XXL Nutrition

Ideeën voor een nieuw schema

Wheez

Dutch Bodybuilder
Waardering
15
Lengte
1m87
Massa
94kg
Beste mensen,

Ik ben nu al een tijdje bezig met UB/LB en ben weer toe aan wat nieuws.
Link naar dit schema:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/feedback-ub-lb-schema-370593/
UB/LB/Rust/UB/LB/Rust

Hiervoor een 5 daags PLP schema:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/push-legs-pull-schema-356795/
Push/L/Pull/Push/Pull/Rust

Daarvoor was ik met een split schema (4 dagen + powerdag) bezig:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/nieuw-schema-aanmaak-graag-suggesties-363342/

Mijn voornaamste doelen zijn om massa op te bouwen en sterker te worden.
5 dagen in de week spreekt mij het meeste aan.

Iemand tips waar ik nu het beste mee kan beginnen?

Een combi kan natuurlijk ook. Push/pull/legs, rust, upper/lower, rust. Je moet zelf bepalen wat je wil bereiken en daar je schema op af stellen, massa opbouwen is vrij algemeen. Kijk goed waar je zwakke punten (spiergroepen) zitten etc. en bouw vanaf daar je schema op.

• Topic Starter Topic Starter
Nog andere ideen? Phat spreekt me erg aan, maar het lijkt nog heel veel op m'n oude schema en wil het liever wat meer omgooien.

Mijn ogen zijn nu toch op het volgende schema gevallen:
Day 1
: Back/triceps Day 2: Chest/biceps Day 3: Legs, shoulders, abs Day 4: Off or repeat

Deze heb ik van http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/ten_killer_splits gehaald. Dit wil ik dus door rouleren:
Ma 1 Di 2 Wo 3 Do Vrij 1 Za 2 Zo 3 Ma Di 1 Wo 2 Do 3 Etc.
Nu wil ik hier supersets van maken voor het extra shock-effect.

Eén van de goede dingen van dit schema is dat ik (ongeveer) alles weer twee keer per week pak, wat voor mij toch beter lijkt te helpen.

Mijn schema van vandaag (rug/triceps)(reps ben ik nog aan het uitvogelen)
Superset 1 CGBP 3 x 10 Pull-Up 3 x failure,
DL 3x5-8
Superset 2 Seated Overhead Tricep Extension 3 x 10-12 Dumbbell Bent-Over Row 3 x 8-12
Superset 3 Reverse Pull-down 3 x 8-12 Cable rows met rechte stang 3 x 8-12

Nu zit ik dus te peinzen over het volgende: Deadlifts op rug dag of op benen dag (ik heb beide geprobeerd). Op benen/schouders/kuiten dag kan het te veel van het goede zijn maar ik doe graag RDL of SDL voor de hamstrings. Dan maar andere oefeningen voor de hamstrings? En zijn oefeningen als CGBP wel handig als je de volgende dag borst hebt?

Waarom biceps de dag na rug en borst de dag na triceps ???

Dat is inderdaad niet zo handig.
Ik zou zeggen dag 2 en dag 3 omruilen, maar dan zit je met hetzelfde probleem aan het eind van de week.
Zou dan toch maar gewoon rug met biceps en borst met triceps doen.
Deadlifts maakt niet zoveel uit op welke dag je die doet, als je maar een dag tussen rug en benen houdt.

"Primary movers and secondary movers are old-school terms that are useful when describing these splits. To illustrate, when training chest, your pecs are the primary movers. They should be doing most of the work. The triceps help out though, so they're the secondary movers.

With back training, the various muscles of the back do most of the work as primary movers; the biceps would be the secondary movers.

Simple enough, but why is it important when considering your split? Well, as noted in the examples, the arms are secondary movers for chest and back.

The idea here is to keep your biceps and triceps "fresh." For example, on Day #1 the triceps will be fresh since the back needs the biceps, not the triceps, as secondary movers. You'll find that you'll feel very strong when training arms using this split and can use more weight for arm work than if you paired chest with triceps and back with biceps. "

Hier dus om. Het leek me zelf toch ook wel onlogisch, volgende split ga ik toch maar weer voor borst/tri en rug/bi

Ze zeggen toch niet dat ge die op opeenvolgende dagen moet trainen he :p

Haha, juist wel woeste beir

Damn overheen gelezen dan :D

Terug
Naar boven