week grtz robin

20 gram per dag, 10 voor en 10 na de training, en dat 8 weken lang.

altijd met een siroopje of dextrose voor beter opnamen

• Topic Starter Topic Starter
wa bedoel je me siroopje of dextrose ?
en het weeekend als ik niet train ?
wat moet ik dan doen met de proteine shakes ?
dank bij voorbaat !

gewoon een beetje siroop derbij voor de suikers. krijg je een hoger insulinegehalte van en dat is beter voor de opname van creatine.

en gewoon niet trainingsdagen gewoon smiddags en begin van de avond ofzo.

• Topic Starter Topic Starter
dus gwn bij het water siroopje bij
en de hoeveelheid water maakt da uit ?
en wa doen me de proteine shakes
grtz

Oplaadfase mag, maar hoeft niet. Meestal wordt 20-25gr aangehouden verdeeld over 4-5 portie van 5gr

Onderhoudsfase, voor de gemiddelde trainee is 3-4gr voldoende. Helft voor en helft na de training.

suikers met je creatine, mag hoeft niet. Alleen gebruikers die slecht reageren kunnen door er glucose oid bij te nemen voordeel erbij hebben. Gebruikers die al "gewoon" regeren op CM hebben er geen extra baat bij. Ca 30% van de gebruikers reageert trouwens geheel niet op CM, ook niet in combinatie met glucose oid.

Nog een goede raad, gebruik de zoekfunctie want de gestelde vraag komt minstens iedere maand wel 1-2 keer langs en is al meerdere malen zeer uitgebreid behandeld geweest.

Oplaadfase mag, maar hoeft niet. Meestal wordt 20-25gr aangehouden verdeeld over 4-5 portie van 5gr

Onderhoudsfase, voor de gemiddelde trainee is 3-4gr voldoende. Helft voor en helft na de training.

suikers met je creatine, mag hoeft niet. Alleen gebruikers die slecht reageren kunnen door er glucose oid bij te nemen voordeel erbij hebben. Gebruikers die al "gewoon" regeren op CM hebben er geen extra baat bij. Ca 30% van de gebruikers reageert trouwens geheel niet op CM, ook niet in combinatie met glucose oid.

Nog een goede raad, gebruik de zoekfunctie want de gestelde vraag komt minstens iedere maand wel 1-2 keer langs en is al meerdere malen zeer uitgebreid behandeld geweest.

kan et volgens jou nut hebben als je enkel op je trainingsdagen crea neemt voor en na je training? bij mij zijn dat maar 3 dagen en eventueel na mn loop/cardiotraining (2x i/d week)

Terug
Naar boven