AndroidHealthClinic

Ik wil er echt graken maar heb hierbij goed advies nodig.

Nakaiy

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
54kg
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op deze forum maar ook tegelijk ben ik nieuwkomer in de fitness wereld..
Zal me even voorstellen:
Mijn naam is jerre claes ben 21 jaar en weeg 54 kilo, ja je leest het goed 54kilo.. voor 1m80 ongeveer.. veel te weinig dus!!
Hier wil ik dus wat aant doen, dus ben ik begonnen met trainen.. Nu stel ik veel vragen aan mensen in gym's of in een suplementen winkel of op het werk over hoe ik moet trainen want ik wil puur bijkomen (massa/volume) maar iedereen heeft zowat zen eigen advies waardoor ik het niet zo goed weet hoe ik nu echt effectief train en eet. Dus hoop ik op deze forum wat meer en goede uitleg te krijgen.

Laat men even schetsen hoe mijn dagen er nu uitzien:

Het zit zo ik werk met schiften ( vroege: van 6 tot 2 & late van 2 tot 10 )
De week dat ik met de vroege sta eet ik om 5u smorgens cornflask en drink ik een shake ( turbo mass gainer )
Om 10u heb ik pauze en eet ik 6botherhamme met beleg en een tas royco minute soep.
Om 12u eet ik snel nog een banaan tussen men werk door.
Om 14:15 eet ik terug een botherham of 6 met beleg.
Om 16:15 ga ik naar de training en train in de spiergroepen die ik die dag train.
Om 18:15 eet ik wat de pot shaft thuis ( meestal aardappelen met vlees/kip en groeten of rijst met vlees/kip en groenten of een vismenu )
Na men avondeten drink ik nog een shake rustig op het gemakje..
Rond 21:00 drink ik nog een shake (deze shake alleen op een trainingsdag)
Om 22:00 eet ik nog een pot aiki noodles of een pot "plattekaas" (kwak denk ik in het "nederlands hollands :p) met bruine suiker
En om 23:00 ga ik slapen!

De week dat ik met de late sta:
Sta ik op om 9uur en eet cornflask en drink een shake
om 10:30 ga ik trainen en train ik de spiergroep die ik die dag train
Om 12:15 eet ik 6botherhammen en drink ik een shake
Om 13:00 eet ik nog een banaan of een potje plattekaas met bruine suiker
Om 18:00 eet ik 6 botherhamme met een tas royco minute soep
Om 20:30 eet ik een banaan
Om 22:15 eet ik nog wat men ouders die avond hebben gegeten en drink daarna een shake ( op een dag van een training weliswaar die shake)

Dus zo zien mijn weken eruit. Nu even hoe ik train:

Ik train 4 dagen in de week : maandag dinsdag donderdag en vrijdag
Maandag train ik : rug, schouders en triceps en buik tussendoor
Dinsdag train ik : borst, biceps en benen en twee oefeningn voor onderarmen
Donderdag : rug, schouders en triceps en buik tussendoor
Vrijdag : borst, biceps en benen en twee oefeningn voor onderarmen

Het aantal oefeningen dat ik doe per trainingsdag: Rug = 4 oefeningen (8oef in de week)
Schouders = 3 oefeningen (6oef in de week)
triceps = 3 oefeningen (6 oef in de week)
buik = 2 oefeningen (4 oef in de week)
borst = 4 oefeningen ( 8oef in de week )
biceps = 3 oefeningen ( 6 oef in de week )
benen = 6 oefeningen ( omdat je kuiten en quadriceps hebt dus ieders 3 oefeningen per training ) ( dus 12 oef de week )
onderarmen = 2 oefeningen ( 4 oef de week )

Ik doe sets van 3 keer 8 met een rustperiode van ongeveer één minuut. Ik neem zoveel mogelijk gewicht dat ik kan pakken ( mits de oefeningen juist te doen) en verhoog niet van gewicht.. maak men sets wel af dus als ik de laatste rep 6 keer maar kan dan versteek ik 5kilo minder en doe nog 2keer verder.

Nu komen men vragen: Is dit een goed "eetschema" om bij te komen?
Raden jullie mij creatine aan?
Heb ik genoeg rust want elke spiergroep heeft bij mij 48uren rust..?
Doe ik teveel oefeningen voor massa te trainen? heb gehoord van iemand om puur massa te trainen dat max. 3oefeningen per spiergroep ZEKER genoeg is.
Ziet men "trainingschema" er wat goed uit? Ik doe 6weken dezelfde oefeningen en dan verander ik van oefeningen en houd deze dan weer 6 weken aan..
Raden jullie mij nog andere supplementen aan?

Ik zou erg tevreden zijn moest ik 10kilo op een jaar bij kunnen komen.. is dit te doen?

Alvast bedankt.

---------- Post toegevoegd Thu 28 Feb 2013 om 13:20 ----------

En oja, moet ik men shake drinken met melk of met water?

grtz

Ik zou sowieso beginnen met veel meer eten. Creatine zou ik nog niet aan beginnen,als je dan toch een supp wil gebruiken gebruik dan een weight gainer. Zonder of met weight gainer is 10 kilo in een jaar makkelijk te halen

Aankomen is geen rocket science. Als je niet aankomt eet je te weinig, dat is alles. Lees stickies, je voeding is vrij dramatisch.

Ik zou eerst eens normaal eten voordat je supplementeert.

Ik zou sowieso beginnen met veel meer eten. Creatine zou ik nog niet aan beginnen,als je dan toch een supp wil gebruiken gebruik dan een weight gainer. Zonder of met weight gainer is 10 kilo in een jaar makkelijk te halen

Dus volgend jaar weeg jij met een makkie 80 kg?
Ben benieuwd.

OT
Ff gejat van een "collega":

Volg dit:

Bereken hier je onderhoud: http://www.giantpt.com/voeding/voedi...aloriebehoefte
Als je wil aankomen, voeg hier 250-500 kcal aan toe. Hou wel de weegschaal in de gaten, probeer 0,2-0,3kg per week aan te komen.
Als je wil afvallen, haal je er 500 kcal vanaf. Probeer 0,4-0,5kg per week af te vallen.
Onthoud dat dit een schatting is. Je kan er compleet naast zitten, en je onderhoud overschatten of onderschatten. Zorg dat je je richt op de bovengenoemde richtlijnen en eet zodoende iets meer of iets minder als het niet lukt.

Eiwitten: 1,8-2,2g per kg lichaamsgewicht (bij het afvallen moet je wat hoger zitten, 2,5g+ raad ik aan). Probeer zoveel mogelijk hoogwaardige eiwitten te eten (eieren, zuivel, vlees, whey).
Vetten: minstens 30% van je totale dieet. Eet voornamelijk verzadigde en enkelvoudig onverzadigde vetten, en een kleine hoeveelheid essentiele vetten (omega 3 (DHA) en omega 6 (AA)). Wil je afvallen, dan raad ik ongeveer 1g per kg aan.
Vul de rest van je calorieën in zoals jij dat wil (voornamelijk vetten en koolhydraten). Koolhydraten voor energie tijdens de trainingen, vetten voor je gezondheid en hormoonproductie bijvoorbeeld.
Supplementen suggesties (niet verplicht, wel goede aanvulling): multivitamine, vitamine D (in de winter), omega-3, creatine, vitamine C, magnesium, zinc

Goede voedingsproducten naar mijn mening: melk (vol of halfvol), chocomelk, vet vlees, eieren, noten/pinda's, olijfolie, vis, pindakaas, boter, kokosnootolie, pure chocola, brinta/havermount, rijst, pasta, brood, aardappelen, groentes, fruit

Je kunt dit lege schema gebruiken om op weg te komen: [Link niet meer beschikbaar]
Preciezere voedingswaardes vind je hier: http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/ & http://nutritiondata.self.com/

als je wilt graken moet je greken als een malle.

succes!

denk dat je zo wel aan zult komen, misschien om 12u nog wat meer eten want een banaantje in 4u tijd is niet echt veel.

Dus volgend jaar weeg jij met een makkie 80 kg?
Ben benieuwd.

Vlak voordat zomervakanties begonnen in 2012 woog ik 82 kilo, 6 weken later woog ik 70 kilo. Een week of 4 later zat ik weer op 82, 2-3 weken daarna op 86 :o Inmiddels weer 3 maanden steady op 83, omdat ik niet echt meer kan trainen. Gewicht veranderen is niet zo ingewikkeld ;)

Vlak voordat zomervakanties begonnen in 2012 woog ik 82 kilo, 6 weken later woog ik 70 kilo. Een week of 4 later zat ik weer op 82, 2-3 weken daarna op 86 :o Inmiddels weer 3 maanden steady op 83, omdat ik niet echt meer kan trainen. Gewicht veranderen is niet zo ingewikkeld ;)

Gewicht veranderen hoeft ook niet zo moeilijk te zijn nee.
Maar een makkie is het niet voor iedereen.

Daarbij vind ik jouw gewichtschommelingen wel heel extreem.
12 kilo eraf in 6 weken en in 4 weken weer 12 erbij?
Gaat wel heel hard niet?

Je bent ecto, die moet veel eten omdat ze een hele hoge verbranding hebben.
Probeer nog meer te eten dan je nu doet.

Je traint ook verkeerd voor een ecto:
Hoe langer je traint hoe meer je gaat verbranden tijdens je training, dit moet je voorkomen.
Ga 4x per week kort trainen, maximaal 1 uur per keer.
Volgen een 4x split schema. (alle spier groepen 1x per week trainen)

Ga hier eens mee aan de slag.

En luister niet zomaar naar die slappe adviezen "ja meer eten"

Je bent ecto, die moet veel eten omdat ze een hele hoge verbranding hebben.
Probeer nog meer te eten dan je nu doet.

Je traint ook verkeerd voor een ecto:
Hoe langer je traint hoe meer je gaat verbranden tijdens je training, dit moet je voorkomen.
Ga 4x per week kort trainen, maximaal 1 uur per keer.
Volgen een 4x split schema. (alle spier groepen 1x per week trainen)

Ga hier eens mee aan de slag.

En luister niet zomaar naar die slappe adviezen "ja meer eten"

+1
Alleen zou ik een FB schema opstellen ipv 4 day split.
Beginners zijn er goed bij gebaat als spiergroepen meerdere malen getraind worden.
Zou dan wel de trainingen kort houden idd.

+1
Alleen zou ik een FB schema opstellen ipv 4 day split.
Beginners zijn er goed bij gebaat als spiergroepen meerdere malen getraind worden.
Zou dan wel de trainingen kort houden idd.

Over een FB schema kan ik niks vertellen, maar geloof zeker dat het kan werken.
Zolang je de trainigen maar kort houd in jou geval.

Gewicht veranderen hoeft ook niet zo moeilijk te zijn nee.
Maar een makkie is het niet voor iedereen.

Daarbij vind ik jouw gewichtschommelingen wel heel extreem.
12 kilo eraf in 6 weken en in 4 weken weer 12 erbij?
Gaat wel heel hard niet?

Ja, was ook niet de bedoeling :o

Terug
Naar boven