XXL Nutrition

IFSA 2-Man Team World Championships

Stahmixson

dutchhighlander.nl
Elite Member
Waardering
133
Lengte
1m95
Massa
138kg
IFSA 2-Man Team World Championships by Randall J. Strossen, Ph.D. | ©2007 IronMind
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

This weekend, IFSA Strongman is holding its World 2-Man Team Championships, so IronMind asked IFSA Managing Director Christian Fennell about this contest format: Why a two-man championship? What’s the special appeal of this format?

More than strong enough individually, how about top strongmen competing by the pair? That’s what the IFSA World 2-Man Team Championships is bringing to Vilnius, Lithuania on October 7. Poster courtesy of Christian Fennell.

“IFSA Strongman considers the dynamics of these team events to be unparalleled in strongman, as they bring to the fore strategic team elements not found in individual strongman competitions,” Fennell told IronMind. “Further, they bring with them as strong sense of nationalism and comradeship . . . So watch what happens when you pair up the likes of Lithuania’s Savickas and Blekaitis against Russia’s Kokliajev and Pedan. Also keep an eye out for the USA heavy weight tandem of Poundstone and MacLure as they look to make up some ground after being part of the USA 4-Man team that made it to the finals, but came up just short earlier in the year at the IFSA Strongman World 4-Man Team Championships.”

This event is being staged by the Lithuania IFSA Strongman Federation, and Fennell said, “We would like to thank all of their sponsors that have made the event possible.”

Here are the events:

1. Squat + Deadlift
2. 2-Man Log Lift (250 kg)
3. Farmer’s Walk (150 kg)
4. Tire Flip (350 kg)
5. Atlas Stones
6. Power Stairs
7. 2-Man Wheelbarrow
8. Medley: Super Yoke (400 kg), IFSA Shield (180 kg), Duck Walk (210kg), Keg Loading (3 kegs, 100 kg) on platforms

Putting it in a larger context, this competition format is “in keeping with IFSA Strongman’s mandate to explore, develop and stage as many world class strongman events as possible,” Fennell told IronMind, so if you’re going to be in Vilnius, Lithuania on October 7, be sure to stop by and catch the action.

• Topic Starter Topic Starter
met Wout & Jarno

anders al iets bekend van deelnemers?

• Topic Starter Topic Starter
yep :)

The IFSA Strongman World 2-Man Championships are all set to go on October 7th in Vilnius, Lithuania, where the following teams will be competing:

Russia - Kokliajev, Pedan
Finland - Illikainen, Kolehmainen
Ukraine - TBA
USA - Poundstone, MacLure
Poland - Schepanski, Patyk
Holland - Hams, Zijlstra
Latvia - Kazelniks, Skujenieks
Estonia - Murumets, Pungits
Lithuania - Savickas, Blekaitis
Lithuania - Busokas, Petrauskas
Iceland - Ogmundsoon, Bruno
UK - Slater, Holding

Waarom niet met Evert Kreuze die is toch de tweede sterkste man van nederland op rij?
Ik dacht dat de twee sterkste mannen van nederland met die wedstrijden meededen.?
Het is toch ook zo jaren geweest met Edwin Hakvoort?
Wout draait al jaren geen strongman wedstrijden?
raar!!

Komt het ergens op waar ik het kan zien?

Waarom niet met Evert Kreuze die is toch de tweede sterkste man van nederland op rij?
Ik dacht dat de twee sterkste mannen van nederland met die wedstrijden meededen.?
Het is toch ook zo jaren geweest met Edwin Hakvoort?
Wout draait al jaren geen strongman wedstrijden?
raar!!

Er werd in het verleden altijd gekeken naar het NK van het jaar ervoor.
Dit jaar zou de wedstrijd ook la eerder in het seizoen zijn maar is door Zydrunas en organisator naar later dit jaar verplaatst.
Ik zou dus eigenlijk met Tom gaan.
maar in goed overleg met hem hebben we Wout gervraagd en gaat hij mee. Hij heeft hier overigens hard voor getraind sinds juli en is goed in vorm
Ook omdat er voor Wout hele goede onderdelen in zitten (powerstairs, stones, farmers en medley)
Ik ga er heen als titelverdediger en wil daar zo hoog mogelijk scoren.
Met Wout kan ik waarschijnlijk hoger scoren als met Tom of Evert of Fouad of Geoffrey.
Dit is een wedstrijd waar de wereld top aanwezig is en de boven genoemde jongens zijn hier nog niet aan toe. Hopelijk volgend jaar wel.
Edwin Hakvoort was in 2005 3e Dave was toen 2e. Dave had geen zin in het WK teams en daarom is Edwin toen meegegaan.
Dit

Laatst bewerkt:
Succes aan de deelnemers,

Komt het nog een keer op TV.?

