XXL Nutrition

Hoe ondertiteling onder dvd zetten????

koelkikker

Cool Novice
Waardering
0
HeY bb's,

ik ben sinds kort bezig mijn eigen dvdtjes te maken alleen nu is mijn vraag hoe ik de ondertitels eronder moet plakken??
Wanneer kan ik dit het beste doen, bijvoorbeeld als ik al mijn avi file omgezet heb naar een mpeg? Of moet ik eerst de avi file ondertitelen voordat ik hem omcodeer??:dunno:

En welke progjes heb ik nodig om de dvd te ondertitelen??:dunno:
Alle hulp is welkom.

Alvast bedankt.
Groeten :cool:

de truuk is om tegelijkertijd met het encoderen van avi naar mpeg de ondertitel eronder te krijgen ;) Het worden dan wel forced subtitles, dus je kan ze niet uitzetten, omdat ze deel van het beeld zijn zeg maar.

Lees dit http://www.videohelp.com/srtsubsvirtual.htm maar ff door, dan moet je er wel uitkomen ;)

koelkikker zei:
HeY bb's,

ik ben sinds kort bezig mijn eigen dvdtjes te maken alleen nu is mijn vraag hoe ik de ondertitels eronder moet plakken??
Wanneer kan ik dit het beste doen, bijvoorbeeld als ik al mijn avi file omgezet heb naar een mpeg? Of moet ik eerst de avi file ondertitelen voordat ik hem omcodeer??:dunno:

En welke progjes heb ik nodig om de dvd te ondertitelen??:dunno:
Alle hulp is welkom.

Alvast bedankt.
Groeten :cool:

Als je doel is om .avi bestanden om te zetten naar dvd formaat (.vob) met ondertitels erbij dan heb je nodig:

TMPGEnc
DVD2svcd
brandprogramma (copy to dvd of Nero)

http://www.videohelp.com/forum/userguides/220351.php

• Topic Starter Topic Starter
ik bedoel dus echt dat ik die ondertitels ergens anders gedonwload heb en dat ik ze er dan onder kan plakken??

is hier een nederlandse handleiding voor?

Levithan kun je met die progies ook dus dit doen wat ik hierboven gevraagd hem??

Groeten

koelkikker zei:
ik bedoel dus echt dat ik die ondertitels ergens anders gedonwload heb en dat ik ze er dan onder kan plakken??

is hier een nederlandse handleiding voor?

Levithan kun je met die progies ook dus dit doen wat ik hierboven gevraagd hem??

Groeten

Jeps.....de ondertitels kun je downen bij bv www.nlondertitels.com

Ik heb je een Engelse handleiding gegeven maar het is veruit de makkelijkste handleiding die op het net te vinden is....de meeste gebruiken zeer omslachtige methodes waarvoor je ook nog s 3-4 extra programma's nodig hebt.

Terug
Naar boven