Fitness Seller

Hulp gevraagt! knakende rug/wervels/last van knellingen..

Johnyboy

Cool Novice
Waardering
0
Hoi,

Dit word een redelijk lang en misschien voor jullie gek en stom verhaal.. ik weet het..

Toen ik 14 was ben ik beggonnen bij een fitnesse center.
Ik ging 5/6 dagen per week en ooit wel 2x op een dag.
Ik had binnen 1/2 maande zoveel berijkt dat ik voort ver boven de volwassene mens zat en een brede rug en vooral borst had.
Toen ik na 2 maande fitensse 1 week stopte moest ik alles 20 tot 30% lager doen kwa gewichte.. ik ben toen niet meer op dezelfde gewichten gekomen.
En ben na een half jaar gestopt..

Toen begon de elende.. me rug begon te knakke.. me wervels schuurde over elkaar.. heb 1 jaar fysiotherapie gehad met oefeningen maar het werkten niet.. 0.5 jaar therapie gehad bij eeen sport tirrapuit maar het hielp ok niks en ze wisten niet meer wat te doen.
De oorzaak was.. dat mijn borstspieren veel en veelste snel en krachtig ware verglege met de rest van me spiere? kan dit?
En het was scheef gaan trekke, elke morge als ik wakker wor moet ik 2 vuiste in me rug zette en me ruggegraat goed knakke en van lings naar rechts zwiepe zoda het recht en op zijn plek knakt.. heel de dag door knakt het en wrijft het over elkaar.

Ik ben nu sinds 2 weke weer begonnen met fitnesse en heb heeel wat betere begeleiding waaronder mijn techniek dit x WEL goed is.
Is het slim als ik in verhouding meer me rug ga traine? om me schade toch redelijk recht te trekke?
Wat kan ik doen voor het knakke en de pijn soms..
En waar moet ik rekening mee houde?
Na het fitnesse voelt het veel beter aan, en ga ik rechter lopen.

Graag reacties?

Mvg John

Yep genoeg oefeningen voor je rug doen, regelmatig aan een stang hangen (zodat je rug kan 'uithangen') en je borstspieren stretchen. :thumbs:

PS: bedankt voor die tip van: 2 vuisten in je rug zetten. :D

Ja je kan jezelf ook optrekken. Of gewoon een half minuutje of langer blijven hangen.

Nek rond gooien zou ik niet doen. Gewoon naar links/rechts draaien of naar voor/achter/links/rechts draaien. Eventueel lichte druk geven met je hand als je em wilt kraken. :)

hyperextensions, deadlifts (zou ik wel onder begeleiding doen zodat je je rug niet verder verkloot)

als ik in bad of in bed mijn lichaam zoveel mogelijk buig knakt me onderug ook wel flink de laatste tijd.. toch groeien mijn borst en rug even goed... ik doe zware deads/squats/benches enz... kan het ook komen door veel zitten op een dag met bolle (slechte rughouding) houding?

Het knakken van gewrichten kan geen kwaad. Dit veelvuldig met geweld doen (over een stoel, vuisten in de rug etc) is NIET goed en leid er alleen maar toe dat je vaker een rotgevoel in de rug hebt en dat je vaker wilt knakken. Trainen is hiervoor de enige oplossing, oefeningen hiervoor zijn al genoemd.

Hoi,

Dit word een redelijk lang en misschien voor jullie gek en stom verhaal.. ik weet het..

Toen ik 14 was ben ik beggonnen bij een fitnesse center.
Ik ging 5/6 dagen per week en ooit wel 2x op een dag.
Ik had binnen 1/2 maande zoveel berijkt dat ik voort ver boven de volwassene mens zat en een brede rug en vooral borst had.
Toen ik na 2 maande fitensse 1 week stopte moest ik alles 20 tot 30% lager doen kwa gewichte.. ik ben toen niet meer op dezelfde gewichten gekomen.
En ben na een half jaar gestopt..

Toen begon de elende.. me rug begon te knakke.. me wervels schuurde over elkaar.. heb 1 jaar fysiotherapie gehad met oefeningen maar het werkten niet.. 0.5 jaar therapie gehad bij eeen sport tirrapuit maar het hielp ok niks en ze wisten niet meer wat te doen.
De oorzaak was.. dat mijn borstspieren veel en veelste snel en krachtig ware verglege met de rest van me spiere? kan dit?
En het was scheef gaan trekke, elke morge als ik wakker wor moet ik 2 vuiste in me rug zette en me ruggegraat goed knakke en van lings naar rechts zwiepe zoda het recht en op zijn plek knakt.. heel de dag door knakt het en wrijft het over elkaar.

