Fitness Seller

Hulp gevraagd bij schema!!!

Poulie

Novice
Waardering
0
Ik heb jullie hulp nodig bij het maken van een nieuw schema. Mijn huidig schema bestaat uit iedere spiergroep 3x per week trainen incl. kuiten en onderarmen. Dit is mijn huidige schema:
Maandag: Borst / Triceps
Dinsdag: Rug / Schouders / Biceps / Benen
Woensdag: Borst / Triceps
Donderdag: Rug / Schouders / Biceps / Benen
Vrijdag: Borst / Triceps
Zondag: Rug / Schouders / Biceps / Benen
Buik doe ik 5x per week.

Nu zal dit niet het ideale trainingsschema zijn. Maar tot dusver heeft het bij mij nog gewerkt. Elke spiergroep gaat goed vooruit. Alleen de biceps blijven nog iets achter. Graag jullie hulp gevraagd??? ??? BVD

is dit niet een beetje te veel van het goede 3x dezelfde spiergroep doe je Split of HIT of HTS

• Topic Starter Topic Starter
Dat was ik mezelf ook al af aan het vragen of het niet te veel van het goede was. Want ik kom ook niks aan (72 kg bij 1.80 m). Daarom heb ik er maar ff een topic over gemaakt. Want bij het fitnesscentrum daar hebben ze niet zoveel verstand van schema's. Daar ligt de nadruk vooral op oude vandagen en sporter die wat kilootjes kwijt willen raken.

Ik weet niet of je het weet maar je belast iedere dag voorkant schouders & triceps!

Poulie zei:
Ik heb jullie hulp nodig bij het maken van een nieuw schema. Mijn huidig schema bestaat uit iedere spiergroep 3x per week trainen incl. kuiten en onderarmen. Dit is mijn huidige schema:
Maandag: Borst / Triceps
Dinsdag: Rug / Schouders / Biceps / Benen
Woensdag: Borst / Triceps
Donderdag: Rug / Schouders / Biceps / Benen
Vrijdag: Borst / Triceps
Zondag: Rug / Schouders / Biceps / Benen
Buik doe ik 5x per week.

Nu zal dit niet het ideale trainingsschema zijn. Maar tot dusver heeft het bij mij nog gewerkt. Elke spiergroep gaat goed vooruit. Alleen de biceps blijven nog iets achter. Graag jullie hulp gevraagd??? ??? BVD

dit schema zuigt aan alle kanten. Gebruik de search eens om een goed schema te vinden. Als je je spieren ten minste 2x in de week wil trainen wat ik zelf ook prefereer is dit een goed schema:

MAANDAG:
voorkant benen ,3 oefeningen elk 3 sets
schouders, 3 oefeningen elk 3 sets
triceps ,2oefeningen elk 3 sets

DINSDAG:
rug, 3 oefeningen elk 3 sets
borst,3 oefeningen 3 elk 3 sets
biceps,2 oefeningen elk 3 sets

WOENSDAG:
nek/traps, 2 oefeningen elk 4 sets
kuiten, 2 oefeningen elk 4 sets
achterkant benen, 2 oefeningen elk 4 sets
buik

DONDERDAG:
voorkant benen, 3 oefeningen elk 3 sets
triceps, 2 oefeningen elk 3 sets

VRIJDAG:
borst, 3 oefeningen elk 3 sets
biceps, 2 oefeningen elk 3 sets

Ik heb dit schema van member PreludE overgenomen en ik vind het er goed uit zien. Succes!

Smoothmold zei:
dit schema zuigt aan alle kanten. Gebruik de search eens om een goed schema te vinden. Als je je spieren ten minste 2x in de week wil trainen wat ik zelf ook prefereer is dit een goed schema:

MAANDAG:
voorkant benen ,3 oefeningen elk 3 sets
triceps ,2oefeningen elk 3 sets

DINSDAG:
borst,3 oefeningen 3 elk 3 sets
biceps,2 oefeningen elk 3 sets

WOENSDAG:
nek/traps, 2 oefeningen elk 4 sets
kuiten, 2 oefeningen elk 4 sets
achterkant benen, 2 oefeningen elk 4 sets
buik

DONDERDAG:
voorkant benen, 3 oefeningen elk 3 sets
triceps, 2 oefeningen elk 3 sets

VRIJDAG:
borst, 3 oefeningen elk 3 sets
biceps, 2 oefeningen elk 3 sets

Ik heb dit schema van member PreludE overgenomen en ik vind het er goed uit zien. Succes!

