AndroidHealthClinic

iemand tips?

Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
92kg
mijn trainingsschema ziet er nu zo uit.

Maandag: Triceps & rug. elke spiergroep 4 oefeningen met 12,8 en 2x 6 reps.
Dinsdag: Borst & biceps. elke spiergroep 4 oefeningen met 12,8 en 2x 6 reps.
Woensdag: geen fitness wel fysio voor het herstel van een knie operatie met oa squad, squad lunch, lechpress en cardio.
Donderdag: Triceps & schouders. 12,8 en 2x 6 reps.
Vrijdag: Biceps, borst & buik. 12,8 en 2x 6 reps.

is dit een goed schema? ik ben er zelf tevreden over en ik kan het goed aan. Langzaam gaan de kilo's omhoog en ik heb nog steeds geen extreme spierpijn gehad.

Nou werd mij in de sportschool verteld dat ik het gevaar loop om een bicep te scheuren als je zo je biceps traint. Is dit indd een gevaar bij zo'n schema? ik doe bv bij biceps de volgende oefeningen: seated dumbbell curl, hammer curl, seated barbell curl met EZ bar, en staande barbell curl met EZ bar. Die staande doe ik meestel de Ronnie collman oefening (1e set volledige oefeningen van onder naar boven, 2e set alleen het onderste gedeelte dus van 180 graden naar 90 graden, 3e set alleen het bovenste deel dus van 90 graden naar boven en dan het 4e setje weer volledig)

iemand tips voor het schema of comments over het bicep gedeelte??

Ik zou er een oefening afhalen bij biceps en triceps sowieso, dan kan je wat intenser trainen met die overgebleven drie. Verder is benen trainen niet mogelijk voor je denk ik, vanwege je operatie?

mijn trainingsschema ziet er nu zo uit.

Maandag: Triceps & rug. elke spiergroep 4 oefeningen met 12,8 en 2x 6 reps.
Dinsdag: Borst & biceps. elke spiergroep 4 oefeningen met 12,8 en 2x 6 reps.
Woensdag: geen fitness wel fysio voor het herstel van een knie operatie met oa squad, squad lunch, lechpress en cardio.
Donderdag: Triceps & schouders. 12,8 en 2x 6 reps.
Vrijdag: Biceps, borst & buik. 12,8 en 2x 6 reps.

is dit een goed schema? ik ben er zelf tevreden over en ik kan het goed aan. Langzaam gaan de kilo's omhoog en ik heb nog steeds geen extreme spierpijn gehad.

Nou werd mij in de sportschool verteld dat ik het gevaar loop om een bicep te scheuren als je zo je biceps traint. Is dit indd een gevaar bij zo'n schema? ik doe bv bij biceps de volgende oefeningen: seated dumbbell curl, hammer curl, seated barbell curl met EZ bar, en staande barbell curl met EZ bar. Die staande doe ik meestel de Ronnie collman oefening (1e set volledige oefeningen van onder naar boven, 2e set alleen het onderste gedeelte dus van 180 graden naar 90 graden, 3e set alleen het bovenste deel dus van 90 graden naar boven en dan het 4e setje weer volledig)

iemand tips voor het schema of comments over het bicep gedeelte??

altijd eerst grote spiergroepen eerst : waarom 12,8 en 2x6 en niet 4x12 per oefening?
Ik zie dat je voor benen gesloten oefeningen doet (meniscusletsel???)

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou er een oefening afhalen bij biceps en triceps sowieso, dan kan je wat intenser trainen met die overgebleven drie. Verder is benen trainen niet mogelijk voor je denk ik, vanwege je operatie?

ik train benen op woensdag bij de fysio meer is helaas nog niet mogelijk. thnx voor je input

---------- Post toegevoegd Sat 9 Jul 2011 om 20:56 ----------

altijd eerst grote spiergroepen eerst : waarom 12,8 en 2x6 en niet 4x12 per oefening?
Ik zie dat je voor benen gesloten oefeningen doet (meniscusletsel???)

ik doe 12 8 6 6 herhalingen zodat ik het gewicht op kan schroeven. bv bij bankdrukken 12x 40 8x 50 6x 60 en 6x 70

en ik hebn mijn voorste kruisband gescheurd en mijn binneste knieband voor 75% gescheurd. Ik ben geopereerd aan die kruisband de binnenband is uit zichzelf herstelt

Terug
Naar boven