Fitness Seller

HORMONEN NA DE BEVALLING(help mijn vrouw is zwanger en fitness junk)

tranquilo

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Waardering
9
Lengte
1m89
Massa
94kg
Vetpercentage
9%
mijn vriendin is verslaafd aan fitness... en momenteel in verwachting van de tweede kleine... die over een 6 weken wordt verwacht...
(weer n dochter ;) )
ze heeft een intensief fitness verleden en gaat nu nog elke ochtend om 7uur een uur aan de spinning en een uur aan de bodypump. + half uur stretching.

na de zwangerschap wil ze zsm weer aan de krachttraining... en wil zo snel mogelijk weer terug naar haar oude vorm. Na de vorige bevalling (13 mnd geleden) had ze slechts een 6kg extra gewicht overgehouden... na een eiwitrijk dieet was t zo weer weg, maar echt intensief aan de slag gaan werd t niet... daar ze vrijwel meteen weer zwanger is geworden,...

Wat zijn nu voornamelijk de doe's and de dont's... na je zwangersschap?
Hoe zit het met de hormoonhuishouding na je zwangersschap...
oestrogeen, progesteron, enz.
wat voor invloed heeft dit op je training? herstel? een groei spieren? aanhechting pezen?

Er is me verteld sowieso de 1e 3mnd niet aan kracht training te doen, ivm de hormoonhuishouding in je lichaam... en het weer op zijn plaats raken van de organen na een bevalling, doe je dit niet dan kan je incontinent worden voor de rest van je leven...

Iemand advies...?
ervaring?

thnx!

pampertje meer kopen.

vraag het aan een dokter of materniteitinstelling ofzo kerel, wat heeft dit met AAS of bodybuilding te maken.

• Topic Starter Topic Starter
pampertje meer kopen.
..... wat heeft dit met AAS of bodybuilding te maken.

Aangezien hier veel personen zijn die veel afweten van hormoonhuishouding... en invloed hiervan op je lichaam... ben ik benieuwd naar de verschillende inzichten...

het verder hier intensieve training betreft (in dit geval na een bevalling)..

wellicht kan je dan zelf antwoord op je vraag geven;
pampertje meer kopen.
..... wat heeft dit met AAS of bodybuilding te maken.

9 maanden zwangeren, 9 maanden ontzwangeren ;)

Mijn vriendin gaat overigens na een zwangerschap als een speer naar haar oude gewicht toe. Na de eerste zwangerschap van 83 kilo -> 57 in 7 maanden.. Nu met de laatste van 74 kilo -> 61 in 3 maanden.
Het ergste is.. ze traint niet eens en let bijna niet op haar eten. Ben ik weleens jaloers op.

Wat je zegt 3 maanden geen krachttraining lijkt mij inderdaad redelijk. Overigens als het een keizersnede wordt reken dan maar gerust op een jaar geen krachttraining.

Terug
Naar boven