Fitness Seller

Ik kan geen alcohol (meer) hebben.

Zuivel en alcohol op dezelfde dag, evenals vlees bevattend creatine, koffie kunnen wel degelijk interactie hebben met alcohol. Pasta bevat overigens ook veel zout en alles met elkaar kan best een sterke hoeveelheid vochtafdrijving teweeg brengen.

Drink tussen elk glas drank eens een heel glas water door, see what happens then. anders wordt jij gewoon oud, of je lever. ;)

ik kan lekker drinken wat ik wil en ik heb er nooit last van. alleen dorstig. ach ja s'avonds een man s'ochtens een man:D .

Als er in je normale dagdagelijkse patroon (werk, voeding, ontspanning, training, slapen) niet echt iets speciaal is veranderd moet de oorzaak ergens anders liggen he...
Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat de alcohol een soort van trigger is om een dieper liggend probleem tijdelijk te activeren...niet direct aan de ergste zaken denken maar bvb een whip-lash van een jaar terug kan nu pas zijn eerste symptomen naar boven brengen (omdat je iets zegt dat het vanuit de nek komt??)
Neem je bvb andere medicijnen? Lees de bijsluiters eens...
Water drinken gedurende de dag is een must voor iedereen...als je dorst hebt is het eigenlijk al te laat.

Dit vond ik ook nog ergens:
Alcohol wordt afgebroken door de lever. Daarbij ontstaat een giftige stof (aceetaldehyde) die op zijn beurt ook weer afgebroken moet worden. Deze giftige stof zorgt ervoor dat je misselijk wordt en hoofdpijn krijgt.
Bij de bereiding van alcohol (chemische naam: ethyl -alcohol) ontstaan in zeer kleine hoeveelheden de zogenaamde foezelalcoholen. Ze zijn giftig en worden langzamer afgebroken dan gewone alcohol waardoor ze de volgende dag nog nawerken. Ook de foezelalcoholen zorgen voor het katereffect.
Voor mensen die lijden aan migraine, heeft alcohol een negatieve invloed door de vaatverwijdende werking.

Kan ook gewoon ee keer slecht gevallen zijn.

Ik word tegenwoordig ook al na een paar biertjes dronken. Soms drink ik er twee en merk ik het al. Ben even geleden 5 dagen met de rugbyboys naar Schotland geweest. Me eigen van vroeg op de dag tot laat helemaal delerium gedronken. Nergens last van.

ga ik laats even de stad in met wat vrienden, rustig biertje. Lekker flesje wijn bij het eten. Daarna nog een aantal wijntjes.

De volgende dag heel de ochtend braakgevoel totdat mijn lichaam smiddags besluit het eruit te werpen. (Thee en vooral gal) Daarna voelde ik me weer prima, en kon ik weer eten. Vond het ook een overdreven reactie maar goed.

Alcohol drinken heeft ook veel met gewenning te maken. Toen ik 17/18 was dronk ik zo'n 15 glazen bier op een avond uit + mixjes, en was dan nog "redelijk" helder.
Heb toen een tijdje gezond geleefd en dus geen alcohol! Ruim een halfjaar vol gehouden, toen was er een feestje en na 4 flesjes bier was ik gewoon de weg al kwijt. Ook dikke kater daarna. Kwam door die detox dus :D Na een tijdje zat ik gewoon weer aan die 10-15 glazen bier per avond zonder kater zelfs.
Maar die zuptijd is wel voorbij, en ik drink nu niet zoveel meer....

• Topic Starter Topic Starter
@Lonewolf: tnx voor de uitgebreide reply. Heb ik echt wat aan. Ik heb echt het vermoeden dat het met migraine te maken heeft. Ik heb al een verleden met
veel hoofdpijn van toen ik jong was en alcohol kan blijkbaar erg goed als trigger werken. Daarnaast onderhand veel gelezen over mensen die op latere leeftijd last van migraine kregen. Verder is er voor mijn gevoel niks veranderd aan mijn patroon.

@de rest: dit is zoals ik in de startpost zei niet de eerste keer, dit gebeurt me praktisch elke keer. En het is ook zo op komen zetten. Ik ga al zo'n 10 jaar twee a drie keer per maand op stap (al is het nu: ging).

