Fitness Seller

Hoeveel/ hoelang

Waterman94

Cool Novice
Waardering
49
Lengte
1m65
Massa
68kg
hoi even een newbie vraag,

het gaat over curlen met zo'n kromme halter.
Ik wil zwaarder gaan dan ik nu zit, ik ben van 5x5 naar 3x8 gegaan met dit gewicht.

Die 3x8 gaat nu zo gemakkelijk daf ik zwaarder wil, om dus sterker te worden.

Het lichtste wat we hebben is een schijfje van 2,5. Die wil ik er aan beide kanten aan doen. Dus +5kg in totaal.

5x5 lukt mij wel, maar ik neem echt mega veel rust tussen de setjes in, omdat ik denk dat ik het anders niet haal. Het het dan wel nut ? Of kan ik dan beter iets anders doen.

Iemand een tip?

Wat noem jij mega veel?

Waarom curlen met low reps?
Als die 3x8 easy peasy gaat hang je er toch wat bij aan.

5x5 bicep curlen met 5 min rust? Het is een isolatie oefening, blijf hoog in herhalingen en laag in sets. Het is geen compound, nergens voor nodig!

Laatst bewerkt:
5x5 bicep curlen met 5 min rust? Het is een isolatie oefening, blijf hoog in herhalingen en laag in reps. Het is geen compound, nergens voor nodig!
Zware cheatcurls op low reps werken prima. Zeker in combinatie met high rep werk. 5 minuten rust is dan wel weer overdreven inderdaad.

5min is idd wel aan de hoge kant, maar neem je die 5min omdat je anders gewicht moet verlagen? of omdat je echt denk dat je het anders niet haal?

Als het laatste het geval is zou ik zeggen breng het eens terug naar 2-3min en kijk of je echt niet haal.

Terug
Naar boven