MuscleMeat

Stelling Ik ben een roeier hoe kan ik het besten traine

Timmetje123

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Hallo
ik moet en paardagen zwaar en en paar dagen licht traine
hoe kan ik dan het besten traine?
Gr tim:)

Heb je je al een beetje ingelezen: een paar artikels hierboven (stickies) daar zul je vast een antwoord vinden. "Welk träiningsprogramma is geschikt voor mij":)

Je zit op roeien of..? Beetje meer informatie graag :)

is je "n" knop kapot ofzo ?

• Topic Starter Topic Starter
ja met kracht traine moet ik zwaar en licht trainen elke spiergroep
hoe kan ik dat het besten doen

Als je hulp wil moet je echt meer info geven ik snap er niks van.

ik moet traine op uithoedingsvermogen en dan moet ik licht en zwaart traine met veel herhaligen
wat is dan het besten

ik moet traine op uithoedingsvermogen en dan moet ik licht en zwaart traine met veel herhaligen
wat is dan het besten

Wut?

Gewoon explosief, zwaar trainen.

Deadlift, rows, chins, presses etc.

En nu je toch bezig bent, ook lekker squatten.

Zoek maar wat informatie over deze oefeningen en juiste voeding voor spiermassa, genoeg te vinden op deze forum en het net.

Dat kan je denk ik het beste vragen aan je trainer. Die zal daar wel het één en ander van af weten...

Oja en.......er zijn wel meer dingen waar je op moet trainen..

Ben je een wedstrijdroeier of een comporoeier? Dan weet ik namelijk ongeveer hoe intensief je zal trainen, als je een comporoeier bent geef dan even iets preciezer aan hoe vaak je per week traint

ik ben een westrijd roeier
hoe kan ik het besten trainen?

ik zou gewoon op kracht trainen.

3 setjes van 10-12 reps per oefening.

wel zorgen dat je laatste reps van een set moeilijk zijn, gaat het te makkelijk--> zwaarder gewicht pakken

Als jij roeit maak je veel herhalingen met (relatief) licht gewicht.. Om die reden zou ik je adviseren de krachttraining te richten op weinig herhalingen (6-12) en hoge gewichten... Maar natuurlijk is je doel belangrijk! Wat wil jij bereiken met krachttraining? Want als je een betere roeier wilt worden zou ik VAKER en harder gaan roeien :P

oke me vader is ook wedstrijd roeier geweest en die zei dat ik met een gewicht moet traine waar je maximaal 20 herhalingen kan maken.

Ik doe an skaaken trai ik wel goet?

maar daar staat geen info over kracht trainen

Je moet je bankdrukkert verhogen, haken op de grond en niet bonksen.

Als je wedstrijdroeier bent zullen je coaches je begeleiden met trainen. Zoniet, dan ben je beter af in een sportschool dan zelf aan de slag gaan met de gewichten op je club. Bij welke vereniging zit je eigenlijk? Lijkt me namelijk sterk dat je coaches tegen je zeggen: doe maar iets aan kt en dat je het dan verder zelf moet uitzoeken. Lijkt me eerder dat je bezig bent dit achter de rug van je coaches te doen?

Ter antwoord van je vraag: Wedstrijdroeiers trainen in het algemeen in het voorseizen op max kracht, en in het wedstrijdseizoen op licht gewicht met veel herhalingen (30 - 40 herhalingen). Er kan echter redelijk veel verschil in de aanpak zitten tussen de verschillende verenigingen. Sommige jeugdroeiers die bij ons komen roeien beweren dat ze redelijk vaak kt deden, terwijl andere het niet tot max 1 keer per week deden.

Als je een wedstrijdroeier bent weet je wat je uit je voeding kan/moet halen. Laat de shakes etc nog maar even staan.

Realiseer je wel dat we veel meer info nodig hebben om je echt te kunnen helpen.

Oh btw, dit is mijn eerste post hier op dit forum :)

oke ik traine op 20 herhalingen
en soms me armen 8 herhalingen
ik zit nog niet bij een club
ik wil gaan roeien bij het spaarne dus ik wil me voorbereiden
met ergometeren en kracht traing
kracht traing doe ik al 1 jaar
dus ik kan beter 20-30 herhalingen maken dan 8 of 12?

Terug
Naar boven