AndroidHealthClinic

Iets anders proberen?

SquatIt

Advanced Bodybuilder
Waardering
11
Beste dbb-ers

Ik train al meer dan een jaar fullbody en sinds ik van een lange blessure hersteld ben, ga ik er al weer enkele weken flink tegenaan. Ik voel toch dat het wat veel wordt. De trainingen zijn enorm intensief en blessuregevoelig, meestal krijg ik in één training amper meer rond dan twee grote compounds, bijv: zware squat en overhead press, en dan ben ik er echt aan. Dan krijg ik er meestal enkel nog wat chins uit ofzo en is het gedaan. Ik zit eraan te denken om eens iets anders te doen. Een split ofzo, wat meer oefeningen per training, iets minder intensief. Ik wil wel nog de compounds behouden: squat, bench, overhead presses, dips, pull/chinups, die dingen. Maar dan iets minder geconcentreerd in één training. Wat denken jullie? Is het goed om als (relatief) gevorderde een simpele split te beginnen zoals bijvoorbeeld:

Ma - borst/triceps
Wo - rug/biceps (of omgekeerd met die bi/tri natuurlijk...)
Vr - benen/schouders

Of moet ik voor iets gaan dat meer mijn niveau van training benadert zoals een soort periodisatie. Ik heb dit ook in mn log gepost na weer een vrij moeizame training. Alvast bedankt voor de tips ;), ik lees zelf ook heel wat posts en artikels door maar ja... de bomen en het bos hé. En veel van wat je leest spreekt elkaar tegen.

als ik jou was deed ik borst + biceps en rug + triceps

als ik borst gedaan heb kan ik men triceps minder hard traine omdat deze in elkaars verlengde liggen bij wijze van spreke :-)... evenals rug en biceps
is maar een tip. benen en schouders is wel perfect te combineren uiteraard

borst/triceps is gaat dus niet
en benen /schouders wel????
grappig
als ik benen in een splitschema pak kan ik voor de rest niks meer...

---------- Toegevoegd om 20:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:56 ----------

maar goed dan wat ik wel zou doen en als je dan split, split dan goed:
borst/bic (bench)
benen (squat)