AndroidHealthClinic

hulp gevraagd, beginner

Pas Op! Van je 1300 cal per dag omhoog gaan zal niet gemakkelijk zijn. Je bent nu gewend aan die 1300 cal maar als je langsaam opbouwt lukt het wel. En idd cardio is gewoon bijzaak het is 80% voeding voor vetverlies. De bedoeling is niet om minder te eten, het is de bedoeling dat je geen vetten eet.

Pas Op! Van je 1300 cal per dag omhoog gaan zal niet gemakkelijk zijn. Je bent nu gewend aan die 1300 cal maar als je langsaam opbouwt lukt het wel. En idd cardio is gewoon bijzaak het is 80% voeding voor vetverlies. De bedoeling is niet om minder te eten, het is de bedoeling dat je geen vetten eet.
Volgens mij heb ik jou eerder gezegd dat je geen dingen moet verkondigen die niet waar zijn.

vetten heb je ook nodig!

wat is dan niet waar wijsneus

of het makkelijk zal zijn van 1300 cal omhoog te gaan weet jij niet. Ik ging zelf van zoiets naar 1800 cal in 1 keer... was meer een omschakeling in de mind dan dat het moeilijk was om het te eten/verteren

wat echt "niet waar" is is dat het de bedoeling is dat je geen vetten eet
Het is de bedoeling dat je eiw/ kh/ v goed op elkaar afstemt en van alles voldoende binnen krijgt.

Voor mij persoonlijk geld nog steeds (na 2 jaar) dat ik erg moet opletten om voldoende vetten binnen te krijgen! en als TS al tijden op 1300 cal zit is de kans vrij groot dat zij zich al heel erg aangewend heeft vetten te mijden.

• Topic Starter Topic Starter
Voor mij persoonlijk geld nog steeds (na 2 jaar) dat ik erg moet opletten om voldoende vetten binnen te krijgen! en als TS al tijden op 1300 cal zit is de kans vrij groot dat zij zich al heel erg aangewend heeft vetten te mijden.

Ik ben al jaren idd aan het opletten, alleen de laatste tijd eigenlijk totaal niet.

Vandaar dat ik mezelf dus ook aan wil pakken. Er moet dus een goede verhouding zijn tussen voedingsschema, KT en Cardio.
Cardio is het toefje op de taart, dus niet allerbelangrijkste..
KT is het voornaamste wat ik dus zou moeten doen.

Nu nog de juiste voeding en verhouding vinden.
Warm eten op werk kan helaas niet, dus zal het toch op boterhammen moeten houden met mager beleg.

Hoe zit het eigenlijk met rode sauzen? Zoals bolognese saus over de spagetti?

koud kan rijst/vis/kip/beefstuk enz ook prima;)

niks mis met boterhammen
kan je met mager beleg doen (kipfilet, rookvlees.... )
of juist met iets met goede vetten (gerookte zalm, pindakaas)

of zoals Mack al aangeeft een koude schotel
pasta met groente en tonijn
rijst met groente en kip

Sausen kun je eten, zolang je maar rekening houdt met de kcals (neem het dus op in je schema).

• Topic Starter Topic Starter
Thanks! Ik ga van de week es mn voedingsschema in elkaar draaien

Thanks! Ik ga van de week es mn voedingsschema in elkaar draaien

Ik lees dat je enthousiast ben en graag goed wil beginnen. Dat is supermooi en ik hoop dat het ook allemaal gaat lukken!!!

Er sprong alleen een 'zorg' naar boven en dat wil ik je graag even meegeven. Het is mijn persoonlijke ervaring dat je na hormoontherapie best wel even de tijd nodig hebt om lichamelijk weer op kracht te komen.
Ik weet natuurlijk niet hoe lang je dit gedaan hebt of hoe lang het geleden is (doet er ook niet toe) maar je lichaam zal best wel wat te voortduren hebben gehad en ik vond het heel prettig om naast mijn vaste eetpatroon toch alles uit te schrijven wat ik at en deed etc. Hierdoor had ik veel beter inzicht in mijn balans vinden en daar op aan te kunnen passen.

Good luck!!!

Terug
Naar boven