Las trouwens ook dat vooral bier en wijn triggers zijn, ik denk dat ik eens ga kijken wat er gebeurt als ik af en toe een borrel drink. Maar eerst eens een maand niet drinken.

voor zover ik weet is rode wijn gerelateerd aan micraine, bier niet. heb zelf last van migraine en moet het ook niet proberen om enkele wijntjes te drinken ;) maar bij bier nergens last van!

Sinds de eerste week van januari heb ik geen druppel alcohol meer gedronken, vind het wel aardig van mezelf. Zeker als je op café bent en je bent in gezelschap met vrienden en je bestelt een spuitwaterke dan bekijken ze je zo van :rolleyes: Maar als je dan de reden zegt dan vinden ze het eigenlijk wel chique, getuigt van karakter.:cool:
Kdenk wel moest ik ooit weer goesting hebben om iets van bier ofzo te drinken, dat ik het idd net als bij sommige hierboven ook wel goed zou voelen in mijn hoofd :rolleyes:

voel je verder wel gewoon gezond? Ik had dit vorig jaar namelijk ook heel extreem, na 1 biertje hing ik al boven de wc.... maar voelde me toen ook gewoon ziek en ongelooflijk moe. Toen bleek het Pfeiffer te zijn (en dat op mijn leeftijd...) waardoor de lever (tijdelijk) beschadigd was.
Heeft een jar geduurd voor ik er weer bovenop was. Maar wil je niet bang maken hoor, als je je verder ok voelt is er niks aan de hand.

Sinds een aantal maanden is me alcoholconsumptie ook gedaald naar een minimum en voel me er prima bij.
Als ik nu 3 bier of meer drink voel ik me ook niet al te best.
Zodra de alcohol uitgewerkt raak krijg ik buikpijn en ben na 3/4 bier al flink aangeschoten. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Daarom drink ook zo goed als niet meer.

Ik zeg tegen iedereen dat ik niet drink, ook vanwege me cutten.
Maar op 1, hooguit 2 (snack)dagen id maand pak ik nog wel is 1 biertje,
halve liter max en that's it.
Misschien toch me tolerantie verspeeld.

Tot me verbazing krijg ik meer positieve (vooral van vrouwen) dan negatieve reacties (enekel mannen). Heb er echt scheit an. Ga nergens op in tenzij mensen vragen waarom niet? Dan leg ik ze uit dat fanatiek sporten niet samengaat met alcohol en ik mij er ook nog eens beter bij voel.

Heeft me alleen maar aan het denken gezet en gesterkt.
Mensen die dit niet accepteren kunnen oprotte, simpel.

Dus drink dan lekker niet!

Laatst bewerkt:
tussen mijn 17de en 19de was ik een bodemloze put zuipen zuipen zuipen....
geen kater niks

als ik nu ga drinken ben ik na 3 uur slapen kots ziek

ik mag niet mengen

één wodka rebull mag maar geen 3 of ik ben ziek..

10 pintjes no prob, drink ik 9 pintjes en een jenevertje --> :kots:

Ach, ik sta al ondersteboven op tafel te jodelen voor ik de helft van een glas alcoholhoudend vocht op heb. Ik voel me daar dan ook niet lekker bij: eerst ben ik superdruk en dan slaat plotseling de uitputting toe (dat alles binnen een half uur).
Als je dan met een stel alcoholici op pad gaat, is het wel vervelend om steeds weer uit te moeten leggen dat je liever niet drinkt. Als je dan weer van die verbaasde blikken krijgt, geef ik mijn medicijnen maar de schuld. Om een of andere reden accepteren mensen dat veel makkelijker, dan wanneer je zegt dat je gewoon niet wilt.
Tot me verbazing krijg ik meer positieve (vooral van vrouwen) dan negatieve reacties (enekel mannen).
Niet zo verwonderlijk: aangeschoten / dronken mannen (en vrouwen) zijn strontvervelend, maar denken zelf heel grappig te zijn.

Vroeger kon ik ook meer verdragen. Maar nu voel ik het ook al na enkele glazen.

Terug
Naar boven