AndroidHealthClinic

Ik zoek tips om te beginnen me trainen

TheM

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
50kg
Hallo allemaal.

Ik wil al een tijdje beginnen met trainen (fitnessen) maar ik stel het keer op keer uit terwijl ik het heel graag wil doen. Maar goed ik ben hier natuurlijk om tips te krijgen om te starten.

Leeftijd: 17
Lengte: 172cm
Gewicht: 50kg

Zoals je ziet ben ik veelte licht voor mijn lengte en wil ik daarom ook aankomen.
Ik wil voornamelijk aankomen door middel van trainen.
Ik heb wat rond gevraagd en word dan "Weight Gainers" aangeraden, maar aangezien er zoveel verschillende Weight Gainer zijn wist ik niet welke ik moet aanschaffen en daar zou ik wel hulp mee willen hebben.
Verder zou ik ook tips willen krijgen voor een training schema en wat en hoe ik het het best aan kan pakken.

Ik zou het echt waarderen als jullie mij hiermee zouden kunnen helpen!

Alvast Bedankt!

TheM

Hallo allemaal.

Ik wil al een tijdje beginnen met trainen (fitnessen) maar ik stel het keer op keer uit terwijl ik het heel graag wil doen. Maar goed ik ben hier natuurlijk om tips te krijgen om te starten.

Zoals je ziet ben ik veelte licht voor mijn lengte en wil ik daarom ook aankomen.
Ik heb wat rond gevraagd en word dan "Weight Gainers" aangeraden, maar aangezien er zoveel verschillende Weight Gainer zijn wist ik niet welke ik moet aanschaffen en daar zou ik wel hulp mee willen hebben.
Verder zou ik ook tips willen krijgen voor een training schema en wat en hoe ik het het best aan kan pakken.

Alvast Bedankt!

TheM
nikste weight gainers gewoon inlezen met de stickies en dan gaan bulken

1. Start eating
2. Go to the gym, put shit up, put shit down, repeat
3. Go home , eat and rest
4. Repeat.

Voilà, de ideale start :D

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon alles eten?
En het aanpakken van bepaalde lichaamsdelen maakt ook niet uit ?

Hallo allemaal.

Alvast Bedankt!

TheM

Weightgainers heb je niet nodig, probeer gewoon genoeg kcal binnen te krijgen. Hier wat tips om je trainings en voedingsschema op te stellen:

Bereken je energiebehoefte en ga daar dan 250 - 500 kcal boven zitten
Eet:
- 2 - 2,5 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht
- minstens 1 gram vet per kg lichaamsgewicht
- rest aanvullen met koolhydraten

Lees ook de sticky's in de trainingsschema en oefeningen subfora en probeer dan je eigen trainingsschema op te stellen. (veel oefeningen zijn te vinden op exrx.net)

Post dan je trainings en voedingsschema zodat we er kunnen naar kijken en eventueel verbeteringen kunnen aanbrengen

dit is een voorbeeld wat je zou kunnen doen:

eten: 5-6x per dag: kip, kalkoen, rijst, vis, melk, Brinta, havermout, kwark, ei eiwit, water, fruit, groenten,
eventueel: creatine, multivitaminen, eiwit shake

trainen: 3x per week full body
Squat 3*12
Bent over row 3*12
Bench press 3*12
Pull down 3*12
Military press 3*12
Barbell curl 2*12
Push down 2*12
Calf raises 2*15
buik 2*15
gewicht is niet het belangrijkste, zie dat je de oefening zo perfect mogelijk doet.

dit is een voorbeeld wat je zou kunnen doen:

eten: 5-6x per dag: kip, kalkoen, rijst, vis, melk, Brinta, havermout, kwark, ei eiwit, water, fruit, groenten,
eventueel: creatine, multivitaminen, eiwit shake

trainen: 3x per week full body
Squat 3*12
Bent over row 3*12
Bench press 3*12
Pull down 3*12
Military press 3*12
Barbell curl 2*12
Push down 2*12
Calf raises 2*15
buik 2*15
gewicht is niet het belangrijkste, zie dat je de oefening zo perfect mogelijk doet.

Post jij overal hetzelfde ofzo?

OT:

Welkom hier, ga je even inlezen ivm training en voeding en begin dan maar met bulken, succes!

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt allen voor de reacties!

Ik ga mezelf even goed inlezen en een training en voeding schema maken!

Terug
Naar boven