Fitness Seller

Hoe vet percentage verminderen (met name buik)

eduu

Cool Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik heb de volgende vraag.

Ik ben een jongen van 17 train nu ongeveer 9 maanden fanatiek(4-5x per week)
ik weeg rond de 82kg en ben 1,84cm. De laatste keer dat ik me vet gemeten heb was 4 maanden terug. Toen woog ik 79kg en had een percentage van 14%.
Nu, 4 maanden verder weeg ik 82-83kg en zal mijn vet percentage rond de 15-16% liggen. Ik vroeg me af wat nou de beste manier is om zon 4% kwijt te raken? ik heb op zich niet heel veel vet op mijn lichaam maar wel rond mijn buik.

hoe kan ik dit het best kwijtraken in een korte tijd? Ik hou van lekker eten en doe dus ook niet echt aan afvallen op het moment... Ik ben ook bang dat als ik weinig eet dat ik spiermassa verlies. Ik was al is 10kg afgevallen door gewoon minder te eten, veel water en nu en dan cardio, maar dat buikje is nooit strak geweest.

mijn vraag is dus:
hoe raak ik zon 4-5% vet kwijt zonder spiermassa te verliezen? Ik zat ook te denken aan buikspieren trainen maar weet niet of dit erg gaat helpen? Moet ik een speciaal voedings schema aanhouden? of is dit heel gemakkelijk te doen door een kwestie van cardio+gewoon wat minder eten?

mvg
Edu

Ik hou van lekker eten en doe dus ook niet echt aan afvallen op het moment... Ik ben ook bang dat als ik weinig eet dat ik spiermassa verlies.

Dat is dan jammer, want de enige echte manier om in vet% te dalen is je calorische inname te verminderen.

Je kan trouwens ook lekker eten op een cleane manier.

Als je voeding goed is (i.e. voldoende eiwitinname) en je blijft aan KT doen zal het spierverlies minimaal zijn.

Ik denk dat 50% van de posts hier gaan over vetverlies (als je de posts in "allerlei" even niet mee rekent), dus ik denk dat je hier wel wat informatie zult kunnen vinden

mijn vraag is dus:
hoe raak ik zon 4-5% vet kwijt zonder spiermassa te verliezen? Ik zat ook te denken aan buikspieren trainen maar weet niet of dit erg gaat helpen? Moet ik een speciaal voedings schema aanhouden? of is dit heel gemakkelijk te doen door een kwestie van cardio+gewoon wat minder eten?

Wat is jouw trainingschema en voedingschema?

• Topic Starter Topic Starter
Wat is jouw trainingschema en voedingschema?

Hoi
Ik train:

Ma: Borst
Di: Rug
Woe: Schouders
Do: Armen
Vrij: Benen
za: rust
zo: rust

Ik heb niet echt een voedingsschema, dat komt omdat ik heel onregelmatig leef en niet in huis kan halen wat ik speciaal wil voor eten. Ik eet wat de pot schaft maar probeer wel op te letten wat ik eet, ik snoep dus niet en probeer wel op de Kcal te letten. Overigens doe ik ook wel is 30min na de training cardio, maar nog niet echt fanatiek elke dag.

Greetz
Edu

Hoi
Ik train:

Ma: Borst
Di: Rug
Woe: Schouders
Do: Armen
Vrij: Benen
za: rust
zo: rust

Ik vind dit een nogal vreemd trainingschema. Bij borstspieroefeningen gebruik je ook je triceps. Die zou je op dezelfde dag kunnen trainen als de borst. Rug, biceps en schouders zou je ook op één dag kunnen trainen. En dan nog een aparte dag voor benen. En om de dag een stevige buikspieroefening. Of elke dag een lichte(sit up).

