MuscleMeat

hoe uw vetverlies bijhouden?

jappe008

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m95
Massa
85kg
hey ja ik wou is weten als je niet de mogelijkheid hebt om uw vet te meten met zo een bodyfatcaliper hoe kan je dan best je vetverlies bijhouden? en ja weegschaal is ook niet echt optimaal want ja spiere wege meer als vet en ben nu terug tijdje bezig dus in het begin komt dat er rap terug bij. ik dacht zelf zo een vetcaliper te kopen maar moet je kunne denk en welke dan he ?

Ik neem aan dat je sport?
Dan is die mogelijkheid er vast wel in je sportschool.

hey ja ik zat zo es te denken en ja volges mij heb je wel meerdere opties zo hé denk ik he, je zou kunnen wegen, je zou jezelf met een meetlint kunnen meten, je zou je op de sportschool kunnen laten meten, je zou voortgang in de spiegel kunnen bijhouden door iedere week op zelfde tijd een foto te maken, zou zomaar kunnen he en ja hey ik heb genoeg keuzes gegeven he alleen welke kies je nu he?

spiegel is je beste vriend

fotos maken

Elke week een foto make

Spiegel vind ik moeilijk in te schatten.
Hou het zelf bij met meetlint en dan gewoon de omtrek van je heupen en middel opmeten.
Bv elke 2 weken.

Elke week een foto maken lijkt me het beste.

groeten
Jelle

Foto's en met meetlint bijhouden (door een ander laten doen, die staat er recht voor en kan elke keer hetzelfde punt als de vorige keer bepalen).

Weet niet of zo'n vierpuntsmeting van omron een beetje degelijk is?
omron-bf511-user-l_enl.jpg

Heb nog geen fitness gehad waar ze een huidplooimeting kunnen doen...

Meetlint is ook lastig...

Nek: op de adamsappel of het smalste punt?

Buik: aan de navel, iets hoger op het smalste punt... ? alle tutorials en youtube filmpjes doen telkens weer iets anders :)

Laat me altijd eens per maand door dezelfde persoon opmeten met een meetlint, altijd precies op dezelfde punten.
Bovenarm (precies tussen twee moedervlekken, dat is dan weer gewoon puur geluk dat daar precies die twee vlekjes zitten..), bovenwijdte (gewoon borst dus, als het ware 'over tepels' heen), taille (op smalste punt), heup (op breedste punt) en bovenbeen (op dikste gedeelte).
Een ander kan er voor zorgen dat de centimeter altijd overal 'gelijk' zit, in één lijn, en dus niet dat hij achter je rug als het ware afzakt ofzo.. En dan zodanig laten meten dat iets van kleding op die manier lekker zou zitten, niet losjes dus, maar ook niet erg strak.

Terug
Naar boven