NieuweAfvalster
Novice
- Waardering
- 0
Hallo, ik ben een nieuweling dus heb best advies nodig. Ik zou graag een goed voedingsschema willen opmaken, zodat ik daarmee van start kan gaan vanaf 1april (m.a.w. dan heb ik tijd om me goed te verdiepen in de stickies). Ik weeg op dit moment 57 kg en wil graag tegen dan 55 kg wegen. Ik weet dat iedereen me dit zal afraden, alleen motiveert het me even meer om dan nog 5 kg te hoeven afvallen. Wat ik graag in die vijf kg wil beogen is, een strakker en droger lichaam. Mijn vetpercentage tot het minimum behalen, dat voor een vrouw aangeraden is. Kent iemand de specifieke waarde? Verder wil ik gerust vijf kg afvallen in een paar maanden tijd, dat is niet mijn voornaamste doel. Ik wil graag een mooi lichaam (zoals elke vrouw wellicht) en wil dolgraag van dat gejojo af. Heeft iemand tips van me hoe ik hier het best aan begin? Ik pas me heel snel aan aan een schema ‘(als ik een doel voor ogen heb). Helaas kan ik mijn vetpercentage niet berekenen (heb geen weegschaal met de huidplooimeter in de fitness). Momenteel sport ik viermaal op een week, doe ik cardio en aan groepslessen (Body Pump en Body Combat voornamelijk).
Mijn eetwijze op dit moment is: een maaltijdreep in de morgend, twee u later een stuk fruit. In de middag een weightshake, daarna weer een stuk fruit en in de avond een maaltijdreep. Ik drink voldoende vocht. Ik weet dat dit ongezond is en ik wil ook van deze wijze af. Door te snel te willen afvallen, denken mensen dat een lager calorie-inname zal helpen wat verkeerd is. Dit realiseer ik me nu ook pas en wil het nu graag goed aanpakken.
Weet iemand mss hoeveel gram eiwtitten, koolhydraten en vetten je op een dag als vrouw moet innemen? Alle tips zijn welkom, help me hier alsjeblief een beetje! Mijn energieverbruik volgens de Harris Benedict methode, bedraagt 1375,9. Moet ik hier dan rond de 200 kcal afdoen op een dag, om vet te verliezen en onder mijn onderhoud te gaan? Een kilo lichaamsvet, verlies je als je 7000 kcal verbrandt. Hoeveel moet ik dan sporten? Volgens is mijn redeneerwijze en info, slecht
Mijn eetwijze op dit moment is: een maaltijdreep in de morgend, twee u later een stuk fruit. In de middag een weightshake, daarna weer een stuk fruit en in de avond een maaltijdreep. Ik drink voldoende vocht. Ik weet dat dit ongezond is en ik wil ook van deze wijze af. Door te snel te willen afvallen, denken mensen dat een lager calorie-inname zal helpen wat verkeerd is. Dit realiseer ik me nu ook pas en wil het nu graag goed aanpakken.
Weet iemand mss hoeveel gram eiwtitten, koolhydraten en vetten je op een dag als vrouw moet innemen? Alle tips zijn welkom, help me hier alsjeblief een beetje! Mijn energieverbruik volgens de Harris Benedict methode, bedraagt 1375,9. Moet ik hier dan rond de 200 kcal afdoen op een dag, om vet te verliezen en onder mijn onderhoud te gaan? Een kilo lichaamsvet, verlies je als je 7000 kcal verbrandt. Hoeveel moet ik dan sporten? Volgens is mijn redeneerwijze en info, slecht