Fitness Seller

Hoe kun je het beste exact je gewicht meten??????

BMG

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
108kg
Vetpercentage
27%
Ik heb het nu op 3 verschillende weegschalen gedaan...elke keer iets anders:S

1 analoge gaf aan: 100 kg :eek:
1 digitale bij een vriend gaf aan: 98.5(5 dagen later 96.5) ???
Mijn digitale die ik NET heb gekocht gaf aan: 87.5 (exact vorige week heb ik gewogen bij mijn vriend, dus wat gebeurt er? zogenaamd 10 kilo afgevallen lol)
:cool:

Ik word er echt chagarijnig van om elke keer niet het juiste gewicht te zien....

Wie weet hoe of waar ik dat kan checken????

Groetjes,

BMG:D

Smorgens op lege maag wegen. En je weegschaal moet op harde ondergrond staan (dus geen vloerbedekking).

En 1 vaste weegschaal aanhouden maar daar was je zelf ook wel achter denk ik.

Een fatsoenlijke weegschaal aanschaffen.

• Topic Starter Topic Starter
Een fatsoenlijke weegschaal aanschaffen.

Dude, hoe weet jij welke weegschaal ik heb..typisch onwetendheid van een Rob G.

En 1 vaste weegschaal aanhouden maar daar was je zelf ook wel achter denk ik.
Ok. Maar welke moet ik geloven als ze alledrie een ander gewicht aangeven?

Smorgens op lege maag wegen. En je weegschaal moet op harde ondergrond staan (dus geen vloerbedekking).
Super tip. Dankjewel Ivosnivo...
Ik heb wel lichte vloerbedekking van plastic...is dat ook invloedrijk bij het wegen?

Er is geen enkele weegschaal die exact je gewicht aangeeft. Ik moet 1 keer in de 3 maanden naar het ziekenhuis waar ze allerlei controles enzo doen. Afgelopen maandag moest ik toevallig, vantevoren had ik thuis op nuchtere maag gewogen: 60,7 kg. Daarna werd ik in het ziekenhuis gewogen, ook nog steeds op nuchtere maag: 62,2 kg. Daarna moest ik een dexa-scan, een soort scan die eigenlijk is om de botdichtheid te meten, maar op de uitdraai daarvan kun je alles zien zegmaar, volume van je botten, vet, vocht etc alles. Daar kwam uit dat ik 64 kg weeg, dat is dus exact gemeten. Dat wil dus zeggen dat zelfs de ziekenhuisweegschaal (die 62,2 aangaf) een afwijking heeft.

• Topic Starter Topic Starter
Er is geen enkele weegschaal die exact je gewicht aangeeft. Ik moet 1 keer in de 3 maanden naar het ziekenhuis waar ze allerlei controles enzo doen. Afgelopen maandag moest ik toevallig, vantevoren had ik thuis op nuchtere maag gewogen: 60,7 kg. Daarna werd ik in het ziekenhuis gewogen, ook nog steeds op nuchtere maag: 62,2 kg. Daarna moest ik een dexa-scan, een soort scan die eigenlijk is om de botdichtheid te meten, maar op de uitdraai daarvan kun je alles zien zegmaar, volume van je botten, vet, vocht etc alles. Daar kwam uit dat ik 64 kg weeg, dat is dus exact gemeten. Dat wil dus zeggen dat zelfs de ziekenhuisweegschaal (die 62,2 aangaf) een afwijking heeft.

lol, en ik maar denken hoe beter de weegschaal er uit ziet hoe proffesioneler en exacter hij het gewicht aangeeft....

Dankjewel!

Mensen die het niet eens zijn met bovenstaande quote graag toelichten....

Dude, hoe weet jij welke weegschaal ik heb..typisch onwetendheid van een Rob G.

Ok. Maar welke moet ik geloven als ze alledrie een ander gewicht aangeven?

Super tip. Dankjewel Ivosnivo...
Ik heb wel lichte vloerbedekking van plastic...is dat ook invloedrijk bij het wegen?

Maakt niet uit welke weegschaal "klopt". Als je altijd op dezelfde staat zul je vanzelf merken als je aankomt.

lol, en ik maar denken hoe beter de weegschaal er uit ziet hoe proffesioneler en exacter hij het gewicht aangeeft....

Dankjewel!

Mensen die het niet eens zijn met bovenstaande quote graag toelichten....

Als het goed is staat in de gebruiksaanwijzing de foutmarge die de weegschaal heeft. Ik heb een weegschaal die een foutmarge van 0.5 kg heeft.

wtf maakt het nou uit! als je maar steeds op dezelfde staat op het zelfde tijdstip en dezelfde ondergrond. dan zie je of je aankomt of afvalt.

succes.

d

Terug
Naar boven