XXL Nutrition

Ideeën voor voeding (wat kan ik mn vriend voorschotelen?)

• Topic Starter Topic Starter
Waarom mag jij geen zoete aardappel dan?

Vertek even aan wat voor dieeteisen het moet voldoen, dat is wat handiger.

Het gaat er minder om wat ik mag of kan eten maar meer om ideeën voor hem. Voor over ik weet eet hij alles. (echt een man, als er maar wat te eten valt)
Ik eet nooit aardappels, brood of varkensvlees omdat ik daar slecht op reageer.

Mijn idee ontstond doordat ik het zo saai vind om s'avonds vaak kwark/yoghurt te eten (in het weekend bijvoorbeeld als hij dus bij mij is) maar om hem nou juist eens te 'verrassen' met een tussendoortje-optie die gewoon binnen de opties valt die ik hier lees, wat zo ongeveer iedereen mag eten binnen het kader van BB.
De andere opties die al genoemd zijn voor normale maaltijden vind ik ook leuk om te lezen want ik kan van iedereen wel een leuk ideetje opdoen.

Omdat ik zo weinig variatie in mijn voeding heb, ben ik ook een beetje zo gaan denken vandaar dat ik bij jullie zocht naar inspiratie.
Ik hoop dat ik het zo iets duidelijker heb uitgelegd.... :)

Gewone aardappelen zijn niet vergelijkbaar met zoete aardappelen hoor. Qua smaak en qua voedingswaarden

Deze optie valt ook zeker wel in mijn straatje! en leuk dat je ook meedenkt wat ik mag... :)
Waarom de aardappel weglaten? Gewoon de rest van je schema er op aanpassen. Ennuh, krijg je echt niets van hoor..1 dag een beetje uit de bocht vliegen.
Dat overdreven gedoe altijd.. Alsof je morgen 2kg zwaarder bent omdat je vandaag als avondeten wat anders op hebt. :rolleyes:

's avonds kwark doe je vanwege de eiwitten... eventueel noten erbij (vetten vertragen de eiwitopname.

wil je dat vervangen dan denk je dus aan een andere eiwitbron
iets met vlees/ vis -stukjes avocado...

Waarom de aardappel weglaten? Gewoon de rest van je schema er op aanpassen. Ennuh, krijg je echt niets van hoor..1 dag een beetje uit de bocht vliegen.
Dat overdreven gedoe altijd.. Alsof je morgen 2kg zwaarder bent omdat je vandaag als avondeten wat anders op hebt. :rolleyes:
Wie ben jij om te bepalen wat ze moet eten, als zij zich daar prettiger bij voelt?
Dat opdringerige gedoe altijd ;)

Kogel biefstuk mmm

@ Patriciaa: Ik wist niet eens dat het niet vergelijkbaar is, k zal het even uit gaan zoeken... ik dacht gewoon dat het een 'familie-variant' was... Nooit op gelet

@Nitwit: Het gaat er niet om dat ik spastisch doe als ik mn dieet verander, het punt is dat ik voedselintolerant ben en dan op de grond lig te kwijlen en te stuipen... vind ik toch niet echt overdreven dat ik het dan niet wil eten...
Daarbij denk ik er vaak gewoon niet aan om iets te veranderen aan mijn eetpatroon omdat het meestal problematisch is voor mij om het ei van columbus uit te zoeken, ik heb er ook geen problemen mee dat ik bepaalde dingen niet mag.

@dinky toy: idd ja, daar heb je helemaal gelijk in. Het is natuurlijk het vervangen van de eiwitten... Maar dan alsnog vind ik het lastig om het te vervangen met iets van vlees/vis omdat je dan weer anders uitkomt aan het einde van de dag met je voedingsschema denk ik want qua eiwitbron lijkt mij dat vlees meer levert dan kwark als je portie-gewijs kijkt. Toch? ik heb geen verstand van het in verhouding maken van zoiets K/E/V
Hieruit blijkt wel dat ik het gewoon echt moeilijk vind om buiten mijn eigen eetpatroon te kijken...

tuurlijk zitten er verschillen in. Maar wil je dat helemaal correct tegen elkaar inruilen dan moet je er gewoon het hele dag-schema in betrekken
kijken wat het verhoudingen van je avond'snack' gaan worden en eventueel aanpassingen maken in de andere maaltijden van de dag.

@ Patriciaa: Ik wist niet eens dat het niet vergelijkbaar is, k zal het even uit gaan zoeken... ik dacht gewoon dat het een 'familie-variant' was... Nooit op gelet
Nee, de yam, bataat en de gewone aardappel zijn volgens mij niet eens familie. Smaakt ook heel anders, net alsof je er worteltjes doorheen hebt geprakt. En de kans is erg groot dat je lichaam er totaal anders op reageert. Tussen de yam en bataat zit ook weer verschil (al vraag ik altijd of die oranje of wit van binnen is, want de namen wisselen nog wel eens bij de groenteboeren).

eieren koken.
zakje fiesta kerrie van duyvis
eieren doormidden snijden.
eigeel eruit halen en in apart bakje doen, beetje water erbij (eventueel wat mayo maar weet niet of dat in je schema past.. ), zakje erbij en dan weer de eitjes vullen. Lekkerr!

Dus ik ga morgen toch informeren bij de groentenboer... En hopen dat ik deze aardappel wel verdraag :-)

Gevulde eitjes zijn ook altijd goed he en lekker makkelijk om te maken ook, schrijf ik ook op mn lijstjr

Het hele dagschema erbij betrekken, ik weet wel weer wat ik verzin zeg... K heb nog niet zoveel zicht op meneers schema (niet zo heel lang samen...) wel een leuk tijdsverdrijf ;-)

Tonijn broodjes, Altijd lekker en gezond! of puree met vlees is ook lekker

Terug
Naar boven