XXL Nutrition

Hoe zit het nou toch??

Paulski

Novice
Waardering
0
Ik zie op dit forum honderden topics over dat het niet mogelijk is om vet te verbranden, en spiermassa aan te komen. Logisch, aangezien je voor vetverbranding minder calorien binnen moet krijgen, en voor spiermassa meer binnen moet krijgen.

Toch lees ik in al die topics ook reacties dat het (vooral in het begin) wél mogelijk is. Ook van mensen uit mijn omgeving hoor ik verhalen over mensen die mollig de sportschool inkomen, en na een half jaar veel vet kwijt zijn, maar ook spiermassa zijn aangekomen. Dit lijkt mij niet eens zo gek, maar wat ik dan weer nergens lees, hoe het dan zit met de voeding??

Moet je dan ietsjes minder calorien binnen krijgen? Of wel veel (400-500) minder calorien, maar extra veel eiwitten (bv door middel van eiwitshakes?). Of hebben je spieren meer nodig dan alleen eiwitten om sterker en groter te worden? (in de zin van voeding bedoel ik dan).

(Ik heb al het eBook Burn the fat, feed the muscle aangeschaft, maar heb nog niet veel tijd gehad het te lezen. Ben nog niet veel verder gekomen dan het eerste hoofdstuk.)

En mocht ik toch écht moeten kiezen, wat raden jullie mij aan? In Burn the fat las ik dat het beter is om eerst het vet te verbranden. Maar mij leek het juist logischer om eerst wat meer spiermassa te hebben, om zo een snellere stofwisseling te hebben. Ik ben overigens niet heel dik. Ik weeg 89 kg ('sochtends 96 kg) en ben 1,73. Ik heb een dikke buik (een bierbuik zeg maar, ik drink alleen geen bier :? ) en vettieten. De rest van m'n lichaam heeft een vetlaagje, maar is niet echt "dik".

Ik kan alleen op je 2e allinia ingaan over dat dikke mannetje wat je sportschool kwam inlopen, kilo's verloor en spiermassa bij kwam.. Dat mannetje ben ik namelijk zelf.

Ik kwam 111kg (vet) de sportschool in gelopen (2 maanden geleden) en heb in mijn verleden al vele jaren aan sport gedaan, maar toch weer verloederd. Ik heb de nodige kennis opgedaan op verschillende fora's en site's naar voeding adviesen en voedingswaardes (erg belangrijk, want je bent wat je eet!!) de zogenaamde health-freak sites hebben mij erg goed geholpen een "normaal" eet patroon op te bouwen met schone en verse voeding (lees NIET geraffineerd).

Door 7 dagen per week te gaan sporten kwam al snel me kracht weer terug en voor ik het wist was ik alweer lekker bezig, de kilo's vlogen eraf omdat ik van het ene uiterste naar het andere uiterste ging.. van stil zitten naar 7dagen p/w sporten, en dan natuurlijk me hele eetpatroon omgegooid.

De verschillen zijn in de 2 maanden zo groot dat ik er zelfs op word aan gesproken van "Goh wat ga je goed zeg, hoeveel kilo ben je alweer kwijt?" ik ben nu ongeveer zon 5 kilo (op de weegschaal) afgevallen.. Ik ben natuurlijk veel meer afgevallen omdat ik aardig wat spiermassa terug heb kunnen pakken die ik jaren terug in jaren ploeteren heb opgebouwd.

Moraal van dit verhaal: Eet gezond, blijf bewegen.. en vooral zorg dat je het naar je zin hebt.. anders hou je het nooit vol!!

Suc6 Tick

Ik kan alleen op je 2e allinia ingaan over dat dikke mannetje wat je sportschool kwam inlopen, kilo's verloor en spiermassa bij kwam.. Dat mannetje ben ik namelijk zelf.

Ik kwam 111kg (vet) de sportschool in gelopen (2 maanden geleden) en heb in mijn verleden al vele jaren aan sport gedaan, maar toch weer verloederd. Ik heb de nodige kennis opgedaan op verschillende fora's en site's naar voeding adviesen en voedingswaardes (erg belangrijk, want je bent wat je eet!!) de zogenaamde health-freak sites hebben mij erg goed geholpen een "normaal" eet patroon op te bouwen met schone en verse voeding (lees NIET geraffineerd).

Door 7 dagen per week te gaan sporten kwam al snel me kracht weer terug en voor ik het wist was ik alweer lekker bezig, de kilo's vlogen eraf omdat ik van het ene uiterste naar het andere uiterste ging.. van stil zitten naar 7dagen p/w sporten, en dan natuurlijk me hele eetpatroon omgegooid.

De verschillen zijn in de 2 maanden zo groot dat ik er zelfs op word aan gesproken van "Goh wat ga je goed zeg, hoeveel kilo ben je alweer kwijt?" ik ben nu ongeveer zon 5 kilo (op de weegschaal) afgevallen.. Ik ben natuurlijk veel meer afgevallen omdat ik aardig wat spiermassa terug heb kunnen pakken die ik jaren terug in jaren ploeteren heb opgebouwd.

Moraal van dit verhaal: Eet gezond, blijf bewegen.. en vooral zorg dat je het naar je zin hebt.. anders hou je het nooit vol!!

Suc6 Tick

:thumbs:

Ik als beginner verloor ook veel vet terwijl ik wél spieren opbouwde. Bij mij ging het dus wel. Ik zat 200-400 calorieen onder mijn onderhoud en at natuurlijk veel eiwit.

Terug
Naar boven