Fitness Seller

Iets met veel eiwitten voor 's avonds

patrick107

Novice
Waardering
0
Hoi,

Ik wil iets meer gaan eten door een maaltijd toe te voegen laat op de avond (22:00). Ik ben hiervoor op zoek naar iets met veel eiwitten en weinig vet en zo weinig mogelijk koolhydraten.

Het moet eigenlijk ook makkelijk te eten/ maken zijn.

Hebben jullie hier ideeen voor?
Tips zijn welkom.

Groetjes Patrick

Kipfilet op de grill. Zo klaar.

Paar gekookte eitjes (alleen eiwit) en een beetje kwark.

Pak een pot magere kwark ! zitten ook niet veel koolhydraten in

patrick107 zei:
Hoi,

Ik wil iets meer gaan eten door een maaltijd toe te voegen laat op de avond (22:00). Ik ben hiervoor op zoek naar iets met veel eiwitten en weinig vet en zo weinig mogelijk koolhydraten.

Het moet eigenlijk ook makkelijk te eten/ maken zijn.

Hebben jullie hier ideeen voor?
Tips zijn welkom.

Groetjes Patrick

mengsel van kwark & cottage cheese.

sowieso vet nodig voor slapen.

mvg.

Brutez zei:
Paar gekookte eitjes (alleen eiwit) en een beetje kwark.

Goed idee> maar in eieren zitten toch ook veel schadelijke stoffen> En wat is er zo goed aan kwark> als ik snap waarom het zo goed voor je is, wil ik het misschien ook weleens proberen

kwark, kwark of kwark....

bakkie kwark in de blender wat melk erbij en hopla :P

* Eitjes ( eiwit dan ) : op voorhand perfect klaar te maken.
* Tonijn : gewoon blik open trekken en presto.
* Kip ( moet je wel nog klaarmaken - kost wat meer tijd )
* Kwark - melk shake / kwark alleen
* Of een of andere eiwitshake. wel geen whey, maar eerder een traag eiwit of zo...

tymophy zei:
Goed idee> maar in eieren zitten toch ook veel schadelijke stoffen> En wat is er zo goed aan kwark> als ik snap waarom het zo goed voor je is, wil ik het misschien ook weleens proberen

Dude, daar kun je heel makkelijk achterkomen. Je vraagt waar veel eiwitten inzitten en dan komen mensen met kwark aan. Rara waar dat nou goed voor zou zijn :D

Lees anders ff de stickies door in de voedingssectie, kun je al heel veel info uit halen.

Eieren schadelijke stoffen? :rolleyes:

NOT !

Hadden wij niet al melding gemaakt dat het niet echt veerstandig was om alleen het eiwit te eten van het ei. Het is eigenlijk heel logisch, er is namelijk onlangs weer eens bewezen dat sommige testen die uitgevoerd worden er vreselijk naast zitten. Wat de testen claimen klopt inderdaad, maar het zit toch anders in elkaar.
Iedereen kent wel de opmerking dat het niet gezond is om veel eieren te eten met de dooier.Je Cholesterol stijgt dan veel te veel en dat is niet echt gezond.
Inderdaad dat is in een test aan getoond die drie weken lang werd uitgevoerd op verschillende mensen.
Hadden de onderzoekers echter verder gekeken dan hun neus lang was, dan waren ze nog een paar extra weken door gegaan met de testen.
Er was na zes weken testen een heel andere uitslag uit gekomen. Maar ja men had daar geen tijd voor. Het cholesterol van de proefpersonen was inderdaad gestegen na 3 weken. Wat de onderzoekers echter misten was dat als ze nog eens drie weken waren doorgegaan met het onderzoek, dan was gebleken dat het cholesterol flink was gedaald en zelfs naar een lager niveau dan voorheen.
Conclusie is eigenlijk dat als je dan toch veel eieren gaat eten eet dan alleen het eigeel.
Het eigeel bevat vetten die wij nodig hebben om ons lichaam beter te laten functioneren en zelfs ons vetpercentage laten dalen.
Het eigeel bevat aminozuren die wij heel goed kunnen gebruiken, en dat zijn veel betere dan in het eiwit.
Het eiwit bevat naast amino's die wij eigenlijk niet nodig hebben, tevens een stof die de ATP (de stof die nodig is voor elke spierbeweging) omzetting van het lichaam tegenwerkt.
Kort om het er op neer dat als je alleen maar het eiwit eet, dan zullen de prestaties verminderen in je sport.
Zitten we daar op te wachten?
Eet dus alleen het eigeel net liefst niet te hard gekookt.
Vervelend is natuurlijk dat waar we mee opgegroeid zijn moeten we even vergeten en ons open stellen voor nieuwe theorie뮮
Is ons dat ook gelukt met de euro?
Je begrijpt het, zal wel even duren voor we omgeschakeld zijn.

Hoe komt het eigenlijk dat bij die mensen na 3 weken het cholesterol omhoog ging en na 6 weken weer naar beneden? Het lijkt wel een soort homeostase, dan zou hun cholesterol na bijvoorbeeld 12 weken weer op het oorspronkelijke peil zijn...

Iemand die hier iets meer over weet?

Tonijn, 0 carbs en heel weinig vet.

Blikkie tonijn en een slok lijnzaadolie.

waarom geen vet 's avonds? Zorgt juist voor een tragere opname van eiwit... plus goed voor je testo-spiegels :)

cottage-cheese + amandelen :thumbup:
tonijn + amandelen/olijfolie :yes:
paar eieren (hele) :burger:

of een casseine-shake met levertraan :bow:

kingnbajam zei:
waarom geen vet 's avonds? Zorgt juist voor een tragere opname van eiwit... plus goed voor je testo-spiegels :)

cottage-cheese + amandelen :thumbup:
tonijn + amandelen/olijfolie :yes:
paar eieren (hele) :burger:

of een casseine-shake met levertraan :bow:

olijfolie == omega 6, niet zo'n goede keuze...
beter dan amandelen == walnoten (zijn de beste noten die je kan nemen)

mvg.

Terug
Naar boven