AndroidHealthClinic

hongergevoel verminderen

DutchDedication

Cool Novice
Waardering
2
Beste lezers,
ik had een vraagje aan jullie. Ik ben sinds kort begonnen met cutten, en het aantal benodigde calorien bereiken is geen probleem.
Het overschrijden, daar heb ik veel moeite mee om dit niet te doen. Ik zit namelijk constant met een hongergevoel.
Heeft er mischien iemand tips om dit hongergevoel tegen te gaan? Het liefst zonder suplementen, liever met andere voeding. Zo heb ik bijvoorbeeld wel eens gehoord dat wanneer je voor het eten Grapefruit sap drinkt dat je minder eet. (Dit sap is namelijk heel zuur, waardoor je maag enigzins een opdonder krijgt waardoor je minder (zou moeten) gaan eten). Alvast bedankt! ;)

DutchDedication

P.S. mijn excuus als dit onderwerp al aan de orde is gekomen, ik heb het namelijk niet kunnen vinden in ieder geval!! (s.v.p. een link van deze draad anders!!! thank you :D)

De eerste weken zal het wat lastig zijn. Maar naarmate je vordert verminderd het honger gevoel. Ik neem choromium picolinaat s'morgens en s'avons bij het eten als remmer...

Klopt Ik ben nu ook een tijdje bezig en val af.
Hongergevoel is ook een stuk minder dan de eerste 2week van
de cut. Ook nu ik goedeprogressie zie is het makkelijker vol tehouden.

Carb cyclen is na 1 week al goed merbaar bij mij.
Smorgens een shitload koffie helpt in het begin wel voor mij tegen de honger.

Probeer mar eens een bak sterke koffie en direct erna een bak groente thee

droge vruchten zoals rozijnen en walnoten etc wil ook wel helpen volgensmij.

Walnoten? Lijkt me niet zo geschikt. Geven wellicht niet zo'n vreetkick maar daarentegen zijn het een bom aan kcal's (tegen de 680 per 100 gram).

kijk eens naar intermittent fasting.

• Topic Starter Topic Starter
ok, bedankt voor tips! Heeft er iemand toevallig ook nog tips over wat er echt niet in je voedingsschemamag zitten, en wat er in moet zitten? En welke dingen je beter kunt laten staan etc. Heerst vaak wat tegenstrijdigheid over, bijv. is wel gezond, maar bevat ook veel calorieën etc.

DutchDedication

ALles mag, zolang je maar onder je verbruik eet, imo:).

En het is wel handig als een groot deel van je kcals bestaat uit eiwitten.

Er is niks dat echt helpt vrees ik, heel veel groenten eten helpt een beetje maar het verdwijnt nooit volledig!

sorry maar roken begin ik niet aan ;) en groentes eet ik genoeg. Maar bijvoorbeeld zoiets als kaas... Is in het algemeen goed voor je, maar er zitten wel weer veel vetten in...

En dan nog een vraagje, het is volgens mij niet verstandig om te veel
melk(produkten) te nemen samen met whey shakes klopt dit? ??? ik hoorde zoiets dat je dan 2 verschillende eiwitten met elkaar neemt wat geen positief resultaat geeft.

DutchDedication

zeer langzaam eten.voedsel kauwen tot het helemaal fijn is en zo lang mogelijk over een kleine maaltijd doen.dus niet paar keer kauwen en dan slikken maar dubbel zo veel kauwen

Zo heb ik bijvoorbeeld wel eens gehoord dat wanneer je voor het eten Grapefruit sap drinkt dat je minder eet. (Dit sap is namelijk heel zuur, waardoor je maag enigzins een opdonder krijgt waardoor je minder (zou moeten) gaan eten).

pH grapefruit 3.00 - 3.75, pH maagzuur 2-4. Ik denk dus niet dat de maag van grapefruit een opdonder krijgt.

Wat mischien wel werkt is vezels+water nemen een kwartiertje voor je gaat eten.

Veel water zuipe :)

idd.. water drinken..
ik heb ergens gelezen dat je maag t verschil niet mert tussen voedsel en water.
zou wel overdreven bedoeld zijn, maar toch.

en als je voor je maaltijd een appel eet krijg je ook een vol gevoel van

ja die appel is wel een goed idee idd! ty! Maar ja, of ik nou 2 a 3 liter water drink of 8 liter.... maakt echt geen verschil ;) maar die appel kan ik wel gebruiken. Maakt het voor de rest dan nog uit voor mijn schema als ik dit als extra tussendoortje doe, en dus niet vlak voor een maaltijd?

Terug
Naar boven