Smoothmold het is jou schema niet maar het zuigt evenveel.

Je belast

Voorkant schouders op maandag & dinsdag

Triceps op maandag & dinsdag

Traps op dinsdag & woensdag

Hamstrings op woensdag & donderdag (& vrijdag als je deadlift)

Triceps op donderdag & vrijdag

Voorkant schouders donderdag & vrijdag

Kuiten op woensdag & donderdag

Conclusie : k*tschema

Om nog maar niet te praten van overbelasting die je kan krijgen bv van de Erector.

Iedere spiergroep 3x per week in een gewone split is zelfmoord.

Santino88 zei:
Smoothmold het is jou schema niet maar het zuigt evenveel.

Je belast

Voorkant schouders op maandag & dinsdag

Triceps op maandag & dinsdag

Traps op dinsdag & woensdag

Hamstrings op woensdag & donderdag (& vrijdag als je deadlift)

Triceps op donderdag & vrijdag

Voorkant schouders donderdag & vrijdag

Kuiten op woensdag & donderdag

Conclusie : k*tschema

Om nog maar niet te praten van overbelasting die je kan krijgen bv van de Erector.

Iedere spiergroep 3x per week in een gewone split is zelfmoord.

nee dit is mijn schema, en vind het een heel fijn schema!
er staat in mijn schema helemaal niet vermeld dat ik voorkant schouders train op die dagen.
en ik zou verder dus mijn triceps,traps en kuiten te zwaar belasten.
de dag na de triceps training kan ik prima benchen, heb er totaal geen problemen mee en het voelt goed. de een heeft er meer last van als de ander. ik zelf zou geen rug kunnen doen als ik de vorige dag biceps heb gedaan, maar bij de triceps voelt dat prima. dit zelfde geld voor mijn traps.ik heb niet echt het gevoel dat ik die echt heb getraind op dinsdag, dus die kan ik voor mijn gevoel echt wel op de woensdag pakken. zelfde geld voor de kuiten, als ik voorkant benen heb getraind heb ik mijn kuiten echt niet zwaar gepakt.
als je zo als jou beredeneerd kun je beter elke dag een rustdag er tussen gooien want als je alles 2 keer per week wil trainen ontkom je er gewoon bijna niet aan dat je een spier de dag ervoor al heel lichtjes voor een paar % hebt gestimuleert.of je moet upper/lower body trainen maar dat ligt mij gewoon niet.
In ieder geval voor jou zuigt dit schema voor mij helemaal niet en ik heb t eens vermeld, ik ben sinds 2 jaar eindelijk weer voorruit aan het gaan in kracht en gewicht! voor mijzelf,heel persoonlijk, een goed schema

.....en daarom zijn er splits ontworpen, omdat deze vele malen effectiever zijn. jij zegt dat je niet iedere x voorkant schouders traint, maar die pak je daadwerkrlijk al zwaar genoeg aan met je borst training. verder heeft een spier die niet direct belast is zoals je triceps met bandrukken ook een rustperiode nodig zelfs als je geen spierpijn voelt! je vraag waarom je niet aankomt, nou dit schema zou wel eens een goede reden kunnen zijn. dr zijn 3 dingen belangrijk voor je groei zoals je misschien wel weet.
voeding
training
rust
steeds meer mensen wijken af van 2x per week alles trainen, naar alles 3x in 2 weken, of soms zelfs alles maar 1x per week.
geloof nou de mensen die de posts hierboven hebben gemaakt want ze hebben gelijk
trouwens die dinsdag is onmogelijk wat mij betreft, je kan je benen nooit meer effectief trainen na zoveel spiergroepen al behandeld te hebben.

hier een splitje uit het hoofd, wat je ermee doet meot je zelf weten:

maandag: borst/triceps
dinsdag: rug/biceps
woensdag rust
donderdag: benen/kuiten
vrijdag:schouders/buik
zaterdag rust
zondag rust
nog niet helemaal ideaal wat mij betreft maar al stukken beter als wat je schema nu is! hard en kort trainen is mijn motivatie!

...op wie reageerde je eigenlijk? poulie neem ik aan? Het is zijn topic...
maar ben het er niet mee eens dat na een borstdag je triceps ook een dag rust nodig heeft. tenminste ik heb er nooit problemen mee gehad en ga nu goed vooruit in kracht en gewicht.
anders zou ik ook nooit met benchen kilo's vooruit kunnen gaan sinds ik met vermoeide triceps zou trainen.

Terug
Naar boven