XXL Nutrition

Hoe kan het toch dat Frank Zane Mr.O werd?

Frank Zane is Mr.O onwaardig.


  • Totaal stemmers
    122

Bezoekers in dit topic

Onzin, gewoon omdat hij van nature een lichtere bouw had maakt hem nog niet O onwaardig. Als je naar het totaalplaatje keek zag je gewoon wat BB moest zijn. Zijn fysiek in glorietijd overtreft nog steeds vele hedendaagse BB qua vorm en esthetiek. Mensen onderschatten ook vaak zijn massa, voor zijn frame zat er flinke massa op.

Godzijdank jij hebt helemaal gelijk. Velen snappen het nog steeds niet hier, vragen meteen om stats. Niemand maar dan ook niemand met dezelfde stats komt in de buurt van het fysiek van Frank Zane, omdat BB íng niet op stats gaat!!
 
Ik zit eigenlijk perplex dat mensen het een onwaardige mr Olympia vonden?
Onbegrijpelijk, Zane heeft met zijn fysiek iets neergezet waar nu nog veel atleten met bewondering naar kijken, Zane was uit iedere hoek perfect, als nu de zgn esthetische jongens vanuit perspectief bekijkt hebben ze hangbuiken, Zane woog licht, Dickerson ook, Bannout ook, Lee Labrada was net 80 kilo maar het gaat niet om gewicht, anders won Kjellstrom genoeg wedstrijden.
 
Frank stond vooral gekend voor zijn symmetrie niet?
 
Godzijdank jij hebt helemaal gelijk. Velen snappen het nog steeds niet hier, vragen meteen om stats. Niemand maar dan ook niemand met dezelfde stats komt in de buurt van het fysiek van Frank Zane, omdat BB íng niet op stats gaat!!

idd, ben 3cm langer als zane en heb op papier betere stats met bf in acht houdend maar kwa fysiek....no way......
 
Wel grappig om te weten ook dat hij won terwijl hij in de 200- lbs klasse zat. Dus de 200+ lui konden inpakken.
 
simpelweg omdat in zijn tijd bar weinig mensen waren die eens gespierd waren.
 
Onzin, gewoon omdat hij van nature een lichtere bouw had maakt hem nog niet O onwaardig. Als je naar het totaalplaatje keek zag je gewoon wat BB moest zijn. Zijn fysiek in glorietijd overtreft nog steeds vele hedendaagse BB qua vorm en esthetiek. Mensen onderschatten ook vaak zijn massa, voor zijn frame zat er flinke massa op.

Dit had ik niet mooier kunnen verwoorden. Tegenwoordig gaat het om het meest extreme fysiek en niet het meest pleasing fysiek.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wel jammer dat hij de laaste mister O geweest is met dit niveau van esthetiek. Vele hebben nooit echt de naamsbekendheid gekregen die ze naar mijn mening verdienden. Mannen zoals Serge Nurbet, Dexter Jackson, Shawn Ray, Keving Levrone, maar ook de onbekende namen zoals Rory Leidelmeyer, Bob Paris, Francis Benfatto, Samir Bannout, Mohammed Makkawy..
 
Ik zit eigenlijk perplex dat mensen het een onwaardige mr Olympia vonden?
Onbegrijpelijk, Zane heeft met zijn fysiek iets neergezet waar nu nog veel atleten met bewondering naar kijken, Zane was uit iedere hoek perfect, als nu de zgn esthetische jongens vanuit perspectief bekijkt hebben ze hangbuiken, Zane woog licht, Dickerson ook, Bannout ook, Lee Labrada was net 80 kilo maar het gaat niet om gewicht, anders won Kjellstrom genoeg wedstrijden.

Dat bedoel ik dus..
 
Dat jaar was hij trouwens nog verloren en heeft Arnold de titel gepakt . Maar Frank Zane is zeker Mr. Olympia waardig . Hij heeft het fysiek van een of andere god van de mythologie, ook al woog hij geen 120 kilo

ben even lang als hij en heb op een punt gestaan dat ik ook hetzelfde woog met 7% maar ik zag er echt niet uit als zane. die gozer is echt wel o waardig
 
Dit is hoe bodybuilding hoort te zijn. Onze sport is bouwen aan het perfecte lichaam of dit zo goed als genetisch toelaatbaar is benaderen.
In mijn ogen komt Zane zeer dicht bij de perfecte fysiek.
Dit is ook voor de meeste mensen perfect aanvaardbaar en er zijn maar weinig mannen die er zo niet zouden willen uitzien.
Maar hoeveel mannen zouden er willen bijlopen zoals de huidige pro's?
 
Mooi fysiek en zeker o waardig. Bb van nu is inderdaad een freak show en niet meer het mooie fysiek waar iedere man van droomt. Zelf koester ik nog stille hoop dat mens classic bodybuilding categorie nog wat grotere shows gaan vullen. Want wees nou eens eerlijk ... Wil je dit zien

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Of dit..


images?q=tbn:ANd9GcSkidcuWoDB4bqaBExE4Jb1hTn-NGThdg0FQKQ1uoXtHeO11pdD.jpg


Ze hadden imo gewoon bij de levrone / wheeler fysieken moeten houden. Groot zat en nog steeds een mooi frame in het midden en niet die zwangere buiken.
 
Mooi fysiek en zeker o waardig. Bb van nu is inderdaad een freak show en niet meer het mooie fysiek waar iedere man van droomt. Zelf koester ik nog stille hoop dat mens classic bodybuilding categorie nog wat grotere shows gaan vullen. Want wees nou eens eerlijk ... Wil je dit zien

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Of dit..


images?q=tbn:ANd9GcSkidcuWoDB4bqaBExE4Jb1hTn-NGThdg0FQKQ1uoXtHeO11pdD.jpg


Ze hadden imo gewoon bij de levrone / wheeler fysieken moeten houden. Groot zat en nog steeds een mooi frame in het midden en niet die zwangere buiken.

Smaken verschillen natuurlijk maar ik vind persoonlijk dat de grens van het 'esthetische' overschreden werd in de jaren 90.
 
  • Like
Waarderingen: Vihl
Smaken verschillen natuurlijk maar ik vind persoonlijk dat de grens van het 'esthetische' overschreden werd in de jaren 90.
Eigenlijk ben ik dat wel met je eens.
 
met het daar grotendeels mee eens, maar toch zou ik het puur idd voor de show niet erg vinden om zn mass freak show te zien . maar zelf idd liever uit de wat oudere tijd ;)
 
Vond Mike Mentzer zowieso er beter uitzien, en hij was ook buffer. Heel erg raar dat hij niet won maar Frank Zane wel.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

hier nog een plaatje met de heren naast elkaar in 1980.
[Link niet meer beschikbaar]
 
  • Like
Waarderingen: YOGI
Vond Mike Mentzer zowieso er beter uitzien, en hij was ook buffer. Heel erg raar dat hij niet won maar Frank Zane wel.

http://www.bodybuilders.com/ment6.jpg

hier nog een plaatje met de heren naast elkaar in 1980.
[Link niet meer beschikbaar]

Mike Mentzer was idd ook top en ook qua training met hun Heavy Duty principes een inspiratie voor velen.
 
Iedereen weet toch dat Joe ieder jaar besliste wie er Mr. Olympia werd... Ongeacht wat de rest van de wereld er van dacht. En Zane enkele weken na zijn overwinning zou door het gros van DBB als een magere ecto worden bestempeld....
 
Ik vind deze beslissing van de jury destijds minder dubieus dan enkele andere 'overwinningen' die daarop volgden...
 
Back
Naar boven