AndroidHealthClinic

ik, na 2,5 jaar

Bedankt voor de reacties,
heb nu steeds meer motivatie om door te gaan en nog harder te gaan trainen!

en die massa komt wel, ben nu 18, en maak me er niet zo druk over, want een ''beest'' kan je pas worden rond je 20ste (denk ik)

en ik heb geen foto van mn benen, ik post zosnel mogelijk 1.

en over die stats:
ik bankdruk 100 6x en mn top is 120 1x
ik squat met 90 (ben te laat begonnen met benen trainen)
en deadlift met 120

en nogmaal bedankt! werkt echt motiverend dit :D

Jeetje chef jij wordt nog eens een echte grote hier op dit forum! Hele goede prestatie! Keep up the good work!

netjes , Nu de wintermaanden in de bulk en het voorjaar droog trainen dan ga je wat meer massa aanzetten. Ga zo door.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
heeeeel lang niet actief geweest op dit forum en zag dit bericht van 5 jaar geleden terug! dit zijn mijn fotos en stats na 5 jaar trainen (vanaf de eerste fotos van deze post) het zijn foto's van instagram, ga binnenkort wel even nieuwe normale fotos maken. ook zijn ze klein aangezien ik met de grote van het bestand zat te kloten.

weeg inmiddels 94 kilo en ben het afgelopen jaar gaan powerliften.

stats (wedstrijdbeurten)
Squat: 200 kilo (kamp met blessure)
deadlift: 240 kilo
bench: 160 kilo

bw: 94 kilo
lengte: 180

op een anavar only (orals) kuur na nog nooit gekuurd. wel in de planning in de nabije toekomst.

after 1.png

after 2.png

• Like
Waarderingen: KOTF
nog steeds geen benen :$

• Topic Starter Topic Starter
gaan we weer op die tour.
Maar bij deze, heb geen andere foto. En geloof mij ik train die dingen 2 keer per 10 dagen dus dat zit wel goed.

after 4.png

heeeeel lang niet actief geweest op dit forum en zag dit bericht van 5 jaar geleden terug! dit zijn mijn fotos en stats na 5 jaar trainen (vanaf de eerste fotos van deze post) het zijn foto's van instagram, ga binnenkort wel even nieuwe normale fotos maken. ook zijn ze klein aangezien ik met de grote van het bestand zat te kloten.

weeg inmiddels 94 kilo en ben het afgelopen jaar gaan powerliften.

stats (wedstrijdbeurten)
Squat: 200 kilo (kamp met blessure)
deadlift: 240 kilo
bench: 160 kilo

bw: 94 kilo
lengte: 180

op een anavar only (orals) kuur na nog nooit gekuurd. wel in de planning in de nabije toekomst.
Netjes! Is dat Ultimate Gym?

gaan we weer op die tour.
Maar bij deze, heb geen andere foto. En geloof mij ik train die dingen 2 keer per 10 dagen dus dat zit wel goed.

Benen lijken smal, maar de foto is ook onduidelijk. Bovenlichaam is veel groter. Bovenlichaam is wel nice :D

Netjes, ga zo door man!

Nice man beast

Is gewoon hartstikke goed resultaat!

dat zie ik als 1 keer per week
Precies goed dus:)

Nog even voor de duidelijkheid wanneer hij één keer per week zou trainen dan is dat op jaar basis 52 keer.
Wanneer je dit 1 keer per 5 dagen doet is het 73 keer per jaar. Dit is toch een verschil van 21 keer.

Echter ben ik van mening dat elke spier maar één training per week nodig heeft.

Precies goed dus:)

Nog even voor de duidelijkheid wanneer hij één keer per week zou trainen dan is dat op jaar basis 52 keer.
Wanneer je dit 1 keer per 5 dagen doet is het 73 keer per jaar. Dit is toch een verschil van 21 keer.

Echter ben ik van mening dat elke spier maar één training per week nodig heeft.

Ik zag hier ooit een grafiek langskomen die dit tegen ging, kan die alleen niet meer vinden. Maar ik kan het wel een beetje verwoorden.

Het is algemeen bekend dat de proteine synthese 24 tot 48 uur duurt. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8563679 < 36 uur, met op 24 uur op het toppunt, dit staat bekend als supercompensatie. Je lichaam gaat graag terug naar hoe het eerst was, want meer spieren kosten meer energie en je lichaam probeert zo efficiënt mogelijk te zijn.

