AndroidHealthClinic

Iets met veel eiwitten voor 's avonds

Ook, en een volledige maaltijd voor het slapen is ook niet verkeerd (vetten eiwitten en KH's), zeker als je die dag nog eens hard getraind hebt.

Kwark!

Tonijn ofzo moet ik echt niet hebben voor het slapen gaan.

M4yD4y zei:
olijfolie == omega 6, niet zo'n goede keuze...
beter dan amandelen == walnoten (zijn de beste noten die je kan nemen)

mvg.
waarom geen Omega 6 vetzuren? voor het slapen?

men eet ook vaak zalm voor het slapen, zit ook Visolie in (omega 6),mag dit dan ok niet?

Olijfolie bestaat voornamelijk uit omega 9 vetzuren en het gaat erom dat de verhouding tussen de vetzuren over de gehele dag in balans is.

Pak gewoon een pot kwark, is ideaal. Langzame eiwitten, het is lekker, het ligt niet zo waar op de maag als tonijn, je stinkt niet zo uit je bek als tonijn en het is makkelijk weg te eten. Ideaal voor 's avonds dus :)

ja gewoon 500 gr. kwark, makkelijk weg te eten. En bevat veel eiwitten.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de sugesties.

burn zei:
Olijfolie bestaat voornamelijk uit omega 9 vetzuren en het gaat erom dat de verhouding tussen de vetzuren over de gehele dag in balans is.
Ok, je moet de type vetten dus goed verspreiden over de dag.. dat is duidelijk en logisch. Maar waarom zou je geen olijfolie voor het slapen mogen nemen?

maar je vetten berekenen in de zin van 3-6-9 is toch vrijwel niet te doen...

Frenkpie zei:
Ok, je moet de type vetten dus goed verspreiden over de dag.. dat is duidelijk en logisch. Maar waarom zou je geen olijfolie voor het slapen mogen nemen?

ter verduidelijking, ik zie niet geen olijfolie voor het slapen gaan. Ik zei gewoon geen olijfolie punt.

Genoeg omega 6 te halen uit normale voeding, gebruik gewoon visolie/lijnzaadolie voor omega 3.

mvg.

Terug
Naar boven