Groetjes PH

Gaan er ook leden van hier mee?
Morgen pakken ik en een trainings maat van me het vliegtuig naar Vilnius.
:cool:
Holland must win

Laatst bewerkt:
Uit onbetrouwbare bron heb ik vernomen dat Jarno en Wout 9e zijn geworden.
De 1e 8 gingen door voor de finale.

Als je zag wat voor freaks daar rondliepen, was echt bruut Jarno en Wout hebben hard gebuffelt.
Mooie ervaring

Litouwen 1
Rusland 2
Usa 3

Jammer dat ze net naast de finale zaten.
Dat Savickas en Blekaitis 1e zouden worden lag wel helemaal binnen de verwachting, dat is gewoon een ongelooflijk sterk koppel.
Maar ik had Wout en Jarno wat hoger ingeschat, er moet wel haast iets misgegaan zijn voor die twee.
Dus ik ben benieuwd naar het verslag.

Hey mensen,

hier een kort verslag van de wedstrijd.
Eerst waren er lotingen om te bepalen in welke groep van 6 teams je terecht kwam.
Daarna welk team er moest starten.
We hadden 2 keer pech. Ik had Wout van te voren gevraagd of hij meestal gunstig lootte.
Normaal wel maar nu dus niet.
We moesten dus als eerste team beginnen met een wheelbarrow van 2000kg.
We hebben de 25m in een keer uitgelopen. En een redelijke tijd neer gezet.
Wout gaf na dit onderdeel al te kennen dat hij het echt zwaar vond.
Daarna was een Wheelflip met een tractorband. Hierbij verandert elke keer de grip door het V profiel. Hier waren we allebei wat aan het zoeken naar de juiste grip.
3e onderdeel Farmers 150kg(25m) en duckwalk 210kg(25m)
Was voor Wout net 5m te ver om ineens uit te lopen.
hierdoor verloren we kostbare tijd. Ik heb geprobeerd om tijd goed te maken met de Duckwalk, ik liep snel maar niet snel genoeg om de schade in te kunnen halen.
4e onderdeel Powerstrairs met 200, 250 en 290kg de eerste 2 gewichten waren geen enkel probleem.
Het laatste gewicht kwa gewicht niet, ik kwam alleen niet hoog genoeg om dit grote blok op een tree te kunnen zetten. Wout met z'n lange benen kreeg deze op de 2e tree. Helaas waren de Polen ons toen voorbij waardoor het niet meer mogelijk was om de finale te halen.
Daarom zijn we gestopt.
In de andere heat hadden we met onze resultaten wel in de finale gezeten.
Niet dat we daar potten hadden kunnen breken.....

Zydrunas was heer en meester.
Hij was een stuk sterker en fitter als tijdens het WK.
Hij deed zonder problemen 12 hh met een squat van 340kg!!
en had op de deadlift getraind. Maar omdat Blekaitis wat last had van z'n dijbeen en kon daarom de squat niet doen.
Top 3
1) Litouwen 1
2) Rusland
3) USA

toch gefeliciteerd met de behaalde prestaties Jarno!!:)

Toch netjes dat jullie mee hebben gedaan, ik had begrepen dat er geen andere partner mogelijk was als Wout Zijlstra.

Betekend dat er door de anderen harder getrained moet worden, hoop dat er een

directe concurent voor je komt Jarno, dan kun je samen met deze de Teamwedstrijden draaien.

:thumb:

Dit was een wedstrijd uit de allerhoogste categorie.
o.a een deadlift op hh met 320kg
squat op hh met 340kg.
Medley met 410kg Yoke, shield 180kg.
Stones tot 180kg op snooker manier eerst een rode daarna een zware steen om en om.
Wheelbarrow met 2000kg.
Farmers met 2x 150 kg.
Echt zware onderdelen dus.
En met zulk soort gewichten moet je er echt wel aan toe zijn. Omdat je anders zo een of andere blessure hebt.

Dit was een wedstrijd uit de allerhoogste categorie.
o.a een deadlift op hh met 320kg
squat op hh met 340kg.
Medley met 410kg Yoke, shield 180kg.
Stones tot 180kg op snooker manier eerst een rode daarna een zware steen om en om.
Wheelbarrow met 2000kg.
Farmers met 2x 150 kg.
Echt zware onderdelen dus.
En met zulk soort gewichten moet je er echt wel aan toe zijn. Omdat je anders zo een of andere blessure hebt.

Weet je al wanneer het word uitgezonden?

Terug
Naar boven