Als je blijft trainen zal je lichaam steeds verder groeien want je lichaam merkt dat het meer spieren nodig heeft voor een volgende training. Maar als je 1 keer per week traint zitten er flink wat uren tussen voor de volgende training. In die tussentijd nemen je spieren weer langzamerhand af naar zijn oorspronkelijke staat omdat ze niet intensief gebruikt worden. Hierdoor is het van belang 2 maal per week te trainen, en is 3 maal per week nog gunstiger.

Als ik bij me in de gym kijk valt dat ook wel op. Ik ken een paar die alles 2/3 x per week trainen en een paar mensen met brosplits. Die mensen die alles 2/3 x per week trainen zijn toch wel flink superieur t.o.v. die met een brosplit, die amper progressie hebben geboekt. Alleen het eerste jaar hebben ze een beetje gepakt, maar verder dan dat zullen ze niet echt komen.

Ik zag hier ooit een grafiek langskomen die dit tegen ging, kan die alleen niet meer vinden. Maar ik kan het wel een beetje verwoorden.

Het is algemeen bekend dat de proteine synthese 24 tot 48 uur duurt. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8563679 < 36 uur, met op 24 uur op het toppunt, dit staat bekend als supercompensatie. Je lichaam gaat graag terug naar hoe het eerst was, want meer spieren kosten meer energie en je lichaam probeert zo efficiënt mogelijk te zijn.

Als je blijft trainen zal je lichaam steeds verder groeien want je lichaam merkt dat het meer spieren nodig heeft voor een volgende training. Maar als je 1 keer per week traint zitten er flink wat uren tussen voor de volgende training. In die tussentijd nemen je spieren weer langzamerhand af naar zijn oorspronkelijke staat omdat ze niet intensief gebruikt worden. Hierdoor is het van belang 2 maal per week te trainen, en is 3 maal per week nog gunstiger.

Als ik bij me in de gym kijk valt dat ook wel op. Ik ken een paar die alles 2/3 x per week trainen en een paar mensen met brosplits. Die mensen die alles 2/3 x per week trainen zijn toch wel flink superieur t.o.v. die met een brosplit, die amper progressie hebben geboekt. Alleen het eerste jaar hebben ze een beetje gepakt, maar verder dan dat zullen ze niet echt komen.
Daarom is het belangrijk veel compound oefeningen te doen waardoor de spieren toch geprikkeld blijven. Het is niet zo dat als je borst traint je triceps geen aandeel hebben ,of andersom. Wanneer je alle spieren 3 keer per week wilt trainen zal dat consequenties hebben voor de manier van trainen. Ik ben bang dat over training dan snel om de hoek komt kijken.

Daarnaast het artikel wat je laat zien onderzoekt hoelang er een verhoogde stofwisseling van eiwitten aanwezig is in de spieren na krachttraining. Het zegt niks over de ideale training frequentie per spiergroep per week.

Laatst bewerkt:
Daarom is het belangrijk veel compound oefeningen te doen waardoor de spieren toch geprikkeld blijven. Het is niet zo dat als je borst traint je triceps geen aandeel hebben ,of andersom. Wanneer je alle spieren 3 keer per week wilt trainen zal dat consequenties hebben voor de manier van trainen. Ik ben bang dat over training dan snel om de hoek komt kijken.

Compound oefeningen helpen, maar beperkt. Het zijn vaak de schouders/armen die voorlopen t.o.v. de rest omdat die wel vaker worden gepakt bij compounds. Dan doen ze een dagje borst/tricep en later in de week schouders, dus 2x schouders en triceps per week. Vaak ook nog een extra dag armen.

En vaak zijn die brosplits 4-5 oefeningen borst, rug of schouder gevolgd met 2-3 oefeningen bicep of tricep. Dan doe je 6-7 oefeningen voor je zwakste spieren(armen), ik denk dat dat overtraining daar sneller om de hoek komt kijken.

Bij een UB/LB schema pak ik bijvoorbeeld 2 borst(compounds), 2 rug(compounds), 2 schouders(isolatie, lateral & rear raises), 1 bicep en 1 tricep oefening. Tussendoor krijgen de spiergroepen 1 a 2 setjes rust, bv rug/borst/schouders/rug/borst/schouders/bicep/tricep. Hiermee doe je minder sets op een dag maar evenveel op een week. Dit lijkt me toch wat vriendelijker. En dan is het ook effectiever i.v.m. een beperkte eiwitsynthese van een natty BBer.

zieke progressie mag je trots op zijn

Terug
Naar boven