XXL Nutrition

Hulp nodig bij schema

Timco

Novice
Waardering
0
Hallow allemaal

Ik ben nieuw hier en ik had wat vragen over mijn schema ik ben pas weer begonnen zon 3 weken ongeveer had 8 maanden een stop gehad wegens blesures.

Mijn gegevens:
Lengte: 1.69
Gewicht: 64 kilo

Ik gebruik momenteel wei-eiwitten, aangezien ik erg dun ben :p en ik zoveel kan eten als ik wil en maar niet bijkom. Maar was het denken om nog creatine en HMB te gaan gebruiken. Ik fitness 4 keer per week probeer 5 dagen per week maar de 5de dag gebruik ik als zwemdag of trainen van mijn favoriete spiergroep of buikspieren. Mijn buikspieren geef ik niet zoveel aandacht omdat ik die vanmezelf al heb, en mijn benen train ik liever niet. Mijn doel is om breder te worden en gespierder (het liefst strak gespierd) Mijn programma op het moment is als volgt:

Ik doe elke oefening 6x 12 replies zo zwaar mogelijk

Maandag Borst Training:
1. Barbell bench press
2. Dumbbell bench press
3. Barbell incline press
4. Dumbbell incline press
5. Dumbbell flyes

Dinsdag Triceps training:
1. Seated triceps presses
2. Lying triceps presses
3. Triceps kickbacks
4. Triceps pushdowns
5. Bench dips

Woensdag: meestal zwemmen (baantjes trekken) of buikspiertraining

Donderdag Schouder training:
1. seated dumbbell press
2. front raises
3. lateral raises
4. reverse flyes
5. upright barbell rows

Vrijdag Biceps training:
1. Alternate dumbbell curls
2. Barbell curls
3. Preacher curls
4. Concentration curls
5. Hammer curls
6. Standing dumbbell curls

Mijn vraag is of er niet te veel rust tussen elke spiergroep zit? Of kan ik beter 2 groepen per dag trainen en welke groepen kan ik het beste per dag trainen? borst en triceps op maandag en donderdag en schouders en biceps op dinsdag en vrijdag of?? En miss heeft iemand nog ander advies bij voorbaat dank:cool:

Veelste veel oefeningen voor je biceps/triceps en schouders. Ik weet niet hoeveel sets je gaat doen natuurlijk.

Daarnaast missen we rug en been oefeningen of ga je voor de retarded dunne beentjes/platte rug forse bovenlichaam look?

• Topic Starter Topic Starter
ow ja ik vond het juist fijn zoveel oefeningen voor 1 spiergroep, ja ik denk dat ik maar 5 dage ga fitnesse en 1 dag aan mijn rug en benen besteeds ik ben niet zon fan van been oefeningen namelijk :P of kan ik miss toch maar beter 2 groepen per dag doen?

wat is breezer? :S maar graag on topic welke oefeningen kan ik dan het beste toepassen voor mijn benen?

gij ???

ontopic?

-je neemt direct supps, heb je al een voedingsschema ?
-wrm train je in godsnaam je rug en benen niet?, wil je een disbalans creeren,(dan heb ik niets gezegd ;))
-je begint pas en je gaat je driect op de isolatie storten
-...

kortom ga wat rondlezen hier ;)

ik begin niet pas sorry was ik vergeten te vermelden ik heb 8 maanden een stop gehad daarvoor heb ik 2 jaar gefitnest ben momenteel weer bezig met opbouwen maar ik ben ondertussen weer goed op peil, en ik zei toch ik wil mijn benen en rug ook wel gaan trainen. maar ik ben al redelijk gespierd daarom ben ik ook al weer met supplementen begonnen. Ik deed toen ook al supplementen gebruiken.

Maar hoe kan ik dan het beste trainen? bijv:
maandag borst en triceps
dinsdag biceps en schouders (of is dat geen goede verhouding?)
woensdag:buikspieren rug en benen
donderdag: weer borst en triceps
vrijdag weer biceps en schouders

hopelijk kunnen jullie mij helpen :(

Laatst bewerkt:
ik begin niet pas sorry was ik vergeten te vermelden ik heb 8 maanden een stop gehad daarvoor heb ik 2 jaar gefitnest ben momenteel weer bezig met opbouwen maar ik ben ondertussen weer goed op peil, en ik zei toch ik wil mijn benen en rug ook wel gaan trainen. maar ik ben al redelijk gespierd daarom ben ik ook al weer met supplementen begonnen. Ik deed toen ook al supplementen gebruiken.

Maar hoe kan ik dan het beste trainen? bijv:
maandag borst en triceps
dinsdag biceps en schouders (of is dat geen goede verhouding?)
woensdag:buikspieren rug en benen
donderdag: weer borst en triceps
vrijdag weer biceps en schouders

hopelijk kunnen jullie mij helpen :(

Zal niks zeggen over benen of rug, moet je nu wel weten.;)

wil je voor je rug chinnen en rows doen?
Zo ja; biceps die je daarvoor mede gebruikt heb je de dag daarvoor getraint, zou benen en biceps omwisselen.

Maar 1 ding snap ik niet; zijn zaterdag en zondag rust? Ik mag iig hopen van wel, misschien na woensdag een rustdag inlassen en dan vrijdag en zaterdag weer trainen, een mogelijkheid?
:)

Laatst bewerkt:
kerel als dat je schema is, stop er dan maar mee...

5 oefeningen 6 sets van 12 reps???

Ooit eens gedacht aan 13 sets voor borst en armen 8 sets maar wat intensiever???

Kijk eerst eens rond voor je dit schema zou nemen.

Geen rug en benen trainen is nog het domste, als je maar een spiergroep zou willen trainen is dat wel je rug...

Zie nu ook dat je net zo zwaar bent als ik; eten dus:meal:

Zal niks zeggen over benen of rug, moet je nu wel weten.;)

wil je voor je rug chinnen en rows doen?
Zo ja; biceps die je daarvoor mede gebruikt heb je de dag daarvoor getraint, zou benen en biceps omwisselen.

Maar 1 ding snap ik niet; zijn zaterdag en zondag rust? Ik mag iig hopen van wel, misschien na woensdag een rustdag inlassen en dan vrijdag en zaterdag weer trainen, een mogelijkheid?
:)

ja je hebt gelijk miss kan ik beter woensdag en zondag rustdag doen en zaterdag trainen, ja chinnen en rows wil ik graag voor de rug doen dus kan dan beter biceps en benen omruilen okj harstikke bedankt :o

1-Trainingschema bevat veel te veel sets voor elke spiergroep! Je gaat niet groeien maar afbreken!!

2- Indien je wil bijkomen is het nodig om voldoende koolhydraten bij je eiwitten te eten anders blijft de groei ook uit!

Bij je schema zou ik volgende aanpassingen doen:

maandag rug,onderrug, buik
dinsdag borst,biceps
woensdag benen, kuiten
donderdag rust
vrijdag schouders , triceps
zaterdag kan je eventueel achterblijvende spiergroep aanpakken
zondag rust

indien je zaterdag en zondag niet traint kan je woensdag als rust nemen

Terug
Naar boven