30 minuten cardio is te weinig als je af wilt vallen en vet wilt kwijtraken. Dan hou je ermee op op het moment dat het lichaam juist bezig gaat met de vetverbranding. 40 tot 50 minuten is beter. En als je dat niet op een sportschool kunt, dan zou je buitensportkleding, een mp3-speler(mocht de verveling na een half uur toeslaan), een hartslagmeter met horloge kunnen aanschaffen en buiten kunnen gaan joggen. Dat zou ik dan wel minstens 3 keer in de week, 3 kwartier doen.

Goed en gezond afvallen is alleen mogelijk door een combinatie van de juiste voeding en sport.

Ik vind dit een nogal vreemd trainingschema. Bij borstspieroefeningen gebruik je ook je triceps. Die zou je op dezelfde dag kunnen trainen als de borst. Rug, biceps en schouders zou je ook op één dag kunnen trainen. En dan nog een aparte dag voor benen. En om de dag een stevige buikspieroefening. Of elke dag een lichte(sit up).

30 minuten cardio is te weinig als je af wilt vallen en vet wilt kwijtraken. Dan hou je ermee op op het moment dat het lichaam juist bezig gaat met de vetverbranding. 40 tot 50 minuten is beter. En als je dat niet op een sportschool kunt, dan zou je buitensportkleding, een mp3-speler(mocht de verveling na een half uur toeslaan), een hartslagmeter met horloge kunnen aanschaffen en buiten kunnen gaan joggen. Dat zou ik dan wel minstens 3 keer in de week, 3 kwartier doen.

Goed en gezond afvallen is alleen mogelijk door een combinatie van de juiste voeding en sport.

ik weet wat je bedoeld, ik heb ook biceps/rug en triceps/borst gecombineerd alleen vind het toch fijner om dat apart te doen. waarom? omdat mijn biceps behoorlijk leeg zijn na intensief rug trainen en dus niet het max, wat ik op een andere dag biceps trainen eruit kan halen. Ik heb dus een aparte dag waarin ik Biceps/Triceps train, dan train ik zon 30min biceps en 30min triceps.

Om vet te verliezen is naar een goede kracht training 20 min cardio ook voldoende!

Dat de benen worden getraind voor de rust van het weekend is ook niet echt handig. Een suggestie: train voor de rustdagen eens de rug. De rug heeft grote spieren en kan relatief veel hebben. Als je die intensief gaat trainen voordat je het weekend in gaat kan dat positief uitwerken.

Als je op woensdag zeer intensief de schouders gaat trainen, dan heeft dat gevolgen voor de volgende dag wanneer je de armen gaat trainen, aangezien je daarbij ook de spieren van de schouders gebruikt. Spieren kunnen het beste 48 uur herstellen.

Om vet te verliezen is naar een goede kracht training 20 min cardio ook voldoende!

Ja, mits de krachttraining in een vloeiende beweging van toestel naar halters, van setje naar setje, van oefening naar oefening, achter elkaar door gaat en je niet halverwege op je gemak een drankje gaat drinken.

Nee dat moet je dan ook niet doen..
Ik zeg ook naar een goede kracht training! (die dus ook lekker en goed door ging! )

Nee dat moet je dan ook niet doen..
Ik zeg ook naar een goede kracht training! (die dus ook lekker en goed door ging! )

Ach ja, sommigen trainen op de sportschool nu eenmaal vooral de kaakspieren. :)

Beginnen en eindigen met cardio(en daartussen een goede kracht training) kan trouwens ook goed uitpakken. Dan heb je meteen een warming up en cooling down erbij.

Ach ja, sommigen trainen op de sportschool nu eenmaal vooral de kaakspieren. :)

Beginnen en eindigen met cardio(en daartussen een goede kracht training) kan trouwens ook goed uitpakken. Dan heb je meteen een warming up en cooling down erbij.

oke bedankt,
en voor me trainings schema dacht ik dat armen na borst/rug/schouders het best zijn omdat je dan alle oefeningen heb gehad waarbij je triceps/biceps gebruikt. Ik dacht als ik triceps vóor schouders doe, dat ik misschien minder kracht heb tijdens schouder oefeningen.

oke bedankt,
en voor me trainings schema dacht ik dat armen na borst/rug/schouders het best zijn omdat je dan alle oefeningen heb gehad waarbij je triceps/biceps gebruikt. Ik dacht als ik triceps vóor schouders doe, dat ik misschien minder kracht heb tijdens schouder oefeningen.

