XXL Nutrition

hoge cholesterol

Dozer

Cool Novice
Waardering
0
ik heb gekuurt deca+sustanon mn laatste spuit was 2 maanden geleden en kwas vorig week bloed late trekken. ik heb een te hoge cholesterol (280) ik weet dat dit door de sus en deca is.

maar wanneer is mijn cholesterol gehalte terug weer normaal???

Dozer zei:
ik heb gekuurt deca+sustanon mn laatste spuit was 2 maanden geleden en kwas vorig week bloed late trekken. ik heb een te hoge cholesterol (280) ik weet dat dit door de sus en deca is.

waarom heb je dat niet gevraagd aan je huisarts toen hij je meldde dat je cholestrol te hoog was???

de mensen hier zijn geen geleerden dus ik verwacht niet dat ze je van de juiste info zullen voorzien.

Ieder lichaam heeft zo zijn eigen reactie dus lijkt het me sowieso moeilijk/onmogelijk om jou een correct antwoord te geven.

Deca wil nog wel lang doorwerken, dus 't kan best daarin zitten.

Gewoon over 2 maandjes even opnieuw laten prikken?

Haal dan in ieder geval tijdelijk alle verzadigde vetten uit je dieet. Dit zal normaal gezien een significant verschil geven. Alleen olijfolie, noten en visolie binnen krijgen. En zeker niet alle vetten uit je dieet verwijderen (dat geeft het tegenovergestelde effect), alleen de verzadigde eruit gooien.
Weet natuurlijk niet zeker of dit het effect van een verhoging veroorzaakt door steroiden ongedaan kan maken. :cool:

Big'r zei:
Haal dan in ieder geval tijdelijk alle verzadigde vetten uit je dieet. Dit zal normaal gezien een significant verschil geven. Alleen olijfolie, noten en visolie binnen krijgen. En zeker niet alle vetten uit je dieet verwijderen (dat geeft het tegenovergestelde effect), alleen de verzadigde eruit gooien.
Weet natuurlijk niet zeker of dit het effect van een verhoging veroorzaakt door steroiden ongedaan kan maken. :cool:

ik vraag me af hoe je dat voor elkaar wil krijgen. want ik let op wat ik binnen krijg en ik ben nog niets tegen gekomen dat alleen onverzadigde vetzuren bevat.

Ik zeg niet dat er niets is maar het lijkt me wel moeilijk om niks meer te eten met verzadigd vetzuur.

Big'r zei:

verzadigde vetten heeft een mens ook nodig de enige vetten zonder enige positieve effecten zijn transvetten. je moet alleen zorgen dat je niet teveel verzadigde vetten eet

Suat zei:
ik vraag me af hoe je dat voor elkaar wil krijgen. want ik let op wat ik binnen krijg en ik ben nog niets tegen gekomen dat alleen onverzadigde vetzuren bevat.

Ik zeg niet dat er niets is maar het lijkt me wel moeilijk om niks meer te eten met verzadigd vetzuur.

Klopt, overal zit wel wat verzadigd vet in. Ook in olijfolie en noten, maar bij cholesterol gaat het niet zozeer om de hoeveelheid, maar om het evenwicht tussen "goed" en "slecht" cholesterol.
Het gaat er alleen om, het verzadigde vet te beperken. Dus gebruik je boter op je brood, neem dan boter met olijfolie. Bak in olijfolie en vermijdt volle melk en yoghurt. Je hoeft dit niet absurd door te voeren, het gaat er om dat je meer onverzadigde vetten binnen krijgt dan verzadigde vetten (en dan vooral enkelvoudig onverzadigde vetzuren).
Maar nu de topicstarter een zwaar verstoord cholesterol niveau heeft, kan hij er maar beter even tijdelijk scherp op letten.

pampam zei:
verzadigde vetten heeft een mens ook nodig de enige vetten zonder enige positieve effecten zijn transvetten. je moet alleen zorgen dat je niet teveel verzadigde vetten eet

Dan kun je me vast ook wel vertellen waarvoor je verzadigde vetten nodig hebt. ???

Dozer zei:

Da's de prijs van het kuren kerel en geen huisarts kan je zeggen wanneer dat bijtrekt. Huisartsen schrijven namelijk geen AS voor en al helemaal niet in die hoeveelheden. Mijn huisarts geeft me altijd een blanco bloedtest-papier en ik mag het zelf verder invullen omdat ik wil testen aan de hand van AS-gebruik en daar weet hij niet alles van.

Ik denk dat je een beetje geschrokken bent hoe lang dat dooorwerkt.
Nou da's niets nieuws. We proberen hier al langer mensen te laten inzien dat producten met lange esters als Test enanthaat en Nandrolone decanoate erg lang nawerken op je cholesterol-niveau, je eigen test-aanmaak en je leverwaarden. Dát is dus óók kuren.

Voor jou zou ik zeggen: Time heals all wounds.
Geef het tijd en wacht nogeens 4 maanden totdat je een half jaar 'uit de roids' bent. Doe ik ook altijd. Dat geeft een duidelijker beeld.

Big'r zei:
Dan kun je me vast ook wel vertellen waarvoor je verzadigde vetten nodig hebt. ???

dat lijstje hou je van me tegoed kan het gvd niet vinden maar heb het wel weet nog wel dat het zorgt dat je je beter in je vel voelt zitten en dat komt dan niet omdat je zoveel vel hebt :D ik ga ook niet beweren dat ze gelemaal goed zijn maar je hebt ze in kleinere maten wel nodig

Terug
Naar boven