MuscleMeat

Hoi ik ben nieuw

saartje23

Novice
Waardering
0
Lengte
1m69
Hallo allemaal,

Mijn naam is Sarah, ik ben 20 jaar en weeg op dit moment 89 kilo mijn lengte is 1.69. Dus ben ik te zwaar.

Ik ben nou al een tijdje bezig en heb erg lang 4 to 5 keer per week getraind, ik heb zowel muay thai gedaan als sporten in de sportschool. Ik begon met een gewicht van 100 kilo, er is dus al wel wat vanaf.

Maar nu zit ik al heel lang op hetzelfde gewicht. Ik heb enkele split up schema's geprobeerd maar dat werkte voor mij niet echt.

Op dit moment wil ik zo gaan trainen:

maandagochtend: 45 min cardio
maandagavond: fullbody training

dinsdag: 45 min cardio + kick (een les van een uur gericht op conditie en kracht)

donderdag: benen, buik en triceps + kick ( ik pak hier bewust deze spiergroepen omdat ik daar extra aandacht aan wil besteden)

vrijdagochtend: 45 min cardio
vrijdagavond: fullbody training

Ik heb een tijdje op een spiermassa van 58,6 kilo gezeten nu is dit gedaald naar 52 kilo. Maar het belangrijkste op dit moment is dat ik 12 kilo kwijt wil en dat ik me daarna pas bezig wil gaan houden met spieropbouw.

Ik heb een nieuw voedingsschema gekregen op maat. 1600 kcal, 90 gr eiwitten, 220 gr koolhydraten en tenslotte 35 gr vet.

Denken jullie dat ik mijn doel ( 12 kilo kwijt raken) hiermee kan bereiken??
:D

Hoi Sara,

Ten eerste complimenten dat je zo goed bezig bent! En dat je krachttraining gaat doen, want dan ga je meer energie verbranden als je rust.

Wat ik zou doen als ik jouw was is alle trainingen fullbody maken, want met een (goed) fullbody schema pak je alle spiergroepen genoeg voor jouw doel.

Ik zou dit schema volgen:

- Squats 5x5
- Bench Press 5x5
- Deadlift 1x5
- Military Press 5x5
- Bent-Over-Row 5x5

Elke training verhoog je het gewicht met 2.5 kilo, en voor de DL 5. Met deze zogenaamde compound oefeningen pak je alle spiergroepen imo genoeg, ook die achter liggen.

Voor de rest is 45 min. cardio imo prima, maar doet het wel op een hoge intensiviteit. Dan verbrand je veel meer.

Ik wens je succes met je 12 kilo!

Voor de rest is 45 min. cardio imo prima, maar doet het wel op een hoge intensiviteit. Dan verbrand je veel meer.
Euh, NEE.

Na je krachttraining zou ik adviseren cardio niet hoger te doen dan 70% van je maximale hartslag. Hoe hoger je hartslag hoe relatief meer suikers je verbrand en hoe groter de kans dat je langer moet herstellen. Zeker na een zware training kun je 70% makkelijker volhouden dan een veel hogere intensiteit. Als je toch voor hoge intensiteit kiest, kun je beter voor HIIT gaan en de tijd beperken tot rond de 20 minuten.

Euh, NEE.

Na je krachttraining zou ik adviseren cardio niet hoger te doen dan 70% van je maximale hartslag. Hoe hoger je hartslag hoe relatief meer suikers je verbrand en hoe groter de kans dat je langer moet herstellen. Zeker na een zware training kun je 70% makkelijker volhouden dan een veel hogere intensiteit. Als je toch voor hoge intensiteit kiest, kun je beter voor HIIT gaan en de tijd beperken tot rond de 20 minuten.

Lees de OP nog eens door.

Hey Sarah,

Die cardio sochtends is op een nuchtere maag, want dat zou beter moeten zijn voor vetverbranding. Daarnaast ben ik het niet eens het op een hoge intensiteit te doen als je doel vetverbranding is. 70% is prima.
Ga je hoger of bv HIT dan ben je meer conditie aan het trainen.
Aangezien je er krachttraining bij doet, zal je metabolisme al veel sneller worden en kun je door de cardio je puur richten op vetverbranding.

Just my thoughts

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie reacties allemaal!!

Terug
Naar boven