Persoonlijk krijg ik de beste resultaten, maar het zal per persoon verschillen, als ik eerst borst, daarna triceps, daarna bovenrug, daarna biceps, daarna schouders, daarna onderrug en daarna de benen train. Bij de borstoefeningen gebruik je ook de triceps, dus is het een mooie overgang om na borst de triceps te doen(de doorbloeding is immers al goed op gang gekomen), bij de bovenrug gebruik je ook de biceps...etc.

Ik zou de triceps niet na de schouders trainen, maar het is maar net wat voor jou het beste voelt. Mijn ervaring is dat als je de schouders in past in een training voor het hele lichaam en je zet de schouderoefeningen vrij vooraan, als je nog erg veel kracht hebt, dat het blessuregevoeliger is dan wanneer je ze in een later stadium van de training doet.

Wel eens gedacht aan combinatietrainingen met losse halters waarmee je tegelijkertijd schouders, biceps en triceps traint?

Laatst bewerkt:
Persoonlijk krijg ik de beste resultaten, maar het zal per persoon verschillen, als ik eerst borst, daarna triceps, daarna bovenrug, daarna biceps, daarna schouders, daarna onderrug en daarna de benen train. Bij de borstoefeningen gebruik je ook de biceps, dus is het een mooie overgang om na borst de biceps te doen(de doorbloeding is immers al goed op gang gekomen), bij de bovenrug gebruik je ook de biceps...etc.

Ik zou de triceps niet na de schouders trainen, maar het is maar net wat voor jou het beste voelt. Mijn ervaring is dat als je de schouders in past in een training voor het hele lichaam en je zet de schouderoefeningen vrij vooraan, als je nog erg veel kracht hebt, dat het blessuregevoeliger is dan wanneer je ze in een later stadium van de training doet.

Wel eens gedacht aan combinatietrainingen met losse halters waarmee je tegelijkertijd schouders, biceps en triceps traint?

bedankt, ik zal wel is een keer een wissel maken en kijken hoe ik me daar bij voel, nee nog nooit gedaan weet niet of ik dat fijn vind, zie het wel is mensen doen. Zal het allemaal wel uitproberen ;) Train nog niet heeel lang dus varieren zal altijd wel goed zijn om de beste prestaties te bekijken.

bedankt, ik zal wel is een keer een wissel maken en kijken hoe ik me daar bij voel, nee nog nooit gedaan weet niet of ik dat fijn vind, zie het wel is mensen doen. Zal het allemaal wel uitproberen ;) Train nog niet heeel lang dus varieren zal altijd wel goed zijn om de beste prestaties te bekijken.

Waar ik een spiergroep noemde na de borst moet natuurlijk triceps zijn. Borst daarna triceps. Bovenrug daarna biceps.

onzin je kan makkelijk na je kt 500 a max 600kcal in 30min verbranden dat is MEEEEER dan genoeg of het nou HIIIT of low intens is als je het maar minimaal 3 a 4x per week doet....

onzin je kan makkelijk na je kt 500 a max 600kcal in 30min verbranden dat is MEEEEER dan genoeg of het nou HIIIT of low intens is als je het maar minimaal 3 a 4x per week doet....

Natuurlijk is dat mogelijk. Maar na ongeveer een half uur komt de verbrandingsmotor goed op gang. Om die reden zou ik iemand die wenst af te vallen eerder drie kwartier cardio adviseren dan een half uur.

Terug
Naar boven