MuscleMeat

Ik kan geen alcohol (meer) hebben.

Kevf

Cool Novice
Waardering
2
Sinds een tijdje heb ik al na minimale alcoholconsumptie last van enorme katers.

Zo heb ik eergisteren 3 flesjes bier gedronken verspreid over ongeveer 4 uur. De volgende dag klappende koppijn vanuit mijn nek, zo erg dat ik sterretjes zie en ontzettend zwak op de maag.

Ik heb de beide dagen zat water gedronken en verder gewoon gegeten (al ging het de dag erna niet met plezier).

Verder ben ik niet aan de AS en verder ook nooit gebruikt.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik las op het gezondheidsplein wat over flushing syndroom als antwoord op een soortgelijke vraag, maar kan me daar verder weinig bij voorstellen.

Ik vraag me serieus af of ik toch niet een leverprobleem heb. Baal iig flink want ik mag graag af en toe een biertje drinken.

Svp alleen serieuze reacties ;)

is gewoon de leeftijd ... je wordt oud man!
Heb ik ook trouwens. Vroeger lag mijn zuiptolerantie drempel ook hoger dan nu. Kan er ook aan liggen dat je gezonder leeft dan vroeger (minder junk eet enzo).

Als je een leverprobleem zou hebben dan zou je er ook slecht uit zien volgens mij. Je huid zou een andere kleur hebben, je oogwit zou een ander kleurtje moeten hebben. Je zou erg moe moeten zijn enz.

Tot zover mijn serieuze reactie. Nu komt de flauwe:

Je bent een mietje

Ik ben geen arts en heb er dan ook geen passende verklaring voor. Het enige dat ik je kan zeggen is dat ik hetzelfde had, jaren geleden. Voor mij was de keuze dan ook simpel en eenvoudig, niet meer drinken! Ik voel mij verder prima en dat is voor mij het allerbelangrijkste. Succes.

Hoofdpijn bij een kater is vooral dehydratatie... drink je wel genoeg (als in water tussen het bier door) en hoe zit het met je zout-inname ?

of migraine ?

• Topic Starter Topic Starter
Kan migraine alcohol gerelateerd zijn? Want aan zowel mijn zout- als waterinname kan het echt niet liggen.

Als je een leverprobleem hebt dan heb je toch een gelige huid en gelige oogballen? (beide niet)

Verder weet ik dat ik oud word en een compleet mietje ben.... maar kom op, drie biertjes :P

edit: ga wel even op zoek naar migraine...want ik heb er in mijn jeugd wel erg last van gehad.

edit: flink wat sites afgestruind en migraine lijkt een plausibele verklaring :(
moet ik voor zoiets nog naar een dokter, of is het gewoon een kwestie van niet meer drinken?

Laatst bewerkt:
Heb jij gekeken naar de houdbaarheidsdatum van het bier?

Ik heb ook al snel last van een lichte kater als ik een paar biertjes op heb.

Dat is te snel om normaal te zijn. Zijn er periodes geweest in je leven dat je gerust je te pletter kon zuipen en een gewone kater had dan?
Ik mocht massas drinken en sanderdaags gewoon friet eten, maar sinds ik 4 maand gestopt ben met uitgaan en drinken gaat het ook al moeilijker de dag erop. Misschien ook een ander leefpatroon qua voeding?

Drink je koffie of cafeine houdende dranken? Eet je zuivel of lactose bevattende producten? Hoeveel carbs eet je?

Wanneer drink je je water?

****t up ouwe, beter stop je even met drinken, andere oplossing is er niet en een enorme beperking is het ook weer niet! (al is het wel erg vervelend)

Drink je koffie of cafeine houdende dranken? Eet je zuivel of lactose bevattende producten? Hoeveel carbs eet je?

Wanneer drink je je water?

koffie: 2 a 3 kopjes koffie per dag
zuivel: 1 bak kwark per dag verdeeld over 2x
water: glas voor het eten en vaak tussendoor (ruim twee liter pd). Bij alcohol tussendoor en erna
Carbs: ongeveer zes boterhammen per dag en 150 - 200 gr havermout verder rijst/aardappelen/pasta bij avondeten
Vroegah: kon wel aardige katers hebben, maar dit gaat nergens over

ik heb dat ook, vroeger dronk ik redelijk veel. Nu kan ik bijna niets meer drinken of voel mij al zat/slecht. Dit komt enerzijds doordat ik dat niet meer gewend ben en anderzijds omdat ik veel melk drink en de combi van zuivel en alcohol doet je kotsen. Tegenwoordig moet ik dus eerst kotsen voor zat te zijn als ik zat wil zijn.
Simpele oplossing. Drink geen alcohol meer :)

Ik had dat eerst ook dat ik snel zware katers had. Maar nu ik met grotere regelmaat en meer drink kan ik gerust stevig drinken en de volgende dag met nauwelijks problemen door het leven gaan.

Ben je tovallig aan de creatine ofzo, dan droog je wel sneller uit.

Kater kan je voorkomen door te trainen. 2 a 3 x per week flink knallen en je hebt nergens last van.

En jawel vuur met vuur bestrijden. Koppijnen en maagklachten tank je de volgende dag weg :D

komt gewoon door dat j elichaam er niet zo aan gewend is

ik heb precies het zelfde soms drink ik maanden niet en al sik dan drink tank ik me helemaal vol al sgevolg na 4 glazen ben ik 7planeten veder haha.

alleen geen koppijn dus dat scheelt

mijn lichaam is er echt wel aan gewend.......trust me. Eigenlijk altijd wel 2-3 x in de maand flink op stap gegaan...

trainen, wat denk je dat ik de afgelopen negen jaar heb gedaan?!!!:D

zoals ik al zei; je wordt gewoon oud!
welcom to the club :D

Terug
Naar boven