Fitness Seller

Hoe opbouwen?

fedayi91

Novice
Waardering
0
Hallo forumleden ,

Ik ben deze week bezig geweest om meer te gaan vreten ..
maar hoe kan je het nou het beste opbouwen?

6 maaltijden per dag lukt op dit moment gewoon niet..
Vaste tijden lukt ook niet..(is dit trouwens belangrijk)?

Omdat ik vakantie heb slaap ik altijd uit tot 12.00 en eet ik pas in de middag.
terwijl mensen in hun voeddingschema 7a9 uur eerste maaltijd op hebben staan.

Op dit moment eet ik bij mijn 1e maaltijd van de dag ,2broodjes pindakaas+melk.
meer kan er gewoon niet in ook al probeer ik het.

Is het zeer belangrijk om je aan een vast-schema te houden?
9.00 is 9.00?.. of kan het best een paar uur later?

Graag tips van hoe jullie het aanpakken...

groetjes,

Uitslapen in je vakantie??? dude..

Probeer gewoon optijds op te staan en elke 2 uur iets kleins te eten, bouw dat op een tijd.
Eet daarna meer elke 2 uur en je raakt er aan gewend.
Als je genoeg eet perdag op vaste tijden, heb je dit later constant nodig omdat je er aan gewend bent.
Als je groot wilt worden moet je er wat aan doen.
Dus morgen sta je optijds op en begin je gelijk.

Uit je bed, gelijk iets drinken, douchen, 2 boterhammen, met vleeswaren/pindakaas/kaas.
Daarna om de 2 uur, 2 boterhammen met vleeswaren/pindakaas/kaas.

zo heb je tussen 9 en 5 uur. 10 boterhammen op. daarna je avond maaltijd. en rond 9 uur nog wat kwark/vla/eieren/prakkie.

je zult hier later gewend aan raken. en steeds meer kunnen eten en later de tijden aanpassen als je zwaarder gaat eten. Bouw gewoon rustig op en blijf vasthouden.

Zes maaltijden op een dag is zeer belangrijk. Zo blijft uw 'motor' ook draaien gans de dag. Als je slaapt tot de middag kan je gewoon heel het schema doorschuiven, je zal wss ook niet om 22.00 uur gaan slapen. Maar probeer dan toch om tussen 9 en 10 uur op te staan en te eten. Is misschien niet plezant, maar je moet er wat voor doen ;). Probeer eerst tussendoor iets klein te eten, al is het een appel of weet ik wat. Als je dat gewoon bent bouw je stilaan weer op door nog iets meer te eten tijdens elke maaltijd.

Het allerbelangrijkst is voldoende calorieen binnen te krijgen. Wat is het tweede, maar wanneer en hoeveel komen ruim op de derde plaats.

Uitslapen is niet erg, maar neem eet dan die avond meer. Als je 8-9 uur slaapt moeten die maaltijde mogelijk zijn

Gewoon ff vroeg de wekker zetten.... snel wat eten naar binnen proppen en weer verder pitten. Als je wilt groeien... is je huidige "eet"-schema niet echt bevorderlijk. Hoe ging dat spreekwoord ook alweer... ontbijt als een keizer, lunch als een koning, dineer als een bedelaar....

:whip:Discipline!

Op een deftig uur opstaan en een stevig ontbijt. Als vast voedsel moeilijk is, kan de blender soelaas brengen.;)

• Topic Starter Topic Starter
Het belangrijkste dat jij blijkbaar nu moet doen is overal wat lezen over voeding. Wat, hoeveel, wanneer, ...
Het aantal calorieen dat je nodig hebt kan je op veel sites berekenen, oa op deze site:
BEREKENEN VAN HET DAGELIJKS BENODIGDE CALORIEEN

hoe kan ik het beste over voeding te weten komen.. bijv. in wat voor voedsel veel eiwitten/koolhydraten zit om mijn dagelijks hoeveelheid calorien binnen te krijgen?

is het ook een goeie manier om gewoon naar de supermarkt te gaan en bij goeie voeding achter op de verpakking te kijken hoeveel eiwit enz. er inzitten?

Terug
Naar boven