AndroidHealthClinic

Hoeveelheid Dextrose

Blanks

Cool Novice
Waardering
9
Lengte
1m78
Massa
80kg
Vetpercentage
13%
Beste Bodybuilders:p

Ik zit met een vraag wat betreft het dextrose gebruik na je training. Ik wil me energie niveau na het trainen eigenlijk zo snel mogelijk weer op peil hebben. Heb me research gedaan, maar kom verschillende methodes tegen. mijn vraag is heel simpel

Hoeveel dextrose kan ik het beste na mijn training gebruiken in combinatie met mij shake.

Ik ben formules tegengekomen die puur op lichaamsgewicht zijn berkend, en die van het vet vrije lichaamsgewicht uitgaan. Hier kan ik ook weinig mee. Heeft iemand een uitleg, die ook onderbouwd is??

Thnx:)

Dit stond eerder gepost als antwoord op jou vraag:

Neem direct na de training ca. 0,8 gram x je lichaamgewicht aan Dextrose.

Weet niet of het klopt, maar hier ga ik iig wel van uit.

dextrose nam ik altijd 60 gr na het trainen (is met gewoon verteld :P)
Gebruik nu al langere tijd vitargo, en neem dat 1 gr per kg lichaamsgewicht..

• Topic Starter Topic Starter
Dit stond eerder gepost als antwoord op jou vraag:

Neem direct na de training ca. 0,8 gram x je lichaamgewicht aan Dextrose.

Weet niet of het klopt, maar hier ga ik iig wel van uit.

Ja, klopt ja daar heb je gelijk in:(. Wil eigenlijk er gewoon achter komen of dat nou juist wel voldoende is of niet! Ben het inmiddels wel al aan het doen, maar als ik er meer uit kan halen dan wil ik dat natuurlijk.

thnx Daniel

Ik doe 50gr voor de whey.

3XL zei ooit dat 20-25 gram al meer dan genoeg was :o

Ja, klopt ja daar heb je gelijk in:(. Wil eigenlijk er gewoon achter komen of dat nou juist wel voldoende is of niet! Ben het inmiddels wel al aan het doen, maar als ik er meer uit kan halen dan wil ik dat natuurlijk.

thnx Daniel

Geen probleem,

Dit kwam ik tegn op bodystore:

Gebruik:
Neem direct na de training ca. 0,8 gram x je lichaamgewicht aan Dextrose. Weeg je bijvoorbeeld 75 kg, dan meem je 60 gram Dextrose. Meng dit met water en eventueel met Creatine, L-Glutamine of BCAA's voor een nog sneller herstel en meer groei. Neem pas eiwitten in ca. 15 minuten na de Dextrose. Als je het makkelijk wilt doen neem je direct na de training een shake met Dextrose, Whey Protein en water.

ik dacht dat het 0.4gr x lichaamsgewicht was?

de meningen verschillen hier enorm op DBB, ik hou het lekker in het midden zo'n beetje..

Ik liever teveel dan teweinig, zit toch in de bulk :P

Ik gebruik liever te weinig dan teveel, meestal zo'n 20gr ervoor en 20gr na training. Ben te bang om vet te worden.

gaaaaaaaaaaaaaaan we weer

• Topic Starter Topic Starter
Geen probleem,

Dit kwam ik tegn op bodystore:

Gebruik:
Neem direct na de training ca. 0,8 gram x je lichaamgewicht aan Dextrose. Weeg je bijvoorbeeld 75 kg, dan meem je 60 gram Dextrose. Meng dit met water en eventueel met Creatine, L-Glutamine of BCAA's voor een nog sneller herstel en meer groei. Neem pas eiwitten in ca. 15 minuten na de Dextrose. Als je het makkelijk wilt doen neem je direct na de training een shake met Dextrose, Whey Protein en water.

Daniël

Kwam zelf ook idd vaak deze formule tegen, maar dan daagt er bij mij gelijk een andere vraag. Waarom niet dfextrose en whey tegelijk? Ikzelf neem altijd +- 15 min na het trainen 100 gram brinta ,35 gram Whey en 60 gram dextrose en water om het aan te maken. blijf dit dan wel hanteren aangezien ik (nog) niet merk dat ik ervan aanzet..

thnx

---------- Toegevoegd om 17:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:08 ----------

Ik liever teveel dan teweinig, zit toch in de bulk :P

idd, het word winter... mag best een laagje opzitten nu. :p

beter eerst dextrose dan whey of anders om??

eerst dextrose daarna whey

Terug
Naar boven