Fitness Seller

iemand die dit toestel herkend?

Bezoekers in dit topic

Spectralio

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
1 dec 2015
Berichten
270
Waardering
57
Lengte
1m73
Massa
85kg
Ik heb een 2de hands rack (+bankje en ijzer en barbel) op het oog. De verkoper weet echter merk of type van het rack niet, en het is een beetje ver voor gewoon te gaan kijken. Iemand die dit materiaal herkend?

voor mijn ongetrained oog ziet het er deftig uit. Ook een pulley attached. Ik ben geen lifter die 200-500kg gaat liften ofzo, maar het mag wel een beetje stevig zijn uiteraard.

Er is ook 120kg aan gewichten bij en een barbel (deze zijn wel maar 30mm maar kunnen wel dienen in het begin denk ik dan). + dat bankje alles samen voor 550 euro. De prijs waard?

1659601434656.png
 
Uitproberen daar ter plekke

edit: Het verstel systeem draai je nogal snel kapot. Dat moet je ook ff goed nakijken
 
Laatst bewerkt:
Eerste indruk is dat het dat geld wel waard is MITS alles in goed werkende staat verkeerd en compleet is.
Gebruikte materialen en constructiewijze duiden er voor mijn gevoel op dat het hier gaat om een 'instapmodel'. Niks mis mee maar wel iets om rekening mee te houden (ben je groot/klein, lomp of juist niet..). Indien je ruim boven 100kg gaat squatten of benchen zou ik andere opties overwegen.
 
benchen doe ik momenteel niet, en zal ook niet snel gebeuren (ruim) boven de 100kg.

squatten zal ik wellicht op dit moment rond de 100kg zitten na een aantal maanden niks te doen, maar ruim boven de 100 zal ook niet zo snel gebeuren denk ik.

ik ben redelijk klein (1m73) en best wel zwaar +-100kg
 
Ik heb ooit in mijn beginjaren 30 mm spul gekocht en daar heb ik nog steeds spijt van. Met de kennis van nu had ik meteen 50 mm gekocht. Veel prettiger trainen.

Vergeleken bij de racken van onze boardsponser vind ik het er eerlijk gezegd wat gammel uit zien. :dunno:

Het is best prima om mee te beginnen, maar als je over 3 jaar toch een steviger rack en 50 mm aanschaft ben je uiteindelijk meer kwijt.
Of twijfel je of je bodybuilding op lange termijn gaat volhouden? In dat laatste geval zou ik overwegen om ergens een gym abbo af te sluiten.
 
Denk dat je voor 550 een prima deal hebt.
Op foto's kan je toch niet echt oordelen of het stevig is.
Train je er 3 jaar mee en verkoop je dit weer voor 300 door. Heb je voor 250 euro voor 3 jaar getraind, een habbekrats.

In mijn beginjaren ook 30 mm gehad. Was ideaal als je extra schijven wilde omdat het toch een stuk goedkoper was.
Heb nu 50mm (goede deal op marktplaats) en merk niet enorm veel verschil verder.

Gains zijn gains, in de gevangenis trainen ze met zakken water en die zijn ook buff :p
 
Ik heb ooit in mijn beginjaren 30 mm spul gekocht en daar heb ik nog steeds spijt van. Met de kennis van nu had ik meteen 50 mm gekocht. Veel prettiger trainen.

Vergeleken bij de racken van onze boardsponser vind ik het er eerlijk gezegd wat gammel uit zien. :dunno:

Het is best prima om mee te beginnen, maar als je over 3 jaar toch een steviger rack en 50 mm aanschaft ben je uiteindelijk meer kwijt.
Of twijfel je of je bodybuilding op lange termijn gaat volhouden? In dat laatste geval zou ik overwegen om ergens een gym abbo af te sluiten.
ik heb al een aantal maal een gym abo gehad en dat verwaterd meestal ook na een tijdje. Ook deed ik vrijwel alles in de powercage en die was ook vaak bezet en er was er maar eentje. De gyms met meerdere powercages zijn trouwens precies niet zo heel dik gezaaid hier.

Het is vooral een budgettaire overweging waarom ik voor zoiets zou gaan. Ben namelijk ook nog aan het verbouwen en ik dacht dat ik toch zeker voor een goede tijd met een instapmodel wel goed zat
 
Ik heb ooit ook zo'n rack gehad. Was van het merk Rawfitness van Sportbay en lijkt identiek. €550 voor het hele pakket is opzich een redelijke prijs voor het Power rack, pulley, bankje en barbell set. Let wel op dat de verstel knoppen van de Jhooks en Spotter arms best omslachtig zijn en makkelijk kapot gaan. Als je een power rack zoekt voor de langere termijn zou ik meteen investeren in een robuuste ATX rack, want uiteindelijk ga je toch willen uitbreiden.

Overigens hebben de curl bar en barbell geen roterende sleeves, dit kan zeker bij de curl bar funest zijn voor je polsen.
 
Laatst bewerkt:
Beter van de eerste keer goed kopen dan kan je het blijven gebruiken in plaats van brol te kopen en na enkele jaren toch betere toestellen te kopen
 
500 is een prima prijs en met 35mm kun je ook een fatsoenlijk fysiek opbouwen. Natuurlijk is 50mm met roterende sleeves beter mooier, maar als het hier in de buurt was, haalde ik het direct op. En 120KG aan gewichten, is voldoende.

Wat ben je wel niet kwijt alles in 50mm ?
 
Beter van de eerste keer goed kopen dan kan je het blijven gebruiken in plaats van brol te kopen en na enkele jaren toch betere toestellen te kopen
Mijn schijven 35mm hebben het goed gedaan op de 3de of 4de hands markt en zijn nu meer waard dan toen ik het kocht.
 
Mijn schijven 35mm hebben het goed gedaan op de 3de of 4de hands markt en zijn nu meer waard dan toen ik het kocht.
Ik heb ook 35mm schijven en stangen maar ik heb nog nooit 35mm bumerplates gezien. Vind zelf ook 50mm stangen beter qua kwaliteit maar ook omdat er meerdere soorten van zijn. Gebruik nu alleen 35mm voor mijn DB's, pulleys en Ez Bar.
 
Back
Naar boven