Fitness Seller

Hoe verder nu??!!

• Topic Starter Topic Starter
Hee TJloco, het heeft even geduurd :o maar ik ben er eindelijk aan toe gekomen om naar je voedingsschema te kijken. Good job, man! :thumb:

Je moet het nog wel eventjes nalopen, want sommige dingen heb je niet helemaal goed ingevuld (b.v. op refeed dagen heb je om 14:30 een blikje tonijn met 35 g koolhydraten en 0 g eiwit :D ), maar op die dingetjes na ziet het er keurig netjes uit :)

Wanneer begin je ermee? Laat je nog weten hoe het gaat?

Thanks!!! Zal het nog even nalopen.

Ben al begonnen hoor. Eigenlijk begin januari al. Maar februari echt serieus met voedingsschema etc. Weeg nu 79kg schoon aan de haak. Begon op 83.5kg. Kom nu alleen wel aan in spier merk ik.. Misschien iets meer cardio erbij doen..

Thanks!!! Zal het nog even nalopen.

Ben al begonnen hoor. Eigenlijk begin januari al. Maar februari echt serieus met voedingsschema etc. Weeg nu 79kg schoon aan de haak. Begon op 83.5kg. Kom nu alleen wel aan in spier merk ik.. Misschien iets meer cardio erbij doen..

Nee, nee, geen cardio! Bewaar dat maar voor later, als het wat moeilijker wordt (komt vanzelf :p)

Hoe heb jij nou precies je dagelijkse energiebehoefte berekent? Deze dient op basis van je vervrije massa uitgerekent te worden (Totaal lichaamsgewicht - vetmassa). Dus je vetpercentage uitrekenen en dit omrekenen naar je vetmassa en dit aftrekken van je totale lichaamsgewicht. Aangezien jij je vetpercentage niet weet, ben ik benieuwd hoe jij dit hebt aangepakt.

---------- Toegevoegd om 22:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:02 ----------

BTW, aankomen in spiermassa en afvallen in vetmassa is theoretisch gezien mogelijk, maar praktisch is dit moeilijk. Als je spiermassa behouden blijft en je vetmassa neemt af dan ben je al heel goed bezig.

• Topic Starter Topic Starter
Hoe heb jij nou precies je dagelijkse energiebehoefte berekent? Deze dient op basis van je vervrije massa uitgerekent te worden (Totaal lichaamsgewicht - vetmassa). Dus je vetpercentage uitrekenen en dit omrekenen naar je vetmassa en dit aftrekken van je totale lichaamsgewicht. Aangezien jij je vetpercentage niet weet, ben ik benieuwd hoe jij dit hebt aangepakt.

---------- Toegevoegd om 22:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:02 ----------

BTW, aankomen in spiermassa en afvallen in vetmassa is theoretisch gezien mogelijk, maar praktisch is dit moeilijk. Als je spiermassa behouden blijft en je vetmassa neemt af dan ben je al heel goed bezig.

Dank voor je reactie.

Ik heb dit met de Harris Benedict formule berekend. Dan weet je de behoefte van je lichaam voor onderhoud. Dit heb ik vermenigvuldigd met een activiteitstoeslag van 1.55. Dus: 1800*1.55=2800kcal per dag voor onderhoud. Daar heb ik 500kcal vanaf getrokken om af te vallen. Dus 2300kcal per dag.

Ik zou je stelling t.a.v. in spier aankomen en in vet afvallen anders formuleren. Aankomen in spiermassa is theoretisch moeilijk, echter praktisch is dit mogelijk. (Dit heb ik aan den lijve ondervonden en vertellen mensen mij die mij niet dagelijks/wekelijks zien.)

Terug
Naar boven