HCG met een SERM een nogo? Gast, juist wanneer je je nakuur begint is de afgifte van LH dramatisch laag, bij de een duurt het wat langer dan de ander voordat het weer op gang komt door de nolva/clomid, maar feit blijft dat dit even duurt. In de tussentijd zullen je ballen in min of meerdere maten weer krimpen, als je ballen op grootte zijn is het veel makkelijker om ze weer 100% aan het werk te krijgen. Pas wanneer de LH afgifte boven een bepaald niveau is, hoog genoeg om de ballen aan het werk te zetten, kan je hCG stoppen. Waarom denk je dat er als protocol voor HTPA herstel hCG samen met nolva en clomid wordt gebruikt? Niet voor de lol ofzo. Je ballen op grootte is noodzakelijk voor je herstel. Maar je ballen is niet de enige reden voor hCG hoor, gebruik van hCG heeft een positieve invloed op de dynamiek van het P450 cytochroom, die op zijn beurt weer voor een verhoging van pregnenolon zorgt, dit heeft vele voordelen, waaronder het in evenwicht houden van de hormoonhuishouding, zelfs bij een volledige onderdrukking van de HPTA en zo heeft het nog wel meer voordelen.Don't do it buddy, je vergeeft het jezelf nooit. Krieltje heeft het helemaal verkeerd en ik zal dat morgenochtend aantonen. HCG met Serm's is een nogo, vooral met die hoeveelheden. Morgen open ik een topic waar ik het dus zal aantonen. Tevens zal ik Krieltje een PCT geven om hem te genezen.
En waarom "Week 1-13: 500 IU HCG/EW" ?
Pas vanaf week 3 stopt de adenohypofyse met afgifte van LH. Beginnen in week 3 dus met hCG, 500-1000 IU E5-7D. Ik zie sommige hier frequenter doen tijdens de kuur, niet nodig gezien hCG bifasisch is, met dus niet alleen een piek na 2 uur, maar ook na 72 uur. Echter in de PCT zelf, waarbij het niet gebruikt werd tijdens de kuur is uiteraard een hogere dosering en een hogere frequentie aan te raden (2500IU EOD).
Dacht je dat al die docs voor de lol dus hCG samen met nolva en clomid voorschrijven?
Nolva en clomid zijn noodzakelijk samen na zo'n kuur, nolvadex op zich zorgt voor een lichte verhoging van LH, FSH, testosteron en estradiol, clomid zorgt voor een sterkere verhoging; verdubbeling van LH en 20 tot 50% stijging in FSH. Samen zijn ze des te effectiever, clomid zorgt voor een sterkere stijging van LH door LHRH stimulatie, maar na meer dan een week worden de LNRH receptoren minder gevoelig, en nolva doet juist het tegenstelde, vandaar dus samen nemen voor het beste effect.Nog 1 klein dingetje.
Als het werkelijk de ultieme PCT zou zijn, waarom hanteert niemand die dan?
Denk dat 80% gewoon een 4-weekse nolva (met misschien aromasin) nakuur volgt.