XXL Nutrition

hulp bij een schema? :)

Hansheem

Novice
Waardering
0
Goedemiddag!

Ik zit met een probleem/vraag..

Ik ben best sportief echter dik :)
ik ben 1,88 en weeg op het moment 120 kilo.
Ik ben sinds een maand of 2 aan het lijnen maar blijf steken op 10 kilo.

Ik sport best veel, ik fiets 6 dagen per week gemiddel 30 minuten naar school en werk en doe daarbij 1 keer per week full body krachttraining, 1 keer per week tennis en 2 keer per week voetbaltraining + wedstrijd.

Ook probeer ik op mijn eten te letten door bijvoorbeeld pindakaas en kaas te laten staan en in plaats daarvan rosbief of filet american te eten. Avondeten is ook allemaal goed, aardappels, groente vlees (van de gril)

Wat kan ik nu nog doen om af te vallen? Ik wil eigenlijk naar de 100 (mits ik me eerder happy voel) maar dat lukt dus niet! Kan iemand mij hier een beetje bij helpen?

Alvast dank! :D

ps,
ik heb de beschikking over een spinningfiets, maar die gebruik ik nu niet :)

Mooi dat je al let op je voeding, dat is al een stap in de goede richting. Als je verder wil afvallen is het belangrijk dat je weet wat je nodig hebt (dus je dagelijkse verbruik) en wat je dagelijks eet. Bereken ==> hier <== je dagelijkse behoefte en maak aan de hand van ==> deze <== calorieentabel een voedingsschema. Reken daarbij het aantal gram eiwitten/koolhydraten/vetten uit en zorg voor een verhouding van 40% eiwitten 40% kh's en 20% vetten. Zorg voor een calorieentekort door of minder te eten of (beter nog) meer te bewegen in de vorm van cardio.

Hier nog wat tips waar je rekening mee kan houden qua voeding:
-Fruit, gezond lekker nemen maar neem het 's ochtends, door de nacht zijn je koolhydraat voorraden uitgeput en de suikers uit fruit zullen dus niet snel opgeslagen worden als vet. (rondom het sporten kan fruit ook)
-Eet zoveel mogelijk complexe koolhydraten zoals brinta/havermout, volkorenbrood, rijst pasta's en ruime hoeveelheden groente.
-Verdeel het aantal calorieën wat je nodig hebt over 6 á 7 maaltijden. Vaker eten houd je metabolisme (vetverbranding) op gang. Eet bij voorkeur 's avonds minder dan 's ochtends.
-Vermijd snelle kh's (simpele suikers) maar dat deed je al geloof ik ;)
-Beperk je vet inname. Probeer de dagelijkse 20% vetten die je nodig hebt uit gezonde bronnen te halen als noten en vis.
-Bestudeer stickies en voedingsschema's van leden om een indruk te krijgen welke producten gezond zijn.

Ik hoop dat je hier wat mee kan

Grtz

filet american is niet veel beter dan pindakaas hoor. neem liever kipfilet oid.

Laatst bewerkt:
Mischien heb je hier wat aan (zie bijlage)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven