XXL Nutrition

ik sla als een p*ssy

Gast 104861

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
377
Lengte
1m68
Massa
76kg
Hallo, ik heb soms gratis kickbokstraining van de sportschool en ik kan verder goed ontwijken en hard trappen (vooral met links terwijl ik een orthodoxe pose heb) maar slaan gaat totaal niet. ik ben al een tijdje bezig mijn knokkels te harden en thuis te schaduwboksen maar ik blijf maar sloom en slap slaan. verder train ik mijn triceps/rug/schouders/onderarmen etc ook uitermate goed maar er komt geen schot in. tips?

blijven oefenen? bokszakju kopu.

pivot, draai je lichaam mee.

Probeer echt door je tegenstander te slaan, er dwars doorheen. Dus niet stoppen met kracht zetten zodra je contact maakt.

En natuurlijk ook goed meedraaien met je lichaam, gewicht erachter plaatsen.

Probeer je armen wat meer naar binnen te trekken en let is goed op de manier van hoe je slaat trek je elleboog wat meer naar achter zodra je slaat. Het is gewoon kwestie van veel oefenen dan gaat steeds beter

arm in een rechte lijn voortbegewegen terwijl je er een draai mee maakt, draai de schouder van de hand waarmee je stoot mee en de ander juist iets terug.
Let er qua voetenwerk op dat je tegelijkertijd met je vuist een kort stapje naar voren maakt, zodat je je gewicht er achter kunt plaatsen en na de stoot meteen weer buiten het bereik van je tegenstander kan komen.

Raak slaan is belangrijker dan hard slaan ;)

Ik ken het probleem :roflol: Altijd als ik een tijdje op de boksbal heb geslagen mis ik een knokkel (de knokkel van mijn middelvinger en ringvinger worden 1 grote bult).

Gewoon slaan vermijden en meteen op de grond gooien die handel.

Ontspannen blijven is de key. Verder zoals al genoemd is komt de kracht/snelheid vooral uit de heupen. Practice makes perfect.

is je techniek wel in orde,voeten stand draai je je lichaam er goed in? Om sneller te worden kan je shadow doen met gewichtjes van ong 700gram zo explosief mogelijk stoten.Let op voor je ellebogen bij de directes niet geheel uitstoten,eerst goed opwarmen.

Ik ken het probleem :roflol: Altijd als ik een tijdje op de boksbal heb geslagen mis ik een knokkel (de knokkel van mijn middelvinger en ringvinger worden 1 grote bult).

Gewoon slaan vermijden en meteen op de grond gooien die handel.
Jow bro, je slaat fout. Je moet me de knokkel van je wijs- en middelvinger slaan! Niet met de andere 3 ;)

• Like
Waarderingen: 515
Jow bro, je slaat fout. Je moet me de knokkel van je wijs- en middelvinger slaan! Niet met de andere 3 ;)

Intredasting, vanavond even proberen. Als ik nu kijk hoe mijn vuist land dan komt eerst de knokkel van mijn middelvinger op de tafel en daarna draaien de knokkels van de ringvinger en pink er achteraan.

• Like
Waarderingen: 515
Intredasting, vanavond even proberen. Als ik nu kijk hoe mijn vuist land dan komt eerst de knokkel van mijn middelvinger op de tafel en daarna draaien de knokkels van de ringvinger en pink er achteraan.
Is fout ;)
Pols meer naar buiten draaien. Altijd met de 2 voorste knokkels slaan! ;)

De kracht van je slag ontstaat vanuit je tenen/voet , train je je benen? Zoniet doen , want die zijn veel belangrijker dan mensen denken.

Positie van de voeten is heel belangrijk! Veel beginners hebben de neiging om hun lichaam schuin te zetten omdat ze denken dat ze zo beter beschermd zijn! Maar als je dat doet, staan je voeten op 1 lijn en sta je onstabiel! Lichaam moet dus recht staan en je gewicht moet achter je stoot zitten (indraaien)

Hier wordt alles uitgelegd:

http://www.youtube.com/watch?v=5LEQJtWap0M

• Topic Starter Topic Starter
Positie van de voeten is heel belangrijk! Veel beginners hebben de neiging om hun lichaam schuin te zetten omdat ze denken dat ze zo beter beschermd zijn! Maar als je dat doet, staan je voeten op 1 lijn en sta je onstabiel! Lichaam moet dus recht staan en je gewicht moet achter je stoot zitten (indraaien)

Hier wordt alles uitgelegd:

http://www.youtube.com/watch?v=5LEQJtWap0M

jo bedankt ben daarmee al een eind op weg

---------- Post added 3 September 2012 at 14:33 ----------

De kracht van je slag ontstaat vanuit je tenen/voet , train je je benen? Zoniet doen , want die zijn veel belangrijker dan mensen denken.

woensdag deadlifts en vrijdag squats, meest intensieve dag enkel al om die oefeningen ;)

Zoals Limonadebaas hierboven al zegt, met elke stoot die je doet mee instappen met je voeten.
Dit gaat al heel wat schelen...

Hallo, ik heb soms gratis kickbokstraining van de sportschool en ik kan verder goed ontwijken en hard trappen (vooral met links terwijl ik een orthodoxe pose heb) maar slaan gaat totaal niet. ik ben al een tijdje bezig mijn knokkels te harden en thuis te schaduwboksen maar ik blijf maar sloom en slap slaan. verder train ik mijn triceps/rug/schouders/onderarmen etc ook uitermate goed maar er komt geen schot in. tips?

als je wel de kracht heb maar je slaat toch zacht.. ligt het misschien wel aan je uitvoering ;)? kijk eens naar filmpjes op youtube waar ze het uitleggen en probeer dat eens uit.

zoals deze voor je jab bijvoorbeeld : http://www.youtube.com/watch?v=OxpEpgMgSqg

EDIT: iemand was me al voor haha

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Terug
Naar boven