XXL Nutrition

Hulp bij nieuw schema

jeroenz88

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
79kg
Dag iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik fitness nu bijna 1,5 jaar en fitness 5 dagen in de week. Mijn schema ziet er nu zo uit:

Maandag: Borst - Biceps - Buik
Dinsdag: Rug - Triceps
Woensdag: Benen - Kuiten - Buik
Donderdag: Schouders - Nek
Vrijdag: Borst - Biceps - Buik

In het weekend had ik voorheen altijd een bijbaantje, maar moet weg i.v.m. bezuinigingen. Nu is mijn vraag kan ik op zaterdag weer rug en triceps trainen zodat ik zondag rust hou ?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Jeroen!

Als jouw voedingsschema jouw trainingsschema optimaal ondersteunt kan dit wel.

Ondanks dat het wel kan en ik niet weet hoe lang en hoe zwaar je altijd traint vind ik (mijn mening) 6 dagen wat veel. 4 á 5 dagen vind ik persoonlijk super.

Pas in ieder geval op dat je niet overtraint raakt. Dat kost je zo een paar weken/maand progressie.

Om de training iets minder belastend te maken/overtraining te voorkomen kun je er voor kiezen om op de vrijdag de biceps en op zaterdag de triceps niet te trainen (relatief kleine spiergroepen die 'snel' overtraint kunnen raken).

Succes

• Topic Starter Topic Starter
Dank voor je bericht, ik ben zelf een deeltijd student.. dus dat scheelt een hoop! Dus relatief veel vrije tijd en kan veel en gezond eten. Ga op tijd naar bed en slaap voldoende. De afgelopen 9 maand train ik zwaar. Vooral met bench press zit ik op 110 kilo ( 5 sets ). Als ik dus biceps en triceps skip op de vrijdag en zaterdag, dan groeit het ook stuk minder snel of valt dat mee ?

Nogmaals dank! Jeroen

Terug
Naar boven