MuscleMeat

Hoe trainen jullie

vetteswa

Dutch Bodybuilder
Waardering
2
Lengte
1m70
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal

Ik train 4x per week.
Ik doe 2-dagen split.
Dus ik neem dus alle spiergroepen 2 keer per week aan.
Ik doe eigenlijk elke week 2 keer exact dezelfde oefeningen, maar ik bouw wel op natuurlijk.
Om de 6 weken verander ik van oefeningen.

Mijn fitness-instructeur (man met veel ervaring), alsook Tudor Bompa raden dit aan voor MASSA.

Wat werkt bij jullie het best? Wat doen jullie?

Ik train zelf ook met 2 dagen split 4 dagen per week. Merk vooral dat het goed voor de grote spiergroepen (benen, rug en borst) werkt, maar spiergroepen als armen, schouders en kuiten blijven wel een beetje achter bij mij.

Ik probeer nu wat extra tijd aan die spiergroepen te besteden. Zit zelfs te denken een 5e dag toe te voegen puur om de oefeningen wat meer uit te spreiden.

Hallo allemaal

Ik train 4x per week.
Ik doe 2-dagen split.
Dus ik neem dus alle spiergroepen 2 keer per week aan.
Ik doe eigenlijk elke week 2 keer exact dezelfde oefeningen, maar ik bouw wel op natuurlijk.
Om de 6 weken verander ik van oefeningen.

Mijn fitness-instructeur (man met veel ervaring), alsook Tudor Bompa raden dit aan voor MASSA.

Wat werkt bij jullie het best? Wat doen jullie?

2 dagen split en je traint elke spiergroep 2 keer per week? of je komt spiergroepen tekort of je bedoelt UB/LB

en aan te raden voor massa is eten ;) en als je daarbij 2 keer in de week dezelfde spiergroep aanpakt moet het wel lukken ja.

maar je kan ook even heel je schema posten?

Op langere termijn (jaren) werkt dit als basis/rode draads-principe mijns inziens ook het beste. (Vooral ook voor de intermediate/advanced naturel trainee)

Niet dat het kwaad kan om eens een tijdje een ander soort split indeling/frequentie toe te passen, maar in al die jaren dat ik al bezig ben kom ik steeds weer terug op deze splitvorm als de meest productieve.

• Topic Starter Topic Starter
Mijn schema 2dagen split, 4dagen per week

Dag 1 en 3
Rug
Lat. Pulley in de nek
Barbel row
Dumbbell rows
Pull ups
Deadlift

Biceps
Dumbbell curl
Ez-bar curl

Dag 2 en 4
Borst
Incline benchpress
Dumbbell press
Butterfly toestel

Schouders
Standing military press
Standing Low-Pulley Deltoid Raise (= cable side laterals)
Barbell upright row

Triceps
Ez-bar skullcruchers
Opduwen maximum

Benen en buik heb ik niet opgenomen in mijn schema.
Buik doe ik voornamelijk thuis en af en toe in de fitness. Mijn buik ziet er ook goed uit in verhouding met de rest. 4à 6 blokjes en strepen van de schuine, dus ik ben tevreden daarmee.

Benen zijn van mezelf al vrij goed ontwikkeld. Ik probeer 2x per week met 40 à 50 kg te squatten en doe ook soms intervaltraining op de fiets. Dit komt doordat mijn kniën zeer zwak zijn. Techniek zit nochthans goed hoor,... Bovendien interesseren benen mij niet echt. Ik tranin ze gewoon wat omdat iedereen zegt dat 't moet

Feedback welkom ;-)
Zeker voor het bovenlichaam.

Ikzelf merk dat de armen en de schouders achterlopen...

4 trainingsdagen per week

ma me/re/de squat variant + 1 quad assistance (leg extension 3 x 20 reps/walking lunges 3 x 30 stappen/sled 3 x 20 meter) + 3 x 25 reps standing calf raises

wo me/re/de overhead variant + strict press als extra + cgbp (soms) + 2 oef triceps 3 x 8-12 + front raises 3 x 12 + side raises 3 x 12

vr me/re/de deadlift variant + 1 hamstring assistance + shrugs 3 x 15/20 reps + rows 3 x 8 + lat pull down 3 x 15 + barbell curl 1 setje tot fail

zo onderdelen training

• Topic Starter Topic Starter
4 trainingsdagen per week

ma me/re/de squat variant + 1 quad assistance (leg extension 3 x 20 reps/walking lunges 3 x 30 stappen/sled 3 x 20 meter) + 3 x 25 reps standing calf raises

wo me/re/de overhead variant + strict press als extra + cgbp (soms) + 2 oef triceps 3 x 8-12 + front raises 3 x 12 + side raises 3 x 12

vr me/re/de deadlift variant + 1 hamstring assistance + shrugs 3 x 15/20 reps + rows 3 x 8 + lat pull down 3 x 15 + barbell curl 1 setje tot fail

zo onderdelen training

Lijkt interessant,... Maar kan je het nog wat verduidelijken? Snap niet echt wat je bedoeld...

5days

Borst
Benen (+dl)
Rug
schouders
Armen

Nu op deze moment 3 dagen in de week, maandag: Rug en biceps/Woensdag: benen + deadlift/Vrijdag: Borst, schouders en triceps.
3 oefeningen voor borst, benen en rug en telkens 2 werksets met 6-8 reps tot falen.
2 oefeningen voor schouders met telkens 2 werksets van 8-10 reps tot falen.
1 oefening voor biceps en triceps met telkens 2 werksets van 10-12 reps tot falen.
Weinig werksets dus maar altijd 'to the limit'. Werkt voor mij het beste.
Dit zijn mijn huidige oefeningen:
T bar row/Lat pull to front/1 arm row.
EZ bar curls.
Leg press/Leg extension/Leg curls.
Deadlift.
Incline dumbbell bench press/Incline flyes/Machine bench press.
Dumbbell shoulder press.
Side laterals.
Rope pulldowns.
Geen squats want mijn knieen kunnen het niet meer hebben.
Elke training duurt ongeveer 40 tot 45 minuten.
2 dagen op de week cardio (hometrainer en loopband) voor een half uurtje.
Elke dag doe ik thuis wat crunches voor de buikspieren.
Voila dit is mijn volledige trainingsprogramma.

GA benen toevoegen AUB :cool: Is geen fitnessforum hier

4 dagen split, 2 on 1 off.. repeat

Vaak push pull legs en op vrijdag upperbody

ma - dins - woens - vrij - za

Borst Triceps - Rug Biceps - Benen - Schouders - Hamstrings/Kuiten/Armen

+ op dit moment elke ochtend cardio

Terug
Naar boven