XXL Nutrition

Shocking News Illegaal na vijftien jaar en talloze misdaden uitgezet

Ano_1986

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
43
Na vijftien jaar is het dan zover. De West-Afrikaanse illegaal D., die honderden keren met politie in aanraking kwam en 23 keer is veroordeeld, is Nederland uitgezet. De 40-jarige maakte sinds zijn komst in 1995 Den Haag onveilig.

Het ministerie van Justitie bevestigt berichtgeving hierover in De Telegraaf tegenover elsevier.nl.

D. bezondigde zich aan gewapende overvallen, diefstal, drugshandel en helingpraktijken en werd daarvoor 23 keer veroordeeld. Toch kon D., omdat hij geen paspoort had, nooit het land worden uitgezet.

Uitgezet
Maar na vijftien jaar is het Justitie dan toch gelukt. De Vreemdelingenpolitie, die de crimineel telkens weer van straat plukte, vond een brief van een familielid, waardoor de ware identiteit van D. kon worden achterhaald en hij kon worden uitgezet naar zijn land van herkomst.

'We hebben regelmatig met deze problematiek te maken,' zegt Jochgem van Opstal, woordvoerder van Justitie, tegen elsevier.nl. 'Het probleem is dat ze per stuk voor veel overlast zorgen, maar steeds wisselen van identiteit.' Volgens hem heeft alleen de regio Haaglanden al de afgelopen twee jaar elf illegale overlastgevers uitgezet. 'Samen waren zij verantwoordelijk voor honderden misdrijven.'

In 1995 werd het asielverzoek van D. afgewezen. Maar in plaats van Nederland te verlaten, koos hij ervoor het slechte pad op te gaan. Agenten kwamen ‘enkele honderden keren’ met hem in aanraking voor talloze vergrijpen, intimidatie en agressief gedrag.

Identiteit
Vaak werd D. vastgezet, maar telkens voor kleinere straffen waardoor hij niet lang in de cel zat. 'Daarna ging hij gewoon verder,' aldus de woordvoerder. De crimineel kon niet worden uitgezet omdat de Afrikaanse landen die hij opgaf als zijnde zijn thuisland, hem niet wilden opnemen vanwege gebrek aan identiteitsbewijzen.

Na jarenlange strijd is D. nu Nederland uitgezet. Naar welk land, dat wil Justitie om ‘privacyredenen’ niet bekendmaken.

Bron: Elsevier

Ben je nu boos omdat hij het land is uitgezet???

TS = West-Afrikaanse illegaal D.?

• Topic Starter Topic Starter
Ben je nu boos omdat hij het land is uitgezet???

Boos omdat een vluchteling vijftien jaar lang hier de straten onveilig heeft kunnen maken en tientallen Nederlandse burgers door hem een trauma hebben opgelopen vanwege politieke incompetentie. Laten we de financiele lasten nog even buiten beschouwing.

En het dan gek vinden dat een groot deel van de bevolking weinig op heeft met vluchtelingen en massa-immigratie. Onze eigen (Europese!) wetten kunnen ons niet eens beschermen tegen binnengehaald *tuig.

*Waarmee ik niet wil zeggen dat iedere vluchteling een crimineel is..

Laatst bewerkt:
even serieus:

Waar hadden ze hem naar kunnen uitzetten?

Kerel had so wie so natuurlijk beter geidentificeerd moeten worden bij de politie. Na een tijdje ken je iemand en het is natuurlijk te raar voor woorden dat een veel pleger gewoon weer wordt terug gezet in de maatschappij.

Op een gegeven moment zal je toch moeten beslissen dat iemand blijkbaar een wederkerend risico met zich meebrengt en dat mee te nemen in de strafmaat.

even serieus:

Hij had nooit op straat gezet mogen worden. Als je liegt of verzwijgt over waar je vandaan komt, dan ben je dus een leugenaar. Zo iemand zou per definitie nooit vrij moeten mogen rondlopen na de eerste misdaad. De regel zou moeten zijn: ofwel je vertelt waar je vandaan komt, zodat je terug kan, ofwel je blijft zitten tot je een urn vult.

Voor mijn part fl*kkeren ze hem uit een vliegtuig, dit soort lui horen niet in onze samenleving thuis.

Even serieus:

Hoe moeilijk kan het zijn om voor dit soort gevallen wetgeving te maken waardoor je ze voor onbepaalde tijd kan vastzetten. In de VS kent men het principe "three strikes you're out" deze meneer is die grens ruim gepasseerd.

3 misdrijven binnen 5 jaar = levenslang sounds fair to me,

ik wil er best een wet voor verzinnen :D

Nu kan ik het toch vol zeggen.

Eruit fl*kkeren die buitenlanders!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

haha ze willen niet zeggen naar welk land, ze hebben hem omgebracht haha

als ie geen identiteit heeft mag je hem gewoon knallen

Je kan hier kwaad over zijn maar uiteindelijk heeft men wel alles gedaan om hem buiten te krijgen. Zonder de identiteit te weten wil geen enkel land natuurlijk zo'n geval terugnemen.

• Topic Starter Topic Starter
Je kan hier kwaad over zijn maar uiteindelijk heeft men wel alles gedaan om hem buiten te krijgen. Zonder de identiteit te weten wil geen enkel land natuurlijk zo'n geval terugnemen.

Zouden ze in Amerika - waar zwaardere straffen worden gehanteerd - deze man na talloze incidenten op straat nog steeds vrijlaten? Dat vraag ik me af.

Het idiote van dit verhaal is inderdaad dat ze de man steeds weer vrijlaten. Daar moet men bij dit soort gevallen wat op verzinnen.

Hij had nooit op straat gezet mogen worden. Als je liegt of verzwijgt over waar je vandaan komt, dan ben je dus een leugenaar. Zo iemand zou per definitie nooit vrij moeten mogen rondlopen na de eerste misdaad. De regel zou moeten zijn: ofwel je vertelt waar je vandaan komt, zodat je terug kan, ofwel je blijft zitten tot je een urn vult.

Voila.

Alleen maar omdat hij een kleurtje heeft zeker?? :mad:

Zouden ze in Amerika - waar zwaardere straffen worden gehanteerd - deze man na talloze incidenten op straat nog steeds vrijlaten? Dat vraag ik me af.

Het idiote van dit verhaal is inderdaad dat ze de man steeds weer vrijlaten. Daar moet men bij dit soort gevallen wat op verzinnen.
Mja, tijdelijk centrum opsluiten tot de identiteit bekend is... al moet je dan wellicht de wet gaan aanpassen.

Amen.

Naja, hier kan ook alles

Terug
Naar boven