AndroidHealthClinic

Iemand ervaring met deze tricep-oefening?

calcification

Freaky Bodybuilder
Waardering
216
Tijdens m'n zoektocht naar nieuwe oefeningen, kwam ik deze tegen..
Ga deze volgende week eens proberen.
Iemand ervaring mee ?
Aanbevolen ?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ziet eruit als gewone dumbbell extensions vanuit een rare hoek.

nope...never seen b4.

• Topic Starter Topic Starter
Ziet er me eerder een niet te onderschatten oefening uit, waar je volledig de onderkant van je tricep mee pakt (altijd ideaal om die sterker te krijgen, denk maar aan je BP)

is dat geen tate press?
Heb hem ooit al eens geprobeerd, zegt me niet zoveel.
Probeer eens en zie dan wat je ermee doet.

idd, verbaast me best dat zo weinig mensen hem kennen? :scratch:
je voelt je triceps wel moet ik zeggen, maar een skull crusher blijft effectiever. maar geen slechte oefening ofzo vind ik.

vanuit mijn hoek gezien is dit erg slecht voor je polsen

Tate press is idd een zeer goede oefening voor tricep strenght, goed voor je benchpress!

Jep, heb 'm ongeveer anderhalve week geleden gedaan: moet 'm nog in de "Excercises You've Never Tried Before " behandelen. Dit is is uit deel 9.
Vond hem wel lekker om te doen: even uitvogelen hoeveel gewicht je pakt en hoe ver je 'm omhoog laat gaan omdat je de dumbbells tegen elkaar aan moet laten komen.
Had behoorlijk lange tijd last van gevoelige triceps, dus mocht ik ooit zin hebben eens met dumbbells aan tricepskracht te werken, is het wel een leuke.

Hij ziet er k*t uit....

ik heb hem al eens gedaan maar voor mij is het k*t omdat ik verstelbare dumbbells heb

Jep, heb 'm ongeveer anderhalve week geleden gedaan: moet 'm nog in de "Excercises You've Never Tried Before " behandelen. Dit is is uit deel 9.
Vond hem wel lekker om te doen: even uitvogelen hoeveel gewicht je pakt en hoe ver je 'm omhoog laat gaan omdat je de dumbbells tegen elkaar aan moet laten komen.
Had behoorlijk lange tijd last van gevoelige triceps, dus mocht ik ooit zin hebben eens met dumbbells aan tricepskracht te werken, is het wel een leuke.

Deed je 'm incline of flat ?

Zeg niet dat ze niet nuttig zijn, maar ik vind presses daar beter voor dan extensions (en dan boeit het me niet veel of Dave Tate ze heeft uitgevonden of niet, want als dit niet zo was zou iedereen het een k*toefening vinden :rolleyes: ).

meende zelfs dat er een uitspraak was van dave tate:

what are triceps extentions going to do for my bench what close grip presses didn't already do???

klinkt logisch, misschien dat deze geschikter is om nog wat extra tricepshypertrophy te krijgen aangezien anders je CZS met nog meer zware presses wel een erge opdonder krijgt en hypertrophy is ook belangrijk als het gaat omveel benchen (grotere spieren (mits evengoedaangestuurd door CZS) kunnn meer kracht leveren dan kleine)

Incline is die lekkerder IMO.

inderdaad schuin.

Ik zou hem niet direct in een eigen schema zetten, ook al omdat ik sowieso hooguit een UB/LB split heb en zodra ik op 'zwaar' ga bijna alle nevenoefeningen waaronder tricepsoef laat vallen. Echt leuk voor triceps vond ik de lockout. Heb nl. echt snel last van schouders en close-grip bankdrukken voelde niet lekker. Bij een lockout laat je de halter niet verder zakken dan wanneer je bovenarmen paralllel met het bankje komt en schouders komen dus nooit in de gevarenzone.

Maar ach, als je tijd over hebt en graag wilt klooien met dumbbells en triceps wilt belasten.. leuk om te doen. In de volgende serie zit trouwens ook een leuke triceps oefening die vast nog effectiever is: body weight triceps extensions. Zeg maar 'andersom dippen'. Alleen wel de 'moord' voor schouders, dat wel..

Leverde mij altijd meer last van m'n polsen op dan dat ik echt positief resultaat in m'n bank zag.

Hm ik heb em nog nooit gedaan. Zal de oefening woensdag eens meepakken.

Intussen heb ik de tate press incline uitgevoerd.. en ik moet bekennen ze voelt gewoonweg beestig aan.
Natuurlijk doe ik ze nog niet lang genoeg om ze al waardig genoeg te vinden om in m'n schema in te lassen, maar bannen doe ik ze zeker niet, totaal géén last van m'n polsen gehad (al had ik er eerlijk gezegd wel wat vrees voor).

Terug
Naar boven