Bah, heel antwoord getyped, is het opeens weg :/
Korte samenvatting:
Ik zou als ik jou was je meteen aanmelden bij het Spaarne! Ze hebben daar professionele begeleiding en trainingsschema's om mensen op het niveau van (jeugd)wedstrijdroeien te krijgen, als ook een eigen krachtruimte (geloof ik...). De mensen daar vinden het leuk om tijd in wedstrijdroeien te stoppen en vinden het alleen maar leuk als er gemotiveerde mensen bijkomen om te gaan wedstrijdroeien!
Echter, vrijwel niemand kan wedstrijdroeien zonder noemenswaardige ervaring in een roeiboot, dit is echt iets wat je moet leren en niet altijd makkelijk is! Als je lid bent van het Spaarne en het wedstrijdroeien een nog een iets te grote stap voor je is, kan je je rustdagen gebruiken om de lastige techniek onder de knie te krijgen. Zo 'verspil' je je rustdagen niet, heb je professionele coaches waar je je vragen aan kan stellen en kan je al aan de sfeer proeven die wedstrijdroeien heet! En wie weet mag je meteen wedstrijdroeien!
Spaarne doet aan kt voor de jeugd trouwens, zeker in het voorbereidingsseizoen (lees: herfst/winter). Het voorbereidingsseizoen is voor de meeste verenigingen net begonnen of moet nog beginnen, dus je bent nog helemaal op tijd!
Nogmaals, ik raad je dringend aan lid te worden als je wilt wedstrijdroeien. Zo hebben de huidige (jeugd) wedstrijdroeiers dat ook gedaan!
Succes!
edit:
Mocht je besluiten gewoon lekker zelf te kt'en, dan zit je wel goed op deze site