AndroidHealthClinic

Honger na het eten.

Manowarrior

Novice
Waardering
0
Hey, weet iemand hoe het komt dat ik na het eten juist meer honger heb dan als ik niet zou eten op dat moment. Bijv. als ik in de middag een boord rijst met tonijn neem, dan is me maag een uur later weer aan het knorren. Of als ik voor het slapen ga eet, dan lig ik ook de heletijd te knorren, hoewel als ik niet eet ik dat niet heb

heb precies tzelfde, mayb tussen de oren idd. Als ik bijvoorbeeld ga denken aan mijn komende maaltijd krijg ik t ook. beter dan geen honger toch;) of ben je in de cut?

• Topic Starter Topic Starter
Nee juist niet, ik ga binnenkort beginnen met me bulk dus misschien alleen maar beter. Maar ik vroeg het me gewoon even af hoe het kwam

bloedsuikerspiegelingen (ik bedoel.. kom op man, rijst met tonijn...)

Meer eten?

Als je na een uur weer honger hebt, dan vraagt je lichaam misschien wel om meer voeding dan je verorberd hebt. Rijst en tonijn komt op mij wat luchtig over.

Precies hetzelfde hier...

Ik merk dat sommige dingen echt heel erg honger aanwakkeren en andere onderdrukken het weer. Vis en groenten zit ik heel lang vol van maar rijst, pindas enzo heb ik na 30 minuten ofzo weer honger. Heeft volgens mij inderdaad wel iets met bloedsuiker te maken, hoewel het vreemd is dat ik het ook met pindas heb (aangezien dat voornamelijk vet is...). Naja honger...tis meer een stevige trek hehe...honger hebben ze in Afrika.

Zie het eerder als iets positiefs...

Rijst heeft een hoog Glycemische index (GI). Hierdoor neemt bloedsuikerspiegel snel toe, waardoor je veel insuline aan gaat maken, wat ook weer voor een snelle daling van suikerspiegel zorgt, zelfs tot onder normaal. Tonijn kan GI verlagen, hangt wel af van welke je pakt tonijn op water of op olie.

• Topic Starter Topic Starter
Ja oke, bedankt. Maar de rijst met tonijn was maar even een voorbeeld dat ik wel gewoon een normale maaltijd bedoelde, en niet even langs de Mac ofzo

Voeg je ook vetten toe aan je eten ?
Zo nee dan zou ik daar maar eens aan beginnen

Terug
Naar boven