MuscleMeat

in/uit -ademen

york

Novice
Waardering
0
Is het beter bij kracht zetten om in te ademen, of juist uit te ademen?

bv. bij bankdrukken juist in ademen als je omhoog drukt, of dan juist uit ademen?

of maakt het niet uit en verschilt per persoon?

Bij banken als je de halter laat zakken in ademen en uitademen als je hem uitstoot. -punt-;)

als je kracht zet uitademen, en als je hem laat zakken inademen.

sommige gasten ademen niet uit als ze krachtzetten, waardoor je hun hoofd bijna ziet knappen....

Ademen is belangrijk, kwam ik vrijdag even achter. Lekker bankdrukken, aardig wat kilo's...Maar toen ik klaar was met het setje, voelde ik een rare druk op m'n ogen. Trainingsmaat zegt 'Joh, wat heb jij nou aan de hand, ben je stoned?' Ik in de spiegel kijken, allebei m'n ogen rood doorlopen :eek:

In principe als je kracht zet, adem je uit. Echter, er is mij weleens verteld, dat je bij zittend roeien juist in moet ademen als je kracht zet. Wie weet of dit waar is en of er nog meer oefeningen zijn, waar dit zo is.
Overigens zijn er ook oefeningen, waar je je adem beter vast kan houden op het moment, dat je kracht zet, zoals de DL. Dat las ik tenminste laatst.:D

york zei:
Is het beter bij kracht zetten om in te ademen, of juist uit te ademen?
bv. bij bankdrukken juist in ademen als je omhoog drukt, of dan juist uit ademen?
of maakt het niet uit en verschilt per persoon?
uitademen bij kracht zetten.

Ademen? Waar is dat nou weer voor nodig? :)

Zoals gezegd: bij kracht uitoefenen uitademen, lekker krachtig, en bij het teruggaan lekker rustig inademen.

ademhaling is verschillend.. bij pressoefeningen zou ik voor uitademen bij krachtuitstoting gaan.. maar roei oefeningen daar heb ik mij laten vertellen dat je beter in kunt ademen op het moment dat je kracht zet.. en ik heb dit zelf ook als 'prettig' ervaren..

Inderdaad, ademen toch wel op letten, het is soms moeilijk dat in de gaten te houden als je je aan het concentreren bent om toch die laatste rep er uit te halen, maar toch belangrijk...

Ooit eens bij een zware leg press even vergeten... Resultaat na de oefening barstende hoofdpijn die ik nog een drietal dagen erna gevoeld heb...

daxie zei:
Inderdaad, ademen toch wel op letten, het is soms moeilijk dat in de gaten te houden als je je aan het concentreren bent om toch die laatste rep er uit te halen, maar toch belangrijk...

Ooit eens bij een zware leg press even vergeten... Resultaat na de oefening barstende hoofdpijn die ik nog een drietal dagen erna gevoeld heb...

En opletten dat je alleen uit je mond uitademd he?:D

whahahahahahah :D:D:D:P

om eerlijk t zijn, hou ik nooit zo rekening met ademhalen.... ik denk dat je dan teveel op je ademhaling gaat leggen en dat de uyitvoering van je oefening er min of meer wat mee verkwanseld wordt.

is dit echt zo'n pre ?

vision21junk zei:

is pas 5x gezegt maar maakt niks uit hoor :rolleyes:

Maar is het niet zo dat powerlifters op het einde van bv. de bench press pas uitademen? tenminste in Een anatomische benadering staat van wel, of is die Delavier maar een eigenwijs ventje? :P

In het begin had ik ook vaak last van rood doorlopen ogen, omdat ik niet goed uitadem tijdens het kracht zetten. Verder is mij ook door een sportinstructeur verteld, dat wanneer je niet uitademt zoveel druk op je pan krijgt, je trommelvliezen kunnen scheuren. Betwijfel of dit ooit is gebeurd.

Terug
Naar boven