MuscleMeat

Hulp nodig voor mijn pc. Nieuwe kopen of deze uitbreiden?

Marijn

Ripped Bodybuilder
Waardering
13
Lengte
1m76
Massa
82kg
Deze pc hebben we al vrij lang, een dikke 5 jaar.
Toen we deze kochten was het al geen super snelle.
Nu zit de pc goed vol omdat er in totaal maar voor 30 GB op kan en zijn er verschillende dingen kapot.
Scherm werkt niet goed (veranderd constant van vorm), ook de geluidsboxen werken niet meer goed.
De pc is nog uitgebreidt van 256 mb geheugen naar 768 volgens mij. Ook is er XP opgezet.
Nu is de vraag of ik beter een nieuwe kan kopen, of in deze een nieuwe harde schijf zal zetten + nieuwe scherm + nieuwe boxen + nieuw moederbord want hij geeft steeds aan dat er snelle usb apparaten aangesloten zijn op een langzaam usb apparaat.
Wat moet er nu mee doen?

Hangt van af wat je er mee wil doen, wil je ook games kunnen spelen?

Als hij vijf jaar oud is zou ik zeker een nieuwe kopen. Dingen als moederboard enzovoort zijn inmiddels ook bejaard, en voor een euro of 500 heb je een PC die in alle opzichten veel beter is en op langere termijn zelfs goedkoper dan steeds maar weer onderdelen vervangen. Een nieuwe PC zit gelijk een stuk evenwichtiger in elkaar, als je nu weer onderdelen gaat vervangen worden die beperkt in hun mogelijkheden door de oude.

• Topic Starter Topic Starter
Als hij vijf jaar oud is zou ik zeker een nieuwe kopen. Dingen als moederboard enzovoort zijn inmiddels ook bejaard, en voor een euro of 500 heb je een PC die in alle opzichten veel beter is en op langere termijn zelfs goedkoper dan steeds maar weer onderdelen vervangen.

bij de intertoys is zat. de 23ste 1 te koop voor 500 :D kost eigenlijk 750. Tis een compaq (hebben we nu ook)
Ik zal even de gegevens zoeken.

@RebelX: Ik hoef er niet mee te gamen, hier word alleen voor school op gewerkt en internet.

compaq is crap..ken je iemand die zelf pc's in elkaar kan steken?

Of je kan ook een externe harddisk kopen en een sneller usb kaartje in je pc steken. En een nieuwe monitor.

500euro? dan zal er toch geen scherm bij zijn?

Tip: kijk op marktplaats naar tweedehands PC's, daar staan veel advertenties voor nieuwe PC's tussen voor gunstige prijzen.

• Topic Starter Topic Starter
compaq is crap..ken je iemand die zelf pc's in elkaar kan steken?

Of je kan ook een externe harddisk kopen en een sneller usb kaartje in je pc steken. En een nieuwe monitor.

500euro? dan zal er toch geen scherm bij zijn?

Jawel, tis een Intel Celeron 352
256 MB gedeeld systeemgeheugen (geen idee wat dat allemaal is).
80GB hard disk
3.2GHz

Terug
Naar boven