Fitness Seller

HST Schema + twijfels

Krankshaft

Novice
Waardering
0
Hi,

Vanaf volgende week ga ik een HST schema volgen maar ik heb nog wat twijfels over een paar oefeningen. Voorlopig is mijn schema als volgt:

Squat (Smith) (niet mogelijk om vrij te squatten in de Gym)
Romanian Deadlift
Incline dumbbell Press
Bent Over Barbell Row
Standing Militairy Press
Chin ups
Lying Tricep Extension
Straight Barbell Curl

De RDL heb ik nog nooit in een schema gebruikt en ik vraag me af of het een goed alternatief is voor de normale deadlift?
Is de combinatie Smith Squat + RDL wel 'compound' genoeg?
Of zou ik de combinatie (regular) Deadlift met een legpress kunnen proberen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

K

• Topic Starter Topic Starter
Hello,

Na verscheidene forums nog eens doorgelezen te hebben kom ik uiteindelijk tot dit schema:

Squat (Smith)
Regular Deadlift
Incline dumbbell Press
Bent Over Barbell Row
Standing Militairy Press
Chin ups
Lying Tricep Extension
Straight Barbell Curl

De cylcus zal 8 weken duren en bestaan uit 2 weken 1x15, 2 weken 2x10, 2 weken 3x5 en dan nog 2 weken aan het 5RM. (Indien mogelijk verhogen)

Het is mijn eerste HST schema dus ik moet nog een beetje aanvoelen hoe ik er op reageer maar als het te zwaar wordt dan zal ik de iso's laten voor wat ze zijn.

Iemand commentaar of tips? Ze zijn erg welkom!

Ziet er goed uit. Lekkere compound oefeningen. Ik mis alleen een oefening specifiek gericht op de traps.. En heb je geen Squat box? Want ik hoor de laatste tijd negatieve dingen over het Squaten in een smith rack ( blessure gevoelig ).

Suc6

• Topic Starter Topic Starter
Hi Phantom1990,

Thanks! Mijn Traps pak ik mee tijdens de deadlift en helaas hebben we geen squat box dus ik ben gedoemd om met de smith te squatten. Ik let vooral op mijn uitvoering in plaats van zo zwaar mogelijk te gaan. Tot nu toe heb ik geen blessures gehad maar het is zeker niet mijn favoriete oefening!

Hmm, Zou het niet verstandiger zijn om een oefening er bij te doen die gericht is op de traps? Maar je hebt aan de ene kant ook wel gelijk want in een hst schema moeten vooral compound oefeningen en er is niet echt een compound oefening die gericht is op traps geloof ik..

Suc6

Terug
Naar boven