MuscleMeat

Hulp nodig bij aanschaf halterschijven en stang

Stimo

Novice
Waardering
1
Lengte
1m79
Massa
71kg
Ik ben van plan om enkele dingen aan te schaffen.
Voor nu ben ik opzoek naar:
Curlstang (Fitness seller)
Dumbellstang (Fitness seller)
Halterschijven (Fitness seller)

In de toekomst wil ook nog een standaard stang kopen (Fitness seller) samen met Squat en Bench steunen zoals deze: http://gorillasports.nl/deal/2023/squat-en-bankdruksteunen

Hierover heb ik enkele vragen:

1) Wat is zozeer het verschil tussen 30mm vs 50mm halterstangen/schijven? En wat is het nut ervan? Is dit het prijsverschil waard?

2) Wat voor soort schijven zou ik kopen?
Ik was van plan om de kunstofschijven te kopen aangezien deze veel goedkoper zijn. Maar ik wou even jullie mening daarover horen. Deze zijn wel groter en dikker waardoor deze misschien onpraktisch zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Raad iemand dit aan/af?

3) Ik zie ook veel verschillende soorten stangen bij fitness seller, vooral bij de standaard stangen. Wat is zozeer het verschil tussen sommige? Wat is de standaard?

4) Dan nog een vraag over de squat/bench steunen: Is dit aan te raden? Ik zou dit kopen omdat dit goedkoper uitkomt dan een powerrack en veel minder plaats in beslag neemt aangezien de kamer al vol staat.
Ter info: ik ben niet de big muscle dude die 200kg squat.

Graag jullie mening :)

1. 50mm is de reguliere maat op powerliftingwedstrijden en veel sportscholen. Ik ben van mening dat 50mm schijven beter hun waarde behouden na aankoop.
2. ik zou gewoon goedkope 50mm ijzere schijven kopen.
3. Verschil zit in knurling, voor squat is centerknurl fijn. Er zit ook een verschil in stevigheid van de bar, veel/weinig slack
4. ja

1. 50mm is de reguliere maat op powerliftingwedstrijden en veel sportscholen. Ik ben van mening dat 50mm schijven beter hun waarde behouden na aankoop.
2. ik zou gewoon goedkope 50mm ijzere schijven kopen.
3. Verschil zit in knurling, voor squat is centerknurl fijn. Er zit ook een verschil in stevigheid van de bar, veel/weinig slack
4. ja

Ben het met alles eens, behalve het laatste. De steunen van Gorilla sport zijn niet aan te raden. Zijn niet stevig genoeg en het terughangen blijft een gok. Goedkoop is duurkoop. Investeer in een degelijk setje. Dit behoudt de waarde en geeft je meer trainingplezier.

Powermark deluxe is een goede relatief goedkope vervanging.

Hoewel, een powerrack blijft mooi om te hebben ivm de functionaliteit en de veiligheid. Wellicht toch overwegen als je de ruimte hebt.

Ik heb zelf de Powermark en ben er erg tevreden mee.

• Topic Starter Topic Starter
Ben het met alles eens, behalve het laatste. De steunen van Gorilla sport zijn niet aan te raden. Zijn niet stevig genoeg en het terughangen blijft een gok. Goedkoop is duurkoop. Investeer in een degelijk setje. Dit behoudt de waarde en geeft je meer trainingplezier.

Powermark deluxe is een goede relatief goedkope vervanging.

Hoewel, een powerrack blijft mooi om te hebben ivm de functionaliteit en de veiligheid. Wellicht toch overwegen als je de ruimte hebt.

Ik heb zelf de Powermark en ben er erg tevreden mee.

Deze valt zeker te overwegen. :)

Terug
Naar boven