Ik ben nu sinds 2 weke weer begonnen met fitnesse en heb heeel wat betere begeleiding waaronder mijn techniek dit x WEL goed is.
Is het slim als ik in verhouding meer me rug ga traine? om me schade toch redelijk recht te trekke?
Wat kan ik doen voor het knakke en de pijn soms..
En waar moet ik rekening mee houde?
Na het fitnesse voelt het veel beter aan, en ga ik rechter lopen.

Graag reacties?

Mvg John

ik herken veel van jouw klachten, al 7 jaar klachten van tietze maar in het begin was het vooral alleen het borstbeen.Sedert een 2tal jaar ook mijn schouders,aansluitingen ribben met de rug ( soms zo erg dat zelf gewoon met een vinger erlangsgaan al steken en pijn bezorgen. Ik ben al in behandeling geweest bij sportarts ( pillen en spierontspanners moeten pakken maar het helpt echt maar voor een tijdje. niet leuk als je graag traint, zoals je zegt verbeterd het tijdens het trainen maar een dag later betaal ik de tol. sterkte

korte bostspier/rugprobleem

...

...

Ik heb ook mijn ruggenwervel los getrokken door te sterke borstspieren. Volgens de manueel therapeut waren ze echter niet te sterk, maar te kort. Hierdoor trokken ze eenzijdig aan de wervels tijdens rust (slaap). Dit heb ik toen opgelost door de borstspieren op te rekken op de volgende manier:

Het gebruiken van de apparaten ruim buiten de marge waarin je ze normaal gebruikt, waarbij je spieren zover oprekken dat ze pijn doen. En dan korte bewegingen maken rond die rekgrens. Tijdens de training scheur je daardoor de spieren in. Hierdoor worden ze langer en blijven ze zo sterk als ze moeten zijn.

Ik heb ook mijn ruggenwervel los getrokken door te sterke borstspieren. Volgens de manueel therapeut waren ze echter niet te sterk, maar te kort. Hierdoor trokken ze eenzijdig aan de wervels tijdens rust (slaap).

Dan mag je therapeut wel aan mij komen uitleggen hoe je BORSTspieren je wervels 'lostrekt'..
Je borstspieren kunnen enkel je armen/schouders/schouderbladen naar binnen trekken doordat ze te kort zijn maar niet wervels hoor.
Erg rare uitleg dat hij je gaf..

Beste Vihae,

Door de korte borstspieren (dus voorkant lichaam) worden de schouders en dus schouderbladen op de verkeerde plek getrokken (naar voren/buiten). In combinatie met een sterk gebruik van de schouderbladspieren (dus achterkant) kan een wervel van zijn plek getrokken worden. Het rekken van de borstspier brengt de schouder dan weer op zijn natuurlijke plek en voorkomt een spanning op de spieren bij de wervelkolom.

Beste Vihae,

Door de korte borstspieren (dus voorkant lichaam) worden de schouders en dus schouderbladen op de verkeerde plek getrokken (naar voren/buiten). In combinatie met een sterk gebruik van de schouderbladspieren (dus achterkant) kan een wervel van zijn plek getrokken worden. Het rekken van de borstspier brengt de schouder dan weer op zijn natuurlijke plek en voorkomt een spanning op de spieren bij de wervelkolom.

hhmm, zo had ik het niet bezien
bedankt om dat even op te helderen en excuses voor mijn onkennis

Ik heb ook mijn ruggenwervel los getrokken door te sterke borstspieren. Volgens de manueel therapeut waren ze echter niet te sterk, maar te kort. Hierdoor trokken ze eenzijdig aan de wervels tijdens rust (slaap). Dit heb ik toen opgelost door de borstspieren op te rekken op de volgende manier:

Het gebruiken van de apparaten ruim buiten de marge waarin je ze normaal gebruikt, waarbij je spieren zover oprekken dat ze pijn doen. En dan korte bewegingen maken rond die rekgrens. Tijdens de training scheur je daardoor de spieren in. Hierdoor worden ze langer en blijven ze zo sterk als ze moeten zijn.

lijkt me vrij heftig, zover rekken dat je spieren pijn doen

Terug
Naar boven